Voorjaarskleuren +Update !!

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Mas
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Voorjaarskleuren +Update !!

Bericht door Mas » wo apr 27 2011 9:40 pm

Gisteren buiten, was ik onder de indruk van het zachte licht, de subtiele kleuren van het voorjaar ..

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mas op do apr 28 2011 7:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Voorjaarskleuren

Bericht door JacTrum » wo apr 27 2011 11:34 pm

Ik vind het heel bijzondere foto's, die een veel betere presentatie verdienen. Zo groot mogelijk plaatsen en probeer eens wat na te bewerken: de foto's kunnen iets meer pit gebruiken.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Mas
Forumlid
Forumlid

Re: Voorjaarskleuren

Bericht door Mas » do apr 28 2011 2:55 pm

JacTrum schreef:Ik vind het heel bijzondere foto's, die een veel betere presentatie verdienen. Zo groot mogelijk plaatsen en probeer eens wat na te bewerken: de foto's kunnen iets meer pit gebruiken.
Hartelijk dan k voor de reactie Jac ! Zal mij eens verdipen in het foto's plaatsen op picasa, waarschijnlijk moet je er daar al voor zorgen dat ze uiteindelijk wat groter op deze site te zien zijn.

De foto's zijn nabewerkt (NX2) maar ik ben het met je eens dat ze wat flets ogen. Heb wat gespeeld met contrast , maar dan lijken de kleuren hun zachteheid te verliezen die ik hier nu juist zo mooi vind .. ben er nog niet uit, ga nog wat experimenteren en tips zijn van harte welkom !
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

Mas
Forumlid
Forumlid

Re: Voorjaarskleuren + Update !!

Bericht door Mas » do apr 28 2011 7:28 pm

Welnu, na de tips van JacTrum (thnxx !! ) aan de slag gegaan en hierbij een update.
Foto's groter maken via Picasa lukt me vooralsnog niet, maar als ze op Mypicturetown staan blijken ze een stuk gegroeid .. ;-) Geen idee hoe of wat maar het werkt.
Verder heb ik ze wat opgepept qua contrast en geprobeerd de oorspronkelijke kleuren zo veel mogelijk te behouden :

1

Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: Voorjaarskleuren +Update !!

Bericht door JacTrum » do apr 28 2011 10:19 pm

Mooi gedaan!
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

MarileenK
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door MarileenK » vr apr 29 2011 5:06 pm

Mooie lentefoto's. Na bewerking zeker beter!

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » vr apr 29 2011 9:18 pm

De laatste foto is een prachtige registratie van het Hollandse landschap met ook een mooie compositie naar de molen. Bootje in de goede richting maakt het af. :)

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”