Koninginnedag 2011 [VERZAMEL]

Een aparte sectie waarin alle verzameldraadjes dienen te staan waarin foto's gepresenteerd worden.
Genster
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Koninginnedag 2011 [VERZAMEL]

Bericht door Genster » zo mei 01 2011 10:21 am

Mooi Marco. Foto twee is mijn favo :D

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 01 2011 12:10 pm

MarcoD90 schreef:Leuk stel hieronder :) komt die jongeman naar mij toe, ik ken hem wel, vraagt ie of ik zijn trouwerij wil fotograferen :oohh: , ik zeg goedemorgen dat is effe wakker worden... Natuurlijk ga ik die uitdaging aan.
Je bedoelt toch hoop ik "natuurlijk heb ik dat afgewezen". :shock:

Een huwlijk fotograferen is gewoon hartstikke lastig en je moet goed weten wat je moet doen (je wilt toch echt niet vragen of men iets overnieuw wil doen omdat je iets niet goed ingesteld had). Hoewel hij natuurlijk er blijk van geeft wel een gokje te willen wagen als je zo aan je fotograaf denkt te kunnen komen...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

MarcoD750
Ontwerp & Ontwikkeling
Ontwerp & Ontwikkeling
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door MarcoD750 » zo mei 01 2011 12:17 pm

Patrick schreef:
MarcoD90 schreef:Leuk stel hieronder :) komt die jongeman naar mij toe, ik ken hem wel, vraagt ie of ik zijn trouwerij wil fotograferen :oohh: , ik zeg goedemorgen dat is effe wakker worden... Natuurlijk ga ik die uitdaging aan.
Je bedoelt toch hoop ik "natuurlijk heb ik dat afgewezen". :shock:

Een huwlijk fotograferen is gewoon hartstikke lastig en je moet goed weten wat je moet doen (je wilt toch echt niet vragen of men iets overnieuw wil doen omdat je iets niet goed ingesteld had). Hoewel hij natuurlijk er blijk van geeft wel een gokje te willen wagen als je zo aan je fotograaf denkt te kunnen komen...
Patrick, ik begrijp je reactie. De bruiloft is in 2012. In dat opzicht heb ik nog wel even...
En natuurlijk ga ik niet over één nacht ijs..ik snap de belangen ook wel.
met vriendelijke groet, Marco

Z6 | Z 24-120 | AF-S Nikkor 14-24 | AF-S Nikkor 24-70 2.8 | AF-S 70-200 2.8 VRI | SB910 | Insta360 |

BUG322

Bericht door BUG322 » zo mei 01 2011 12:46 pm

Je gaat wel off topic zo Patrick zonde van de energie om daar een mening over door te drukken.
Affijn mooie series heren
Hier 3 plaatjes van mezelf

Afbeelding
2
Afbeelding
3
Afbeelding

nilsb99

Bericht door nilsb99 » zo mei 01 2011 3:43 pm

Koninginnedag in Harlingen, een kleine impressie.

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6
Afbeelding

7
Afbeelding

8
Afbeelding

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 01 2011 11:22 pm

Ik heb ook nog wat plaatjes geschoten toen ik niet meer de kids hoefde bij te staan bij de verkoop van speelgoed en zo. Fotograferen op Koninginnedag is toch echt wel een beetje een feest voor me. Ik doe dat soort werk heel graag...

Koninginnedag in mijn woonplaats Velserbroek. Niet zo groot als in grotere steden natuurlijk, maar best gezellig. En we hielpen ook zelf mee, dus ergens anders heen konden we niet. Alles met de lichtgewicht 16-85 VR. Heerlijk compact en licht, maar ik mis de lichtsterkte van mijn pro-objectieven hier toch wel!

Eerst wat dames. De mannen liepen er lang niet zo fleurig bij.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Nou ja, een paar kereltjes dan toch...

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

Nog eentje om het af te ronden. Deze jongedame deed rappers na op de muziek... :mryellow:

13.
Afbeelding

Meer van dit alles is te zien op mijn site. Ook landscape geschoten foto's. Ik plaats altijd op maximaal 1200x1000 op m'n eigen site, en dan passen sommige foto's natuurlijk niet gezien de maximaal 1024 pixels hoog en breed hier op het forum...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

GSAndré

Bericht door GSAndré » ma mei 02 2011 8:32 am

Wat een leuke impressie's komen er voorbij. Zit hele maal te genieten :wink:

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » ma mei 02 2011 8:59 pm

Heel mooi oranje draadje is dit!!

Heb koninginnedag in het Utrechtse Oog in Al doorgebracht. Camera natuurlijk mee met een verse 70-200 VRII erop, afgelopen week verworven. Wat plaatjes geschoten op verzoek van mijn zwager, bestuurslid bij de wijkvereniging. Onder andere de burgemeester met eega gepaparazziet.
Bijna de hele serie komt een dezer dagen te staan op de website van Wijkvereniging Oog in Al naast de met een Canon 40D geschoten foto's van een van de bestuursleden.
(Ja, heb op hem ingepraat maar hij bleek onvermurwbaar :D)

Een greepje:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding
Is deze foto mislukt? Kijk hier: http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 51&t=32163" onclick="window.open(this.href);return false;

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

Als je naar de EXIF data kijkt zie je dat de camera op ISO 500 stond. Had ik niet teruggezet, beetje dom met die plas zonlicht... :-)

Goodje

Bericht door Goodje » ma mei 02 2011 9:23 pm

Leuk heb ik toch ook nog iets gezien van de koninginnendag, ben de deur niet uit geweest en ook niks op de TV gezien hoe is het mogenlijk :wink2:

jvhoof

Bericht door jvhoof » ma mei 02 2011 10:48 pm

De koningin op bezoek in Weert, voorafgegaan door mooie steltloopsters.
De foto's zijn onbewerkt en gemaakt met de nikkor 50mm 1.8

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding

6