F EE.E

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
hennyvlug

F EE.E

Bericht door hennyvlug » zo apr 17 2011 2:22 pm

Hallo, vandaag bij het bloemencorso stopte de camera opeens met foto's maken. Rechtsbovenin het display staat F EE.E (lijkt op omgekeerde 3). Heb de batterij, die nog vol is, eruit gehaald en weer erin gedaan maar dit mocht niet baten.
De handleiding kan ik even niet vinden.
Ik kan me niet herinneren iets vreemds aangedrukt te hebben.
Iemand enig idee? Het is een Nikon D70.

Bedankt
Henny

Goodje

Re: F EE.E

Bericht door Goodje » zo apr 17 2011 2:30 pm

kom je nog wel in het menu dan zou je daar kunnen proberen terug zetten naar fabrieksinstellingen :huh:
Voor een lange tijd de batterij er uit laten voor de rest kan ik niks verzinnen :!:

hennyvlug

Bericht door hennyvlug » zo apr 17 2011 2:37 pm

is intussen opgelost door de lens eraf en weer erop te zetten (gedachte van mijn vriend) maar batterij eraf had ik gedaan en reset menu gedaan........ kon fabrieksinstellingen niet vinden. Nog bedankt voor je reactie

Roelof
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Roelof » zo apr 17 2011 3:40 pm

FEE is een foutmelding over de lens. Eigenlijk betekent dat dat de lens niet op het kleinste diafragma staat. In die stand kun je de meeste lenzen met een diafragmaring vastzetten.
Voor de rest kant het veroorzaakt worden door vuile contacten. Je zou de contacten van objectief en camera eens schoon kunnen maken.
Over welk objectief hebben we het?
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Paulus van Aken
Forumlid
Forumlid

Bericht door Paulus van Aken » zo apr 17 2011 10:11 pm

Roelof heft gelijk, de diafragma ring moet op 22 staan (in ieder geval op het grootste getal). Omdat het opgelost was na de lens eraf gehaald en terug gezet te hebben, vermoed ik, dat je in de drukte net iets aan het totale objectief hebt gedraaid, waardoor één of meer contacten van het objectief geen of slecht contact heeft gemaakt. Heb dat ook eens gehad. Even goed aandraaien en het werkt weer.
D7000 met MB-D11, 16-85, micro Nikkor 2,8 105, 35-1.8, 70-300, 50-1.8, en Tokina 10-17 en 12-24, benevens 2 SB600
en nog F801s met glaasjes.

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”