Tijdens een productfotografie sessie onlangs, werd de EN-EL4 batterij behoorlijk op de proef gesteld. De camera zat met USB aan een MacBook om tethered te schieten. Normaal schiet ik met een halve batterij zo'n 1500 foto's, thethered aan de laptop half leeg bij 100 stuks. Dat was ff schrikken. Het blijkt dat de D700 continue wordt belast door een connectie met een USB poort. Snel een voeding gekocht, maar dat belemmert de vrijheid enorm.
Dit ter informatie. Misschien heeft iemand aanvullingen of tips hieromtrent.
Grt. Jos
D700 tethered trekt batterij leeg
klijnfotografie.com
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: D700 tethered trekt batterij leeg
Tips niet, tethered aan de computer vraagt altijd veel vermogen bij elke camera. Nog nooit anders meegemaakt.
Een voeding is de enige goed werkende remedie om continue te kunnen blijven werken, of een aantal accu's en minimaal twee opladers om het bij te benen.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 90#p403990" onclick="window.open(this.href);return false;
Een voeding is de enige goed werkende remedie om continue te kunnen blijven werken, of een aantal accu's en minimaal twee opladers om het bij te benen.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 90#p403990" onclick="window.open(this.href);return false;
Vriendelijke groet, Léon Obers
Vreemd, ik schiet altijd tethered in de studio met mijn D700 en schiet met gemak honderden foto's
Tethered via USB op een Mac Mini met Capture One Pro
Misschien een software issue?
Schiet je met live view?
Schiet je met live view?
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Na 100 leeg is wel erg snel, maar zowel mijn d90 en D300s gaan aan de usb heel hard door de accu's heen...
Spul waarmee je foto's maakt...
Zelfde config, alleen MacBook Pro. Geen live view, laatste software.BA5 schreef:Vreemd, ik schiet altijd tethered in de studio met mijn D700 en schiet met gemak honderden foto's
Schiet je met live view?
klijnfotografie.com
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Het is volgens mij niet afhankelijk van het aantal foto's, maar van de tijd de camera aan de computer hangt.
Ik heb ook al jaren een voeding ervoor. Met de D200 was het helemaal erg. Nooit gemeten hoelang de D700 het lukt zonder voeding.
Voeding kostte een euro of tachtig.
Ik heb ook al jaren een voeding ervoor. Met de D200 was het helemaal erg. Nooit gemeten hoelang de D700 het lukt zonder voeding.
Voeding kostte een euro of tachtig.
Klopt ik betaalde ook zoiets. Nadeel is weer een draadje eraan. Laatst bleef een assistent achter de USB kabel hangen met zijn voet. Trok bijna op statief de D700 met 70-200 eraf aan de ene kant en de MacBook kon ik nog net opvangen, die viel ook.... Hartslag 300.
klijnfotografie.com
Je moet altijd de USB kabel aan de tafel vastknopen en ook onderaan het statief. Ik heb een 5m kabel met USB versterker aan de laptop die ik altijd aan de tafel knoop. Een 1,8 meter mini-USB kabel in de camera die ik onderaan het statief knoop. Daartussen zit een gewone 5m USB verlengkabel waarvan de verbindingen losschieten als je erachter blijft haken.
Ik doe zo'n vier uur met een accu (D300) als ik tethered fotografeer, maakt niet uit of Live View aanstaat of niet. Met twee accu's en een oplader kan ik dus continu doorwerken.
Ik doe zo'n vier uur met een accu (D300) als ik tethered fotografeer, maakt niet uit of Live View aanstaat of niet. Met twee accu's en een oplader kan ik dus continu doorwerken.