Naar de Loonse en Drunense Duinen gereden, voor het eerst mijn Samyang 8mm Fisheye uit geprobeerd.
Had er eerder al één op mijn Olympus, maar nu is de beeldhoek nóg groter, nl. 180°

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

Er is ook niks te zien zo vroeg in de ochtendyzf1kr schreef:Panorama's met een fisheye vindt ik persoonlijk helemaal niks. je krijgt een grote open vlakte waarop niets te zien is.
Op dit tijdstip is het nu eenmaal nog donker op bepaalde plekken.ReneG schreef:Foto 3 mag overigens wel wat lichter...
Kan bijna geen keuze maken tussen 4, 5 en 6, uiteindelijk krijgt nr. 6 de doorslag vanwege het effect. Maar werd naar het topic getrokken door nr. 4, dus een gedeelde 1e plaats!Op dit tijdstip is het nu eenmaal nog donker op bepaalde plekken.
Als ik hem oplicht, wordt die vlek recht vooruit (namelijk recht in de zon) helemaal zo'n witte vlek.
Ochtendlicht is warm lichtBredero schreef:Mooie serie, ben overigens wel van mening dat het overwegend een gele zweem heeft.
Nee geen enkele foto is gecropped. Wel 1 is, de Slinger, maar dat was om een stuk niet interessant landschap rechts te verwijderen.Ronald-D schreef:ik heb totaal geen ervaring met een dergelijk objectief, maar krijg je dan niet altijd van die bolvormige foto's? De foto's die je hebt geplaatst, zijn die dan gecropt of anders bewerkt om dat bolvormige tegen te gaan?