Paas moment (eerste Guy Gowan techniek resultaten)

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Bredero

Paas moment (eerste Guy Gowan techniek resultaten)

Bericht door Bredero » zo apr 24 2011 3:42 pm

Ondanks het prachtige weer, tijd gemaakt om het pril -waar ik vanmorgen thuis in de keuken tegenaan liep- geluk in de dop vast te leggen. Kon geen keuze maken welke van de 2, hebben beide een andere invalshoek:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

Veel kijkplezier...

Bredero

Bredero

Re: Paas moment (eerste Guy Gowan techniek resultaten)

Bericht door Bredero » zo apr 24 2011 3:57 pm

hmmm...

Zie dat ik een kleiner formaat geplaatst heb dan bedoeld, hieronder een link als je ze echt groot wilt bekijken. Ga met de muis op over de foto, en kies voor X3Large...

http://bredero.smugmug.com/Specials/NCN ... 34_39dzsSX

Bredero.

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » zo apr 24 2011 4:00 pm

Ik ben benieuwd wat de Guy Gowan techniek is. Daar ga ik zo even op Googelen. Ik ben niet zo thuis in de 'bekende fotografen' wereld haha. :oops:
De tweede vind ik trouwens het beste van de 2. De spiegeling is wat minder donker, is misschien ook weer smaak, ik weet niet wat technisch gezien dan beter is. Compositie vind ik ook wat interessanter.
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » zo apr 24 2011 10:32 pm

Ik zie geen foto's, alleen kruisjes.

Bredero

Bericht door Bredero » zo apr 24 2011 11:20 pm

jettiny schreef:Ik zie geen foto's, alleen kruisjes.
Dat is nu vervelend, kan er helaas niet veel aan doen ik zie de foto's wel. Je kunt de link ook volgen, dan moet je ze zeker kunnen zien.

Bredero

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » ma apr 25 2011 9:26 am

Wat is die techniek dan?

Bredero

Bericht door Bredero » ma apr 25 2011 9:52 am

Guy heeft tijdens de Nikondag (http://www.nikon-club-nederland.nl/guy- ... on-clubdag) een korte presentatie gegeven, hoe je -volgens hem- je foto's verder verwerkt. Ikzelf ben volledig van m'n sokken gegaan hoe hij in PS omgaat met de beelden, zelf zegt ie dat achter de pc zitten zo kort mogelijk moet zijn!

Verder heeft Guy nog veel meer interessante stellingen uitgelegd, gaat te ver om dat hier nu neer te schrijven. Maar wat me vooral aanspreekt is: in een zo kort mogelijke tijd 'geautomatiseerd' alle basishandelingen gecontroleerd door te voeren. Want zoals Guy zegt: elke foto moet behandeld worden voordat je er verder mee kunt.

Googlen op Guy Gowan levert voldoende informatie op deze: http://www.marcelwiegerinck.nl/photosho ... guy-gowan/, is wel erg duidelijk incl. wat video's!

Bredero

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”