Nieuw: Nikon D5100

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Marina

Re: Nieuw: Nikon D5100

Bericht door Marina » di apr 12 2011 10:15 pm

Mooie specificatie`s over de Nikon D5100.....hij kwam.....ik zag hem..... :shock: ik ben overtuigd!!!!! :? Ik wil hem!!!!! :roll: Een groet.....Marina.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » di apr 12 2011 10:18 pm

Marina schreef:Mooie specificatie`s over de Nikon D5100.....hij kwam.....ik zag hem..... :shock: ik ben overtuigd!!!!! :? Ik wil hem!!!!! :roll: Een groet.....Marina.
Okay, zal ik een cheque sturen? :lol: :lol:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Ronald-D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Ronald-D » wo apr 13 2011 1:38 pm

Marina schreef:Mooie specificatie`s over de Nikon D5100.....hij kwam.....ik zag hem..... :shock: ik ben overtuigd!!!!! :? Ik wil hem!!!!! :roll: Een groet.....Marina.
Nou Marina, jij bent al overtuigd.

Welkom op het forum overigens......misschien zou je je voor willen stellen in het daarvoor bedoelde topic? (niet verplicht hoor....maar misschien wel leuk? :wink: )
Met vriendelijke groet, Ronald

Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON

Marina

Bericht door Marina » do apr 14 2011 10:03 pm

:? Ik kan niet wachten tot de D5100 in de winkel te koop is :D Ik heb nu de D60, heb er absoluut geen klachten of op/ aanmerkingen over maar ik voel dat de D5100 DE CAMERA voor mij is...... :mrgreen: :roll: :wink: Ik ga hem ook zeker kopen om er tijdens onze reis door Kenia en Tanzania en ook tijdens de beklimming van de Kilimanjaro optimaal van te kunnen genieten. Groet van een met het Nikon-virus besmette vrouw, Marina.
Uhhhhhh, P.S. De cheque mag gestuurd worden naar het volgende adres ....te .....

Shiftmeister

Bericht door Shiftmeister » di apr 19 2011 2:54 pm

Aah, ik zie dat de D5100 de hangschouders van de Canon heeft ovegenomen.

Remy2011
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remy2011 » vr apr 22 2011 4:24 pm

Ik heb deze camera eergisteren! Al gekocht maar ben teleurgesteld over de AF functie die alleen werkt bij AF-S lenzen, ik wist dat niet en beperkingen worden vaak niet volop in het daglicht gesteld.
Verder een mooie camera maar of ik nu mijn Nikon D50 niet meer ga gebruiken betwijfel ik.

Aily

Bericht door Aily » vr apr 22 2011 4:45 pm

Joehoeee!! Ik kom net uit de winkel en heb de D5100 aangeschaft!! Met een 18-105 Nikon VR erbij!!

Ik kan mn geluk niet op!! Wat voel ik me rijk :lol: (terwijl ik nu heel arm ben :wink: )

Het is een verrassing voor mn vriend, we gaan volgende week samen naar New York!
Wat zal hij zijn ogen uitkijken :oohh: :oohh: :oohh: :oohh: :oohh:

Haha!

Grts! :lol:

Roberttt

Bericht door Roberttt » vr apr 22 2011 4:52 pm

Remy2011 schreef:Ik heb deze camera eergisteren! Al gekocht maar ben teleurgesteld over de AF functie die alleen werkt bij AF-S lenzen, ik wist dat niet en beperkingen worden vaak niet volop in het daglicht gesteld.
Verder een mooie camera maar of ik nu mijn Nikon D50 niet meer ga gebruiken betwijfel ik.
Misschien bot maar dit is natuurlijk wel een beetje je eigen fout. Als je een beetje zelf onderzoek had gedaan naar het product had je er achter gekomen dat er geen scherpstelmotor in de body zit... Argument dat het niet wordt aangekaart gaat ook niet op, het staat overduidelijk op de website van Nikon bij de specificaties. Natuurlijk staat het niet groot op de doos, maar ik heb nog nooit gezien dat fabrikanten hun eventuele minpunten op een doos of advertentie zetten... :wink:

Aily

Bericht door Aily » vr apr 22 2011 4:57 pm

@ Roberttt: ja klopt! Ik had inderdaad ook gelezen dat er geen scherpstelmotor in de body zit, dat is ook bij de D3100 niet het geval. Het staat inderdaad niet op de doos nee, net nog even gekeken, haha 8) :wink:

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr apr 22 2011 4:58 pm

Roberttt schreef:... Natuurlijk staat het niet groot op de doos, maar ik heb nog nooit gezien dat fabrikanten hun eventuele minpunten op een doos of advertentie zetten... :wink:
Sterker, ze zetten niet op de doos wat er NIET inzit.

Inderdaad, bij de spec's op de Nikon site staat het overduidelijk.
Compatibele objectieven
Autofocus is beschikbaar met AF-S- en AF-I-objectieven. Autofocus is niet beschikbaar bij andere G- en D-type objectieven, AF-objectieven (IX NIKKOR en objectieven voor de F3AF worden niet ondersteund) en AI-P-objectieven. Objectieven zonder CPU kunnen worden gebruikt in de stand M, maar de belichtingsmeter van de camera werkt niet. *De elektronische afstandsmeter kan worden gebruikt bij objectieven met een maximaal diafragma van f/5.6 of groter.
Laatst gewijzigd door Marten op vr apr 22 2011 5:01 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Aily

Bericht door Aily » vr apr 22 2011 4:58 pm

Ik zal na de New York trip (terug op 6 mei) even wat foto's plaatsen hier!! Ik fotografeer wel alleen op de P stand hoor, maar ik zal er dan ook wel even wat foto's bijdoen met de special effects die allemaal mogelijk zijn (ik vind het vooral gaaf dat je foto's kunt maken waarbij 1 kleur blijft en de rest zwart/wit weergegeven wordt!! Een yellow cab bijvoorbeeld in de grijze straten van New York, hoe cool moet die foto dan zijn! :mryellow: Kan nu al niet wachten om te gaan!

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr apr 22 2011 5:28 pm

Remy2011 schreef:Ik heb deze camera eergisteren! Al gekocht maar ben teleurgesteld over de AF functie die alleen werkt bij AF-S lenzen, ik wist dat niet en beperkingen worden vaak niet volop in het daglicht gesteld.
toch niet iets dat geheim gehouden wordt. En je bent wel erg slecht geïnformeerd als het je als een verrassing komt. Nikon doet dat namelijk al jaren bij de "instapmodellen". Dit is nu het geval bij de D40, D40x, D60, D3000, D3100, D5000 en D5100. Dan heb ik er volgens mij geen een gemist.

Nikon heeft er ook het aanbod van objectieven op aangepast.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Ronald-D
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Ronald-D » vr apr 22 2011 5:43 pm

Aily schreef:Joehoeee!! Ik kom net uit de winkel en heb de D5100 aangeschaft!! Met een 18-105 Nikon VR erbij!!

Ik kan mn geluk niet op!! Wat voel ik me rijk :lol: (terwijl ik nu heel arm ben :wink: )

Het is een verrassing voor mn vriend, we gaan volgende week samen naar New York!
Wat zal hij zijn ogen uitkijken :oohh: :oohh: :oohh: :oohh: :oohh:

Haha!

Grts! :lol:
Wat kan iemand blij zijn met een nieuwe camera :D Maar dat hebben we allemaal hoor.
En nog wel een verrassing voor je vriend ook.... hij heeft maar geluk hoor!

Heel veel plezier ermee en natuurlijk óók in New York.

Schroom je niet om op het forum wat foto's te plaatsen van jullie trip!
Met vriendelijke groet, Ronald

Nikon D7000+MB-D11
Tokina 11-16 2.8 AT-X PRO DX
Nikon AF-S 24-70 2.8G ED
Nikon AF-S 300 4.0 ED-IF
Nikon AF-D 50 F/1.8Nikkor AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G IF-ED
SB700+SB900
AF-ON

Remy2011
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remy2011 » vr apr 22 2011 8:11 pm

klopt allemaal, slecht voorbereid en gewoon de nieuwste met de weer alle (nieuwste) mogelijkheden dacht ik.
in december de Nikkor AF DX Fisheye 10,5mm f/2.8 ED gekocht dus beetje stom er vanuit gegaan dat de nu verkochte lensen op de nu verkochte
camera's gewoon werken.
Het werkt wel allemaal wel maar met een omweg, mooie camera overigens, maar ik probeer hem te in te ruilen voor de D7000

Remy2011
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remy2011 » di apr 26 2011 5:34 pm

Patrick schreef:
toch niet iets dat geheim gehouden wordt. En je bent wel erg slecht geïnformeerd als het je als een verrassing komt. Nikon doet dat namelijk al jaren bij de "instapmodellen". Dit is nu het geval bij de D40, D40x, D60, D3000, D3100, D5000 en D5100. Dan heb ik er volgens mij geen een gemist.

Nikon heeft er ook het aanbod van objectieven op aangepast.
Bedankt voor de Tip, dit keer wat beter verdiept in het aanbod van Nikon, de Nikon D5100 kon ik retour brengen dankzij de service van CameraNu en heb met bijbetaling de Nikon D7000 aangeschaft.
Deze camera is precies wat ik zoek, nog even op het forum gekeken of de D300s een betere keuze zou zijn.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”