sadness
Re: sadness
gewoon niet doen sommige dingen moet je gewoon laten. Ik moet er helemaal niet aan denken de laatste foto van een dierbare jakkes ik herinner ze liever in kleur en vrolijkheid.
Gr peter
Gr peter
- Fotomarius
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Om eerlijk te zijn vind ik de korrel te grof en voeg ook niets bij aan de inhoud…
Inhoudelijk vind ik deze foto geslaagd de emotie en verdriet is goed weer gegeven…
Deze foto (situatie) zou ook op een andere plaats gemaakt kunnen zijn…
Een fotoreportage op een begrafenis wordt tegenwoordig veel gedaan…
Maar ik ga er van uit dat dit in de privé sfeer blijft…
Zelf fotografeer ik veel op begraafplaatsen (niet op begrafenissen) een dertig jaar…
Nooit problemen gehad zowel in buitenland als hier…

Inhoudelijk vind ik deze foto geslaagd de emotie en verdriet is goed weer gegeven…

Deze foto (situatie) zou ook op een andere plaats gemaakt kunnen zijn…

Een fotoreportage op een begrafenis wordt tegenwoordig veel gedaan…
Maar ik ga er van uit dat dit in de privé sfeer blijft…
Zelf fotografeer ik veel op begraafplaatsen (niet op begrafenissen) een dertig jaar…
Nooit problemen gehad zowel in buitenland als hier…

Met groet, Marius...
- Germay
- Forumlid
Re: deze foto
Dat kan wel zo zijn,maar ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is om deze foto op een forum te plaatsen.De essentie ontgaat me eerlijk gezegt.Marti58 schreef:is geplaatst met toestemming van de familie evenals de foto's op de site.

- Sharkey
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Bij een begrafenis is het zo dat voor de naaste van de overledenen vrijwel alles aan hun voorbij gaat.
Er zijn legio gelovigen die de preek laten opnemen om dit later eens echt tot zich te laten doordringen.
Zelfde geldt voor de muziek die terug geluisterd wordt. Hier heeft niemand bezwaar tegen
Dit alles is voor vele een vorm van rouw verwerking.
Als mensen foto's en/of video willen van deze dag, want hoe je het went of keert het is en blijft één van de meest indringende dagen van iemands leven als er een dierbare je ontvalt.
Als foto's mensen helpt in hun persoonlijke rouw verwerking vind ik veel van bovenstaande reacties nogal egoïstisch..
Bekijk het niet vanuit je eigen standpunt waarom dit soort dingen gevraagd worden, maar vanuit de andere partij.
Feit blijft dat ik ook vind dat dit soort persoonlijke foto's, van een derde partij, niet op het internet thuis horen. Dat is inderdaad een inbreuk op hun zeer kwetsbare privacy.
Tenzij het foto's zijn met jezelf als onderwerp. Als dit die persoon dan ook helpt in hun eigen rouwverwerking moet dit vanzelfsprekend ook hier kunnen.
Zelfde geldt dat sommige mensen graag nog één foto van hun verloren dierbare plaatsen op een ruimte als dit forum.
Anyway . . . zo denk ik erover . ..
Er zijn legio gelovigen die de preek laten opnemen om dit later eens echt tot zich te laten doordringen.
Zelfde geldt voor de muziek die terug geluisterd wordt. Hier heeft niemand bezwaar tegen
Dit alles is voor vele een vorm van rouw verwerking.
Als mensen foto's en/of video willen van deze dag, want hoe je het went of keert het is en blijft één van de meest indringende dagen van iemands leven als er een dierbare je ontvalt.
Als foto's mensen helpt in hun persoonlijke rouw verwerking vind ik veel van bovenstaande reacties nogal egoïstisch..
Bekijk het niet vanuit je eigen standpunt waarom dit soort dingen gevraagd worden, maar vanuit de andere partij.
Feit blijft dat ik ook vind dat dit soort persoonlijke foto's, van een derde partij, niet op het internet thuis horen. Dat is inderdaad een inbreuk op hun zeer kwetsbare privacy.
Tenzij het foto's zijn met jezelf als onderwerp. Als dit die persoon dan ook helpt in hun eigen rouwverwerking moet dit vanzelfsprekend ook hier kunnen.
Zelfde geldt dat sommige mensen graag nog één foto van hun verloren dierbare plaatsen op een ruimte als dit forum.
Anyway . . . zo denk ik erover . ..
Arjan ( avi-foto.nl & Flickr[/size] )
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
"Je maakt, theoretisch, één of twee grootse foto's per jaar ... hoogtepunten ..." - Paul Huf
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Met je eens Arjan!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
- gijsmondria
- Forumlid
Vind het wel een beetje dubbel, het is nieuw hier op het forum en dus wordt er over gediscusieerd. En dat moet ook. Maar we zappen zo naar SBS6 en kijken naar de grootste drama's uit het leven. Alles is te zien.
Dit hebben we geaccepteerd (of niet). Maar daar kijken we niet meer van op.
Nikon D90
Nikon 80-200 f2.8 - Tamron 17-50 2.8 - Kenko pro 2x
hoezo 'WE' ,... dat geldt dan voor jou misschien gijsmondia,.. maar heb je je wel eens gerealiseerd dat er ontzettend veel mensen zijn die allang geen opjuttende tv, krant en radio meer hebben,.. die niet gedrogeerd willen worden met die (opgeklopte) nare kant van het leven ,.. die proberen vast te leggen de mooie kanten van het leven,.. mediteren voor een wereld waar al steeds meer vrede komt,..gijsmondria schreef:Vind het wel een beetje dubbel, het is nieuw hier op het forum en dus wordt er over gediscusieerd. En dat moet ook. Maar we zappen zo naar SBS6 en kijken naar de grootste drama's uit het leven. Alles is te zien.
die daarmee de aandacht vestigen op steeds meer vredelievendheid,..
jaja de media meld alleen maar ellende overal,.. de waarheid is dat er minder oorlog is dan ooit,.. maar ja,.. das niet gezellie om in de krant te zetten,..daar kikt niemand op,... dus ehhhh Gijsmondia ,..met dat "We" bedoel je misschien vooral jezelf wel!
- gijsmondria
- Forumlid
Sorry met we probeerde ik het juist algemeen te houden, en niet op de man te spelen. 

Nikon D90
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: deze foto
Inderdaad, ik vraag me ook af welk belang er gediend wordt als op de website wordt gesteld dat "de behoeften van de klant van het grootste belang is".Germay schreef:Dat kan wel zo zijn,maar ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is om deze foto op een forum te plaatsen. De essentie ontgaat me eerlijk gezegt.Marti58 schreef:is geplaatst met toestemming van de familie evenals de foto's op de site.
Welk belang van de klant wordt hiermee gediend?
Een verwijzing naar Google waar je foto's vindt van begrafenissen is geen excuus. Foto's die je daar vindt zijn vooral persfoto's bij begrafenissen van bekende Nederlanders of van personen die anderszins een bepaalde bekendheid genieten. Dat heeft een ander doel, die foto's zijn met een andere intentie gemaakt en gepubliceerd, dan dat foto's in privésfeer in opdracht van een familie worden gemaakt, met wellicht de intentie dat binnen de familie als nagedachtenis te hebben. Het komt me zo over dat foto's nu voor een ander doel worden ingezet dan waar ze als opdracht voor zijn gemaakt.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Fotomarius
- Forumlid
- Ronald-D
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
HeYokah schreef:hoezo 'WE' ,... dat geldt dan voor jou misschien gijsmondia,.. maar heb je je wel eens gerealiseerd dat er ontzettend veel mensen zijn die allang geen opjuttende tv, krant en radio meer hebben,.. die niet gedrogeerd willen worden met die (opgeklopte) nare kant van het leven ,.. die proberen vast te leggen de mooie kanten van het leven,.. mediteren voor een wereld waar al steeds meer vrede komt,..gijsmondria schreef:Vind het wel een beetje dubbel, het is nieuw hier op het forum en dus wordt er over gediscusieerd. En dat moet ook. Maar we zappen zo naar SBS6 en kijken naar de grootste drama's uit het leven. Alles is te zien.
die daarmee de aandacht vestigen op steeds meer vredelievendheid,..
jaja de media meld alleen maar ellende overal,.. de waarheid is dat er minder oorlog is dan ooit,.. maar ja,.. das niet gezellie om in de krant te zetten,..daar kikt niemand op,... dus ehhhh Gijsmondia ,..met dat "We" bedoel je misschien vooral jezelf wel!
Sorry hoor, ieder zijn mening, maar ik denk dat de grote meerderheid wél tv en radio hebben, een krantje lezen etc. Jij zelf hebt toch óók internet? Kan je ook van alles op zien, en net als met een tv.....als je het níet wilt zien, je ogen ervoor wilt sluiten kan je de tv op een ander kanaal gooien, idem dito met radio.
Ik vind dat je een mooi gedachtengoed hebt hoor, en prima als je denkt dat de wereld er prachtig uitziet, en dat er bijna geen geweld meer is.......
Als ik al om me heen kijk, hier in Den Haag af en toe..... dan gaan alle mensen zó lief met elkaar om, en is er bijna geen geweld..........helaas, de realiteit is anders, en daar heb ik geen media voor nodig om mij dat te vertellen, want dat zie ik zélf al.
Sorry voor dit off-topic bericht....nu weer over de foto's.
Met vriendelijke groet, Ronald
Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON
Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON
Om ook even een duit in het zakje te doen:
Ik ben heel blij dat wij de begrafenis van mijn dochter op video hebben vastgelegd. Juist omdat alles in een roes aan je voorbij gaat is het soms goed zulke emotionele gebeurtenissen vast te leggen. Ik denk dat de TS echt voorziet in een behoefte waarvan veel mensen zelf niet beseffen dat ze deze hebben.
Gerard
PS voor geïnteresseerden: http://www.sarah-emma.nl , hoef ik verder weinig meer uit te leggen....
Ik ben heel blij dat wij de begrafenis van mijn dochter op video hebben vastgelegd. Juist omdat alles in een roes aan je voorbij gaat is het soms goed zulke emotionele gebeurtenissen vast te leggen. Ik denk dat de TS echt voorziet in een behoefte waarvan veel mensen zelf niet beseffen dat ze deze hebben.
Gerard
PS voor geïnteresseerden: http://www.sarah-emma.nl , hoef ik verder weinig meer uit te leggen....
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dat nabestaanden een fotograaf inhuren zegt al genoeg dat er behoefte aan is.
Het is toch meestal zo dat alles moet lopen zoals de nabestaanden willen? Dus don't blame the TS.
Ik sta ook niet te springen om fotos te maken tijdens een begrafenis maar intussen heb ik er ook al een paar gedaan (familie). 1 daarvan is zelfs nog voorpagina nieuws geweest met een grote foto (4 jaar geleden alweer). In mijn geval was het omdat de helft van de familie in het buitenland zit en met foto's (zegt meer dan 1000 woorden) men toch kan laten zien.
Over het fotograferen van leed/pijn/verdriet dat het not done is, vraag ik mij af waarom de media dat wel mag. Ik woon op een minuut lopen van de Ridderhof Alphen aan den Rijn en daar lopen genoeg fotografen en cameramannen rond. Waarom kan dit wel?
Wat ik niet vind kunnen is zonder toestemming dit soort foto's plaatsen op een forum.
Het is toch meestal zo dat alles moet lopen zoals de nabestaanden willen? Dus don't blame the TS.
Ik sta ook niet te springen om fotos te maken tijdens een begrafenis maar intussen heb ik er ook al een paar gedaan (familie). 1 daarvan is zelfs nog voorpagina nieuws geweest met een grote foto (4 jaar geleden alweer). In mijn geval was het omdat de helft van de familie in het buitenland zit en met foto's (zegt meer dan 1000 woorden) men toch kan laten zien.
Over het fotograferen van leed/pijn/verdriet dat het not done is, vraag ik mij af waarom de media dat wel mag. Ik woon op een minuut lopen van de Ridderhof Alphen aan den Rijn en daar lopen genoeg fotografen en cameramannen rond. Waarom kan dit wel?
Wat ik niet vind kunnen is zonder toestemming dit soort foto's plaatsen op een forum.
Ik woon op 3 min, was op de eerste herdenking zondagavond waar o.a. Rutte sprak, sterker nog, heb daar zelfs staan te fotograferen, nóg sterker, ben zefs een paar seconden in beeld geweest op tv. Verschil is voor mij, dat ik geen van de slachtoffers van dichtbij kende, was daar omdat ik mij 'alphenaar ' voel en derhalve toch betrokken. Ook weet je op zo'n moment, dat toch landelijke impact heeft, dat camera's er aan alle kanten zullen staan, je kunt er voor kiezen om niet te gaan.Ik woon op een minuut lopen van de Ridderhof Alphen aan den Rijn en daar lopen genoeg fotografen en cameramannen rond. Waarom kan dit wel?
Een begrafenis in familie -dan wel intieme kring vind ik iets anders, ik kan mij nog wel indenken dat naasten hier graag foto's van hebben, toch ik heb grote moeite met het feit dat ik als argeloze bezoeker ook gefilmd/gefotografeerd word tijdens privé momenten van verdriet.
Heb ooit eens een begrafenis meegemaakt waar een familie id zijn pas gekochte videocamera aan het uitproberen was en minstens 20 seconden inzoomde op het gezicht van iedere rouwende bezoeker. Toen al, jaren geleden heb ik mijn standpunt bepaald.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;