Lijst opstellen van alle gewenste parameters D200
- L.Cavalier
- Forumlid
Lijst opstellen van alle gewenste parameters D200
Het zou handig zijn als men op voorhand voor een specifieke opdracht alle instellingen op papier zou kunnen zetten en daarna in de menu's overbrengen,een uitprint uit het toestel als controlle zou zeker handig zijn,door de menu's scrollen is niet zo overzichtelijk,op papier zie je gemakkelijker foutieve instellingen,maar waarschijnlijk kan dit niet of wel!!
er is een excel sheet in omloop waarin je dit kunt doen. Maar niet een print uit de camera, dat heb ik nog nooit gezien. Of je moet een foto maken en de daarin vastgelegde exif gegevens napluizen, daar staan alle instellingen weer wel in vermeld.
het excel bestand heet : "D200 Custom Settings v1-5.xls"
Met google vast ergens te vinden en te downloaden, ik weet ook niet meer precies waar ik het vandaan heb gehaald....
het excel bestand heet : "D200 Custom Settings v1-5.xls"
Met google vast ergens te vinden en te downloaden, ik weet ook niet meer precies waar ik het vandaan heb gehaald....
Uit het forum van Nikonians:ML schreef: Met google vast ergens te vinden en te downloaden, ik weet ook niet meer precies waar ik het vandaan heb gehaald....
http://www.nikonians.org/dcforum/DCForu ... 17033.html
Ik heb van dat excel bestand een html versie gemaakt die ik op internet heb staan: http://www.xs4all.nl/~ebiemold/D200/
Zo kan ik hem altijd terug vinden.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb het bovenstaand dus even geprobeerd maar helaas dat gaat dus niet werken.
Je bent wel in staat om de settings in een file op te slaan.
Alleen kun je deze file vervolgens niet ergens in openen om vervolgens uit te printen.
verder is het wel een ideaal programma om je settings te beheren op deze manier.
Misschien dat iemand anders een oplossing weet om de data uit de .NCC files te lichten die camera control pro aanmaakt.
Luc.
Je bent wel in staat om de settings in een file op te slaan.
Alleen kun je deze file vervolgens niet ergens in openen om vervolgens uit te printen.
verder is het wel een ideaal programma om je settings te beheren op deze manier.
Misschien dat iemand anders een oplossing weet om de data uit de .NCC files te lichten die camera control pro aanmaakt.
Luc.
- L.Cavalier
- Forumlid
Hier kan ik "wat" meedoen,zeer nuttig...bedankte.biemold schreef:Ik heb van dat excel bestand een html versie gemaakt die ik op internet heb staan: http://www.xs4all.nl/~ebiemold/D200/

Mischien een beginnersvraag...
, maar waarom adobe kleurprofiel en niet het standaars sRGB. Ik lees nl. overal dat je adobe alleen moet gebruiken wanneer je veel postprocessing wilt doen en zelf afdrukt. M.a.w. lijkt het mij makkelijker om sRGB te schieten, mischien een beetje bewerken (maar liever niet) en vervolgens of zelf afdrukken of laten afdrukken. Of mis ik hier iets ?
groet/marc

groet/marc