Afgelopen zondag ben ik mij kapot geschrokken.
Ik fotografeerde tijdens een doopdienst (dus weinig kans het overnieuw te doen).
Nadat ik zo'n 100 foto's had gemaakt, verdwenen deze 100 van mijn camera. De camera begon opnieuw in het overzicht, ik kwam er pas achter toen ik weer een twaalf-tal foto's had gemaakt.
Echter in de camera zelf waren wel het totale aantal gemaakte foto's te zien (ca. 112) maar in de thumbnails alleen maar de laatste 12.
Thuis aangekomen bleek dat alleen de eerste 100 nog op het kaartje stonden en niet meer de laatste 12 (in dit geval gelukkig want de eerste 100 waren het belangrijkst)
Wie weet wat ik fout heb gedaan of dat het wellicht aan de camera ligt?
Camera is een D300, ik gebruik een 16 Gb Sandisk Extreme kaartje en ik zet de foto's over m.b.v. Lightroom3
Foto's verdwenen tijdens het fotograferen
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Foto's verdwenen tijdens het fotograferen
Het mapje was vol, er wordt dan een nieuw mapje aangemaakt op het kaartje en dsaar komen dan nieuwe foto's in. De oude map en de nieuwe map blijven wel allebei op het kaartje staan en de bijbehorende foto's ook.
Mapje is vol als er 999 foto's in staan, geloof ik.
Wat je dus fout doet, is dat je foto's van oude sessies op je kaartje laat staan.
Mapje is vol als er 999 foto's in staan, geloof ik.
Wat je dus fout doet, is dat je foto's van oude sessies op je kaartje laat staan.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- woudew
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dank je,
Het blijkt namelijk inderdaad dat de teller bij 9999 stond en dan maakt hij blijkbaar een nieuw mapje aan (van 101ND300 naar 102ND300).
Ik ben weer gerust.
Dit betekent overigens wel dat ik nu dus op de computer ergens 2 files met DSC_0001 heb staan. Ook iets om rekening mee te houden.
Het blijkt namelijk inderdaad dat de teller bij 9999 stond en dan maakt hij blijkbaar een nieuw mapje aan (van 101ND300 naar 102ND300).
Ik ben weer gerust.
Dit betekent overigens wel dat ik nu dus op de computer ergens 2 files met DSC_0001 heb staan. Ook iets om rekening mee te houden.
- Roelof
- Clublid
Programma's als Nikon transfer zijn in staat om de namen van de foto's aan te passen tijdens het downloadenwoudew schreef:Dit betekent overigens wel dat ik nu dus op de computer ergens 2 files met DSC_0001 heb staan. Ook iets om rekening mee te houden.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Precies, datum en tijd erin tijdens het overhalen en probleem opgelost.Roelof schreef:Programma's als Nikon transfer zijn in staat om de namen van de foto's aan te passen tijdens het downloadenwoudew schreef:Dit betekent overigens wel dat ik nu dus op de computer ergens 2 files met DSC_0001 heb staan. Ook iets om rekening mee te houden.