1

2

3

Kika je heb het diafragma op 1.8 staan als ik het goed zag en bij foto drie zie je dan rond de ogen is het scherp bij de neus en oren niet scherp als je dan het diafragma iets groter zet wordt het scherpte gedeelte ook groter neus en oren ook scherp probeer het maar een keer op een vaste onstelling en dan foto met 1.8 diafragma en dan foto op 4.0 of 5.0 en dan nog een 8.0.of 10.0 en als je iedere keer het zelfde onderwerp neemt bij voorbeeld drie kopjes op een rij achter elkaar zodat je diepte krijgt, telkens scherp stellen op het middelste kopje, dan kan je goed zien wat het effect is.Kika schreef:Dankjewel!
Ik heb nog steeds weinig verstand van de instellingen, maar heeeeeel langzamerhand word ik ietsies wijzer.
En met behulp van dit soort adviezen moet dat alleen maar beter gaan.
Ik ben erg blij met dit objectief en hoop er veel uit te gaan halen.
Ik ga je adviezen nog eens een paar keer lezen en probeer er zeker wat mee te doen.
Danke!
Ja klopt, ik wilde ook een beetje spelen met de onscherpte die ik nu hiermee kon creeerenPatrick schreef:Dit is nog gewoon je nieuwe aanwinst leren kennen. Je kan al zien hoe goed je kan werken met beperkte scherptediepte. En je kan goed zien hoe mooi de onscherpte is. De rest komt vanzelf. Veel schieten en mee om leren gaan. Uiteindelijk weet je vrij goed wat je onder welke omstandigheden bij welk diafragma kan verwachten.