[Verzamel]Opendag Klu - Volkel AFB 2007
-
- Forumlid
- Berichten: 938
- Lid geworden op: vr aug 04 2006 1:42 pm
Ik vind het resultaat behoorlijk goed paparazzi.
Hier wat foto's van de show die vrijdag niet doorging.
Het was de bedoeling om met 15 F16's een mock-up aanval te doen.
Maar helaas slikte de F16 een vogeltje naar binnen.
Gevolg een paar knallen van de motor , en toen was het de procedure zo snel mogelijk landen en afbreken.




groetjes
Hier wat foto's van de show die vrijdag niet doorging.
Het was de bedoeling om met 15 F16's een mock-up aanval te doen.
Maar helaas slikte de F16 een vogeltje naar binnen.
Gevolg een paar knallen van de motor , en toen was het de procedure zo snel mogelijk landen en afbreken.




groetjes
-
- Forumlid
- Berichten: 938
- Lid geworden op: vr aug 04 2006 1:42 pm
Van wat ik op de diverse forums heb gelezen is het kantje boord geweest dat ie niet gecrashed is. Heb je nog gezien dat ie z'n tanks afwierp?
Hier staat het filmpje van de take off: http://www.youtube.com/watch?v=8tvb-RsyTJc
Hier staat het filmpje van de take off: http://www.youtube.com/watch?v=8tvb-RsyTJc
Ik ben hier incognito...
-
- Forumlid
- Berichten: 938
- Lid geworden op: vr aug 04 2006 1:42 pm
-
- Forumlid
- Berichten: 938
- Lid geworden op: vr aug 04 2006 1:42 pm
Ah, okee! Die NL-se heeft zo'n mooie cirkelvormige tekening.Leeuwarden schreef:Dat is een Belgische F-16. (had vrijdag motor problemen) en de formatie is van de Turkish Stars. De NF-5-jes waar ze mee vliegen is deels ex-Nederlandse luchtmacht.
Weet je dat zeker van dat team? Is dat niet een team met straaljagers? Die turken vlogen enkel met rode en witte rook en niet met blauw!
De 70-300 vr is overigens inderdaad 'n vooruitgang! 2 Jaar geleden heb ik de vliegshow met de D70s en 70-300G gefotografeerd, maar op 100% uitvergroot zijn ze toch niet knalscherp en nu zitten er ook op 100% scherpe plaatjes bij.
Paparazzi schreef:
"Jij durft! M-stand??? Die dingen razen van links naar rechts, van wolken naar de heldere gaten er tussen, van uit 't zonnetje tot in 't zonnetje. Als je dat op M-stand goed moet regelen zijn ze al weer 3 rondjes verder."
Dus jij staat je camera toe steeds te belichten op de sterk veranderende intensiteit van de achtergrond?
Vrijdag was het licht vrij constant, met een mooie bedekte lucht. Zogauw je in de lucht grote verschillen krijgt, en je staat op de automaat, heb je al snel zwaar onderbelichte vliegtuigen. Je camera meet dan immers de te heldere achtergrond.
Bij lichtomstandigheden als afgelopen vrijdag blijven de vliegtuigen redelijk constant belicht, de weinig reflecterende grond tempert de verschillen in lichtintensiteit. Dat zou anders zijn als ze boven water vliegen.
Die automaatstanden zijn tegenwoordig nogal heilig, geloof ik. Ik vertrouw er alleen op als het onderwerp redelijk egaal is, met weinig contrastverschillen. En dan nog alleen met de onvolpreze matrixmeting van ons merk.
Stel je eens voor dat je de overwegend witte NF-5's van het Turkse team in de vlucht probeert te belichten op de automaat middels de spotmeting... ik zeg heel eerlijk dat ik het niet aan zou durven.
Ik heb overigens het gemiddeld grijs ook met de spotmeting gemeten.
Vergelijk het met lichtmeten met het witte bolletje op een "ouderwetse" losse belichtingsmeter.
We hebben overigens vrijdag zeer geboft met het weer!
Groeten, E.M. de Klerk
"Jij durft! M-stand??? Die dingen razen van links naar rechts, van wolken naar de heldere gaten er tussen, van uit 't zonnetje tot in 't zonnetje. Als je dat op M-stand goed moet regelen zijn ze al weer 3 rondjes verder."
Dus jij staat je camera toe steeds te belichten op de sterk veranderende intensiteit van de achtergrond?
Vrijdag was het licht vrij constant, met een mooie bedekte lucht. Zogauw je in de lucht grote verschillen krijgt, en je staat op de automaat, heb je al snel zwaar onderbelichte vliegtuigen. Je camera meet dan immers de te heldere achtergrond.
Bij lichtomstandigheden als afgelopen vrijdag blijven de vliegtuigen redelijk constant belicht, de weinig reflecterende grond tempert de verschillen in lichtintensiteit. Dat zou anders zijn als ze boven water vliegen.
Die automaatstanden zijn tegenwoordig nogal heilig, geloof ik. Ik vertrouw er alleen op als het onderwerp redelijk egaal is, met weinig contrastverschillen. En dan nog alleen met de onvolpreze matrixmeting van ons merk.
Stel je eens voor dat je de overwegend witte NF-5's van het Turkse team in de vlucht probeert te belichten op de automaat middels de spotmeting... ik zeg heel eerlijk dat ik het niet aan zou durven.
Ik heb overigens het gemiddeld grijs ook met de spotmeting gemeten.
Vergelijk het met lichtmeten met het witte bolletje op een "ouderwetse" losse belichtingsmeter.
We hebben overigens vrijdag zeer geboft met het weer!
Groeten, E.M. de Klerk
Denk dat hier weer 't grote voordeel van digitaal komt opduiken. Je hoeft niet te bezuinigen op 'n paar shotjes extra en er zitten er altijd goed belichtte tussen. Heb juist door de mooie wolkenlucht me dit keer niet alleen maar gefocust op het krijgen van mooie vliegtuigen, maar ook op de compo met de contrasterende wolkenlucht en dan mogen 't op sommige foto's gerust silhouetjes zijn. Wat zegt immers een mooi belicht vliegtuig op 'n hele egale achtergrond? Dan wordt de compo nogal saai vind ik.emdeklerk schreef:Stel je eens voor dat je de overwegend witte NF-5's van het Turkse team in de vlucht probeert te belichten op de automaat middels de spotmeting... ik zeg heel eerlijk dat ik het niet aan zou durven.
