Mijn vrouw kocht een NIKON S9100. Foto's gemaakt en nu overspelen naar de computer. Helaas dit lukt niet.
NIKON heeft de mogelijkheid van mass storgae uit haar toestellen verwijderd.
Met Linux kan je dus niets meer. De enige oplossing is je kaartje uit het toestel uithalen en dan als mass storage inladen.
Vanuit het toestel kan het niet. Dit slaat ook nergens vermeld. Contact met NIKON leverde niets op.
Het antwoord is: Er is te weinig vraag voor Linux
Onzin.
Autocad heeft dit ook altijd gezegd. De concurrent van Autocad komt met een cad programma en vindt voldoende aftrek.
Weet iemand een oplossing?
NIKON en Linux
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: NIKON en Linux
Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet.
Via een kaartlezer de foto's binnenhalen heeft bij mij sowieso de voorkeur.
Via een kaartlezer de foto's binnenhalen heeft bij mij sowieso de voorkeur.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
Onder BeOS werkt het ook niet. 

-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nou zo'n onzin is dat niet. Minder dan 1% toch?jack schreef: Contact met NIKON leverde niets op. Het antwoord is: Er is te weinig vraag voor Linux
Onzin......
bron
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Linux is inderdaad als desktopsysteem niet zo heel populair. Helaas!Marten schreef:Nou zo'n onzin is dat niet. Minder dan 1% toch?jack schreef: Contact met NIKON leverde niets op. Het antwoord is: Er is te weinig vraag voor Linux
Onzin......
bron
Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet zo. Zo'n beetje elke (of echt elke?) laptop heeft een kaartlezer ingebouwd voor SD kaartjes e veel desktops ook of je koopt voor een paar Euro een lezer die sowieso veel sneller zal werken dan je camera. Nog afgezien van het batterijverbruik dat het oplevert.
Dit gaat toch wel meer worden, als ik de Linux forums zo eens door bladerNou zo'n onzin is dat niet. Minder dan 1% toch?

Maar goed dit even OFF topic.
Kroontje
- ArieVerbeek
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Het verbaast me dat je de foto's niet ingelezen krijgt. Shotwell 0.9 moet volgens mij gewoon de foto's kunnen importeren. Ook verwacht ik dat Darktable ze gewoon kan inlezen. Uiteraard moet je wel een recente versie hebben.
Beide programma's maken gebruik van gPhoto2 en welke de S9100 gewoon ondersteund.
Je moet dus even nakijken of je wel de meest actuele versies op je computer hebt staan.
Arie
Beide programma's maken gebruik van gPhoto2 en welke de S9100 gewoon ondersteund.
Je moet dus even nakijken of je wel de meest actuele versies op je computer hebt staan.
Arie
D800 + AF MICRON NIKKOR 105mm 1:2.8