Welke flitser kopen?
Welke flitser kopen?
Hallo,
Ik ben inmiddels al een lange tijd eigenaar van een Nikon Coolpix P100, Ik wil nu voor vrienden e.d photoshoots gaan geven. Maar hiervoor moet ik aan flitsers, flitsstatieven, verbindingskabels en flitsparaplu's komen. Kan iemand mij vertellen welke goedkoop en compatibel zijn voor de Coolpix P100. Ik heb in totaal een budget van 130,-. Mag ook wat meer zijn, als het maar normaal geprijsd blijft.
Alvast bedankt!
Max Simbula
Ik ben inmiddels al een lange tijd eigenaar van een Nikon Coolpix P100, Ik wil nu voor vrienden e.d photoshoots gaan geven. Maar hiervoor moet ik aan flitsers, flitsstatieven, verbindingskabels en flitsparaplu's komen. Kan iemand mij vertellen welke goedkoop en compatibel zijn voor de Coolpix P100. Ik heb in totaal een budget van 130,-. Mag ook wat meer zijn, als het maar normaal geprijsd blijft.
Alvast bedankt!
Max Simbula
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Re: Welke flitser kopen?
Het eerste dat je zult moeten doen is een andere camera kopen. De P100 heeft geen aansluiting voor studioflitsers.
Voor € 130 hoop ik dat je een statief en een paraplu kunt bemachtigen voor de gehele set die je beschrijft zou ik zeker op € 1300 rekenen. Wellicht vind je op marktplaats of fotoapparatuur een buitenkansje, maar € 130 gaat je niet ver brengen.
Succes,
Marnix
Voor € 130 hoop ik dat je een statief en een paraplu kunt bemachtigen voor de gehele set die je beschrijft zou ik zeker op € 1300 rekenen. Wellicht vind je op marktplaats of fotoapparatuur een buitenkansje, maar € 130 gaat je niet ver brengen.
Succes,
Marnix
Een dag zonder Nikon is een dag niet geleefd.
Kan ik in ieder geval wel iets van een sterkere flitser of iets anders krijgen om in ieder geval sterker licht te krijgen? Want de flitser die erop zit is te zwak voor een photoshoot.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Neen. De P100 heeft geen mogelijkheid voor het bedraad of draadloos aansturen van andere flitsers.
Als je die richting uit wilt zul je echt aan een andere camera moeten.
Mocht dat geen optie zijn, dan kun je de shoots in een goed verlichte omgeving doen, zodat je geen flitslicht nodig hebt of met continu-licht (bijv. bouwlampen) werken.
Succes,
Marnix
Als je die richting uit wilt zul je echt aan een andere camera moeten.
Mocht dat geen optie zijn, dan kun je de shoots in een goed verlichte omgeving doen, zodat je geen flitslicht nodig hebt of met continu-licht (bijv. bouwlampen) werken.
Succes,
Marnix
Dit zou denk ik een beter optie zijn, ik zal hiernaar gaan zoeken.
Maar is er geen mogelijkheid op een flitser met paraplu enz. te doen die ik niet hoef aan te sluiten op de camera. Bijvoorbeeld door aansturing via een afstandsbediening die ik handmatig tegelijk moet doen via tegelijk klikken bijvoorbeeld. Is dit mogelijk? Anders regel ik een paar sterke gewone lampen waarmee ik het kan belichten.
Maar is er geen mogelijkheid op een flitser met paraplu enz. te doen die ik niet hoef aan te sluiten op de camera. Bijvoorbeeld door aansturing via een afstandsbediening die ik handmatig tegelijk moet doen via tegelijk klikken bijvoorbeeld. Is dit mogelijk? Anders regel ik een paar sterke gewone lampen waarmee ik het kan belichten.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Nee. Het is echt niet mogelijk om tijdens een foto met 1/200 sec handmatig de flitser te ontsteken.
Ik raad je van harte aan om je eerst een beetje in de foto- en flitstechnieken te gaan verdiepen voordat je iets aan gaat schaffen. Je antwoord geeft mij de indruk dat je hier nog niet zoveel vanaf weet en dan is het lastig om juiste besluiten te nemen over het aanschaffen van apparatuur.
Succes,
Marnix
Ik raad je van harte aan om je eerst een beetje in de foto- en flitstechnieken te gaan verdiepen voordat je iets aan gaat schaffen. Je antwoord geeft mij de indruk dat je hier nog niet zoveel vanaf weet en dan is het lastig om juiste besluiten te nemen over het aanschaffen van apparatuur.
Succes,
Marnix
Dit klopt inderdaad, ik weet byna niks.
Dan denk ik dat het het slimste is om een paar sterke continu lampen te huren e.d.
Is dit verstandig?
Dan denk ik dat het het slimste is om een paar sterke continu lampen te huren e.d.
Is dit verstandig?
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Verstandig is om eerst te gaan bedenken wat je wilt gaan fotograferen. Dan daarbij te zoeken welke spullen je daarvoor nodig hebt (camera, objectieven, licht) en daarna te gaan kijken of je aan die spullen kunt komen. Het zomaar huren van een set lampen gaat je geen mooie foto's opleveren.
Succes,
Marnix
Succes,
Marnix
Ik wil een mensen fotoshoot doen!
Wat kan ik daar het bester allemaa voor gebruiken?
Wat kan ik daar het bester allemaa voor gebruiken?
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Wil je groepsfoto's gaan maken of portretten? of actiefoto's? in een specifieke omgeving? Zijn de mensen modellen of toevallige kennissen? Gaat het om de mensen zelf of wil je iets van hun beroep, hobby of passie uitbeelden? Wil je mensen in hun dagelijkse omgeving fotograferen?
De term "mensen fotoshoot" vertelt me eigen niets en dus kun je daar alles voor gebruiken.
Marnix
De term "mensen fotoshoot" vertelt me eigen niets en dus kun je daar alles voor gebruiken.
Marnix
Het gaat om een groepsfoto van 6 mensen die vrienden zijn maar die zijn wel model geweest maar willen nu gewoon een vrienden foto. Het moet gebeuren voor een groot wit scherm met een windmachine. En dat gewoon en foto in een bepaalde pose.
- MvBoetzelaer
- Clublid
- Contacteer:
Als zonlicht geen probleem is, dan is je boodschappenlijstje:
1. Locatie met goed zonlicht en de mogelijkheid om een windmachine te gebruiken.
2. Windmachine
3. Witte achtergrond (wellicht een kalkmuur, anders wit gordijn of karton)
4. Je camera
5. Doorzettingsvermogen.
Als je een windmachine binnen wilt gebruiken heb je wel een behoorlijke loods nodig. Je zou dan kunnen aanlichten met bouwlampen. Een flitserset voor zo'n gezelschap valt royaal buiten je budget.
Succes!
Marnix
1. Locatie met goed zonlicht en de mogelijkheid om een windmachine te gebruiken.
2. Windmachine
3. Witte achtergrond (wellicht een kalkmuur, anders wit gordijn of karton)
4. Je camera
5. Doorzettingsvermogen.
Als je een windmachine binnen wilt gebruiken heb je wel een behoorlijke loods nodig. Je zou dan kunnen aanlichten met bouwlampen. Een flitserset voor zo'n gezelschap valt royaal buiten je budget.
Succes!
Marnix
Dank je! Ik ga dit zeker gebruiken!
Ik laat weten als het gelukt is!
Max
Ik laat weten als het gelukt is!
Max