icc-profiel voor fotocentrale

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
alfa156

icc-profiel voor fotocentrale

Bericht door alfa156 » ma jun 18 2007 10:40 pm

Bij diverse fotocentrales kan je een icc-profiel downloaden en opnemen in de foto die je daar geprint wilt hebben. Aangezien ik diverse foto's op groot formaat wil hebben, wil ik er wel zeker van zijn dat de foto's ook zo eruit zien zoals ik ze hier op mijn gecalibreerde monitor zie. In de "standaard rgb-kleurruimte" zit het icc-profiel van mijn gecalibreerde monitor en het printerprofiel is het icc-profiel wat ik heb gedownload van de fotocentrale. Of moet ik in de "standaard rgb-kleurruimte" dit profiel plaatsen. De kleuren zijn dan wel heel erg overdreven als ik de bewerkte foto in de windowsviewer bekijk. Heb ik dit nu goed in NX vermeld? Mocht dit anders zijn hoor ik graag van jullie. Zie plaatje.

Afbeelding

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » di jun 19 2007 12:05 am

Das inderdaad ingewikkeld.

volgens mij moet je je eigengemaakt calibratie profiel voor je scherm onder eigenschappen voor beeldscherm plaatsen en niet in capture NX "3 mei 2007 geeft de indruk dat het nu dus niet goed is"
Standaard RGB is de Kleurruimte waar in gewerkt wordt en dat MOET dus eigenlijk altijd een standaard zijn oa Nikon Adobe RGB of Nikon S-RGB...

Het kleur profiel wat je van de centrale krijgt moet je dus aan de afbeelding koppelen en je moet dan ook kiezen om de afbeelding met het embedded profile te openen..
Gebruiken in plaats van ingesloten profiel moet je dan dus afvinken.

Mocht ik het mis hebben verbeter me dan A.U.B. Maar dit is wat ik er tot nu toe van begrepen heb.

Luc
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”