Afgetraind...

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Afgetraind...

Bericht door Mak » do apr 21 2011 5:41 pm

Mijn eerste stappen in een studio. Een geweldige ervaring en het werkt verslavend!

Model is Yada, bodybuilder en maanden in training voor een wedstrijd die komend weekend plaatsvindt.

Er is gebruik gemaakt van de 50, 85, 105DC, en de 70-200.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding
Groeten Marcel

Goodje

Re: Afgetraind...

Bericht door Goodje » do apr 21 2011 5:52 pm

Leuke serie, mooi model mooie pose, maar komt-tie foto 1 vind het gezicht en nek te donker moet volgens mij meer licht tegen aan.
En dat vind ik eigenlijk bij bijna al de foto iets lichter voor mijn smaak :wink2:
Te harde schaduws (hoop dat ik het goed heb uitgelegt)

Kroontje

Bericht door Kroontje » do apr 21 2011 6:04 pm

Hallo

Ik vind jammer dat bij foto 4-5-6 het model niet helemaal op de plaat is gezet.
Dat waren haar been spieren ook netjes te zien, alsof ze op het podium staat.
Bij foto 4 vind ik de bandjes storend op de rug.

Voor de eerste keer niet gek, maar ben het met Goodje wel eens.

Kroontje

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » do apr 21 2011 7:28 pm

Vind het ook een mooie serie en zeker als je nog nauwelijks ervaring hebt met studio-fotografie vind ik dit al heel knap.
Foto 2 vind ik eruit springen, omdat die juist niet zo geposeerd is als bij een body-build wedstrijd. En daar komt ook gelijk mijn puntje van 'kritiek': ik had haar liever helemaal op de foto gezien in die show-poses.
Verder moet ik ook zeggen dat ik het gevoel heb dat je Yada als persoon maar ook als body-buildster heel goed vastgelegd hebt. Ze komt sympathiek en 'echt' over.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » do apr 21 2011 7:44 pm

@Mak,

ga jij maar mooi verder in de studio :wink: ...
ziet er goe uit voor de eerste stappen :D
>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » do apr 21 2011 7:53 pm

En ik vind het ook een perfecte start!
De nr° 2 vooral omdat op de een of andere manier het model er kwetsbaar op staat.
Hartstikke goed dus.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » vr apr 22 2011 7:53 am

Allen bedankt voor de feed back.

Genoemde punten zijn terecht. Hoewel ik voor mezelf geen referentie materiaal heb zit een herhaling reeds in de pen dus zal met de belichting rekening gaan houden.

Over de poses zonder benen zit een verhaal achter. De benen zaten onder de blauwe plekken na een massagebehandeling en omdat de intentie was om met een browning te werken (wat ze ook gebruiken met die wedstrijden) kon dit wellicht gecamoufleerd worden. Alleen de visagist was verlaat dus volgende keer beter.

Dan krijg je dit en dat vond ik niet mooi, voorkant was nog erger.

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding
Groeten Marcel

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » vr apr 22 2011 11:04 am

Hey Michelangelo, top man! Ja jongen, nu zit je mooi met de gebakken peren. Had je nog zo gewaarschuwd, blijf van die lampies af! Voor dat je het weet kun je niet meer zonder :lol: :lol:

Even alle stokheid op een gekje oftewel alle gekheid op een stokje. Knappe serie zet je hier neer voor de eerste keer. Nummer 2 is ook mijn favoriet. Een punt van kritiek die ik wel wil uitten is het gebrek aan scherpte op de ogen. Dat ben ik van jou niet gewend.
Keep up the good work,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » vr apr 22 2011 1:48 pm

Die blauwe plekken zijn inderdaad op foto 7 goed zichtbaar. Nee, dat is dan niet zo charmant nee...
Maar op foto 8 vind ik haar pose toch wel heel mooi. God wat een lijf zeg....Ik ben zelf een vrouw, maar zou het niet willen hebben...het is me een beetje té getrained. Toch vind ik het wel heel knap. Ze staat er stoer op, ondanks de blauwe plekken. Kan je dat niet wat wegshoppen bij die laatste? Misschien klonen/stempel?
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

Mak
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Mak » vr apr 22 2011 3:05 pm

ALE schreef: Had je nog zo gewaarschuwd, blijf van die lampies af! Voor dat je het weet kun je niet meer zonder :lol: :lol:

ALE
Yep Arthur, bekende spreekwoord gaat voor mij niet op :lol:
Groeten Marcel

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”