Zeker erg leuk en leerzaam die cursus. Van de fotobesprekingen leer ik ook erg veel, leuk onderdeel van de les.
En de opdrachten zetten je inderdaad aan het denken, maar nu al 2 x achteraf bij mij

Succes ook met je studie,

JacTrum schreef:Over de foto met de roeiboot: Roeiboot heeft de verkeerde kleur. Had meer contrast moeten hebben. Bovendien had je veel meer perspectief in de foto kunnen krijgen, door de roeiboot van dichterbij te fotograferen, iets hoger, zodat van het landschap ook veel meer te zien zou zijn geweest.
JacTrum schreef:Oei Arjan, zoveel creativiteit kan ik na half twaalven 's avonds niet meer aan hoor!
Dank voor je reactie Arjan, ik begrijp je commentaar, maar stiekem baal ik er wel een beetje van, niet van je commentaar overgensSharkey schreef:Als ik eerlijk ben vind ik hem een beetje saai![]()
Probeer misschien eens een dun plakje te maken van de kiwi, leg dit op een stukje glas en belicht hem dan eens vanonder. Voor licht sterkte varieer je de lichtafstand. Eventueel nog een lamp schuin van boven. Etc.
Wil je een zwarte ondergrond knip dan een zwart papier (eventueel een zwart printje maken) en hier een gat in knippen ter grootte van het plakje, later kan je dit dan dan geheel zwart maken in je bewerking programma.
Laat je zelf eens gaan!
En inderdaad met voorzet lenzen is het maar behelpen, maar het kan zeker wel. Niet vergeten te verscherpen als je voorzetlenzen gebruikt!
Oh ja, let eens op symmetrie. Of regel van derde.
Als je een zwarte achtergrond hebt kan je ook lekker spelen met het vergroten van je "canvas" en hierbij als achtergrond zwart aanklikken. Op die manier kan je heel "makkelijk" een compositie maken.
Als je hier wat inziet en je komt er niet uit kan je me altijd een PB sturen.
In ieder geval veel plezier!
Ik heb voor half twaalf niet eens zo'n creativiteitJacTrum schreef:Oei Arjan, zoveel creativiteit kan ik na half twaalven 's avonds niet meer aan hoor! Maar je hebt natuurlijk wel gelijk