Hallo,
Mijn standaardobjectief is gevallen. Van 30cm hoogte en in het hoesje. Daar kon ie niet tegen. Het zoom-mechanisme is beschadigd. Als ik uitzoom (van groothoek naar tele) is er een opstakel waar ik niet overheen kom. Als ik de camera omdraai verschuift er blijkbaar in het objectief iets en dan kom ik wel over dat opstakel heen.
Het scherpstel mechanisme is niet beschadigd.
Het betreft een 18-70 mm objectief dat standaard meegeleverd is met een D70s.
Makkelijkste is natuurlijk om het objectief te vervangen. Is het zinvol om te proberen het objectief te laten repareren? Doe je dat dan via Nikon of zijn er andere reparatiediensten?
Ik heb de hoesjes van mijn objectieven vervangen door objectiefkokers. Waarom dat niet standaard is?
Groet,
Jos van Ree
Defect standaardobjectief
Defect standaardobjectief
Laatst gewijzigd door josvanree op do mei 05 2011 5:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Defect standaardobjectief
Wat voor objectief is het? Het helpt als je dat vermeld... 

Spul waarmee je foto's maakt...
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Om welk objectief gaat het.
Bij een "standaard objectief" denk ik an een kitlens, en dan is een nieuwe kopen vaak het goedkoopst.
Bij een "standaard objectief" denk ik an een kitlens, en dan is een nieuwe kopen vaak het goedkoopst.
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Beste Jos,
Via nikon.nl en nikonservice.nl kan je advies en/of hulp krijgen.
Als ik tussen de regels van jouw omschrijving lees is het een gevalletje hopeloos.
Ik heb al te veel verhalen gehoord van lenzen die intern (financieel) stuk gegaan zijn.
Als je in de buurt van Beverwijk woont/bent kan je even bij Nikon Service langsgaan, dat zijn de experts.
Groeten, Gijs
Via nikon.nl en nikonservice.nl kan je advies en/of hulp krijgen.
Als ik tussen de regels van jouw omschrijving lees is het een gevalletje hopeloos.
Ik heb al te veel verhalen gehoord van lenzen die intern (financieel) stuk gegaan zijn.
Als je in de buurt van Beverwijk woont/bent kan je even bij Nikon Service langsgaan, dat zijn de experts.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- gvdnberg
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Beste Jos,
Ik denk dat je minder geld kwijt bent aan een gebruikte 18-70 dan aan een reparatie. Mijn 18-70 is gevallen in Hoorn en ik kreeg bij Camex Eindhoven het advies om het objectief niet te laten repareren. Dat zou bij het Nikon Service Centrum in Beverwijk door onderzoek en eventueel wat nieuwe onderdelen snel meer dan 200 euro gaan kosten. Kijk op Marktplaats eens rond, een gebruikt objectief is er niet zo duur, of overweeg een 16-85 met VR. Bij die van mij heb ik gekeken hoe het objectief in elkaar zat.....

Groeten, sterkte en ....succes met een nieuwe keuze.
Gert van den Berg
Ik denk dat je minder geld kwijt bent aan een gebruikte 18-70 dan aan een reparatie. Mijn 18-70 is gevallen in Hoorn en ik kreeg bij Camex Eindhoven het advies om het objectief niet te laten repareren. Dat zou bij het Nikon Service Centrum in Beverwijk door onderzoek en eventueel wat nieuwe onderdelen snel meer dan 200 euro gaan kosten. Kijk op Marktplaats eens rond, een gebruikt objectief is er niet zo duur, of overweeg een 16-85 met VR. Bij die van mij heb ik gekeken hoe het objectief in elkaar zat.....

Groeten, sterkte en ....succes met een nieuwe keuze.
Gert van den Berg
Met vriendelijke groet,
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
Gert van den Berg,
Nikon Z-gebruiker en nog een paar F-vatting (micro-)objectieven. Al mijn foto's zijn gehost op Flickr
"Ik heb de hoesjes van mijn objectieven vervangen door objectiefkokers. Waarom dat niet standaard is?"
Een koker geeft echt niet veel meer bescherming dan een hoesje tegen vallen.
Gewoon goed vasthouden en niet laten vallen (zegt iemand die onlangs zijn mobiel liet glippen... maar daar kon het display gelukkig van vervangen worden... pfff....).
Een koker geeft echt niet veel meer bescherming dan een hoesje tegen vallen.
Gewoon goed vasthouden en niet laten vallen (zegt iemand die onlangs zijn mobiel liet glippen... maar daar kon het display gelukkig van vervangen worden... pfff....).