Maar een tweede body geeft wel lekker veel speelruimte.
Bij FF is dat natuurlijk wel een hap uit een normaal butged.
Maar bij mijn D200 destijs had ik er een D70 bij en dat was wel heel tof.
Kan ik me (bijna..) helemaal in vinden met dat ik een vraag heb - ik kijk even naar het laatste stukje tekst. Het valt me op dat de Nikkor 18-200 VRII (kieskeurig) va 528 euro te vinden is maar een 'splitsing' in de Nikon AF-S 18-55mm f/3.5-5.6G VR DX Zoom en de Nikon AF-S VR 55-200mm f/4-5.6 DX tezamen voor 235 euro.dirk-jan boon schreef:+1 @ Marten
Superzoom objectieven kunnen nooit dezelfde kwaliteit bieden als bv losse objectieven met een korter bereik im mm en of licht gevoeligheid
Wil je echt het optimale uit je body halen dan zijn prime's een must
ik heb echter door mijn handicap lenzen met VR nodig of voldoende licht , omdat ik persoonlijk geen noise ninja heb , ik toch zelden mijn iso waarde hoef te verhogen met de 18-105 vr , heb bewust voor deze lens gekozen omdat hij optisch beter is door het kortere bereik maar door de door ontwikkeling van vr techniek toch aantrekkelijk geprijsd is .
Super zooms zoals de genoemde tamron lens komen er bij mij niet in .
mij glas (muv het dx glas) past op alle 4 de nikons (nee heb er geen nieuwe bij ik bedoel er een met verwisselbare sensoren) (F65)
Super zooms zijn eigenlijk maar in een ding goed namelijk bereik voor liefst weinig geld
Nee, nee Dirk-Jan,dirk-jan boon schreef:Marten, ik denk dat je inderdaad beter de 18-55+55-200 kan kopen
Ook goed (HAP HAP )..Marten schreef:Nee, nee Dirk-Jan,dirk-jan boon schreef:Marten, ik denk dat je inderdaad beter de 18-55+55-200 kan kopen
Marten gaat helemaal geen zooms kopen.
Dat is meer iets voor Jeroen.
groet,
Marten
Marten schreef:Een fotograaf met een spiegelreflex, die geen objectieven wil wisselen is....
als een automonteur die alleen een engelse sleutel wenst te gebruiken.