Japan

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ben and Jerry

Japan

Bericht door Ben and Jerry » wo apr 27 2011 4:48 pm

2,5 week op vakantie geweest in Japan. Nee, ik geef geen licht! Hieronder een paar van de 3000 foto's die ik heb genomen. Suggesties welkom!

1: Ik was er midden in het kersenbloemseizoen
Afbeelding

2: samen met 200,000 Japanners in Shinjuku Gioen park in Tokyo
Afbeelding

3: Shibuya crossing in Tokyo, een zee van mensen. (terwijl dat ik deze long exposure shots aan het nemen was vond er een naschok plaats van 7.1. En ik maar denken dat er iemand tegen de tafel liep te schoppen!)
Afbeelding

4: handjes wassen en mond spoelen voor je de shrine binnengaat
Afbeelding

5: daarna: Sake!
Afbeelding

6:Hameji shrine tuinen
Afbeelding

7: de Japanse Scarlett Johansson
Afbeelding

8: het Torii pad in Kyoto
Afbeelding

9: de drijvende torii gate in Miyajima
Afbeelding

Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Japan

Bericht door Genster » wo apr 27 2011 4:57 pm

Wow, Japan lijkt me zeer de moeite waard! Een beetje jaloers ben ik dan ook wel :wink2:

xscream

Bericht door xscream » do apr 28 2011 8:36 pm

Bijzonder land is het toch hè, Japan?! Zeker deze periode lijkt me indrukwekkend.
Had je iemand om je te 'gidsen', of heb je jezelf gered?

Hoe dan ook, over de foto's:
1. Zo te zien was het erg bewolkt? Het licht is hierdoor erg effen. Ik zou het contrast iets sterker maken. Ook zwart/wit kan een mooi effect geven. (Heb het even hier op mijn computer geprobeerd, ik vond het aardig. Sepia zou ook nog kunnen). Qua compositie had ik 'm zelf iets wijder geschoten en het bosje linksonder proberen te vermijden.
2. mooie compositie
3. 'Leuk'/boeiend verhaal er bij. Ikzelf had het tijdens een aarbeving in Japan ook niet direct door.
Leuk idee die langere sluitertijd! De voetgangers zijn nu wel erg verdwenen, misschien een iets kortere belichting volgende keer (trial and error)
4. leuk, herkenbaar :) Misschien wat meer contrast?
5. Leuke foto, geen toevoegingen
6. Heel mooie foto
7. Ook een leuke foto, maar niet scherp op je "Scarlett", wel op het bosje er achter :)
8. Prachtig! Kan zo in een reisgids
9. Geen toevoeging

Ik heb genoten van je foto's!

sonsan

Bericht door sonsan » do apr 28 2011 9:02 pm

Mooie foto's! Inderdaad zal iets meer contrast de fot's wat levendiger maken. Ook nog wat verscherpen zou nog wel kunnen lijkt me.
Wat een pracht land hé! Ik ben zelf in Okinawa geweest. Zeer bijzondere culturen en enorm fotogeniek, dit soort reizen blijven in je geheugen gegrieft.

Ben and Jerry

Bericht door Ben and Jerry » do apr 28 2011 10:10 pm

Bedankt voor jullie comments, begon me al af te vragen of ze echt zo 'average' waren dat bijna niemand er reacties op had....

Zal inderdaad eens kijken of het contrast nog iets verder verhogen ze iets beter maakt. Ik had al redelijk lopen schroeven want het licht was inderdaad behoorllijk vlak die dag. Shibuya: zal even kijken wat ik aan andere foto's heb, zit er vast wel 1 bij met iets kortere belichtingstijd zodat de mensen iets duidelijker zijn.

Mbt de reis: geen gids, alles zelf uitgezocht/gedaan. Echt zo'n mooi land, kan niet wachten om weer terug te gaan!

Ben and Jerry

Bericht door Ben and Jerry » do apr 28 2011 10:17 pm

een alternatieve shibuya:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”