Foto 1

Foto 2

Foto 3

Foto 4

Foto 5
Dank je!Sharkey schreef:Prachtig gelukt zeg ik!
Nou, dat viel eigenlijk wel mee. Het relatief strakke water is het resultaat van lange tijden (60-90 seconden) i.c.m. klein diafragma. De laatste twee foto's zijn genomen aan de andere kant van de Innenhafen, daar was het water meer besloten en dus wel wat rustiger.Sharkey schreef:Wat had je geweldig strak water die avond, nice.
Dat is inderdaad gezichtsbedrog, maar ik moest zelf ook 3x kijken hoor!Henk schreef:#2 vind ik fraai!
Wel 2 dingen die mij opvallen;
- lijkt net niet helemaal recht te staan.. kan bedrog zijn door al die lijnen;
Het zijn allemaal opnamen met lange tijden, tussen de 60 en 90 seconden. Het water beweegt, in de lucht gebeurt van alles en daardoor leent dit zich niet voor HDR, als je het mij vraagt. Je krijgt dan flink last van ghosting en artefacten.Henk schreef: - ik zie nogal wat erg lichte delen. Heb je misschien nog een korter belichte versie die je kan gebruiken om samen 1 mooi belicht geheel te gebruiken?
Dreamlogic schreef:Een statief heb ik, dat scheelt!
Inderdaad, dat is een prima basis. Al gebruik ik de "M" stand: dan bepaal ik zelf de tijd. Als basis neem ik ook doorgaans F/11 maar ik wil nog wel eens wat variëren met diafragma vs tijd voor mooie ster-effecten van verlichting.Cees Laarman schreef:
Ok, heel kort door de bocht:
Diafragmavoorkeuze, instellen op f=11, ISO op 200 en op statief. Liefst werken met een afstandsbediening. Sluitertijd kan oplopen tot 30 seconden of meer.
Succes.