Nikon D70s + AF-S DX Nikkor 18-105mm VR lens??

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
Pieter_België

Nikon D70s + AF-S DX Nikkor 18-105mm VR lens??

Bericht door Pieter_België » do mei 05 2011 3:19 pm

Hallo!

Ben ik blij om dit forum tegen te komen op Google! :-) Ik heb namelijk een dringende vraag. Ik ben in het bezit van een Nikon D70s, gekocht ergens in 2005, 2006.
Het toestel werd toen geleverd met een standaard zoomlens die ondertussen kapot is. Na enkele jaren op non-actief, wil ik me graag opnieuw wat meer met fotografie bezig houden. Maar eerst heb ik dus een nieuwe lens nodig!

Mijn oog is gevallen op de AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR. Mijn budget is niet echt groot, dus ik denk dat deze ideaal zal zijn. Nu is mijn vraag: zal deze passen en correct functioneren op mijn oude Nikon D70s?

Bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes
Pieter

JaapV
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Contacteer:

Re: Nikon D70s + AF-S DX Nikkor 18-105mm VR lens??

Bericht door JaapV » do mei 05 2011 3:46 pm

Pieter_België schreef:Hallo!

Ben ik blij om dit forum tegen te komen op Google! :-) Ik heb namelijk een dringende vraag. Ik ben in het bezit van een Nikon D70s, gekocht ergens in 2005, 2006.
Het toestel werd toen geleverd met een standaard zoomlens die ondertussen kapot is. Na enkele jaren op non-actief, wil ik me graag opnieuw wat meer met fotografie bezig houden. Maar eerst heb ik dus een nieuwe lens nodig!

Mijn oog is gevallen op de AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR. Mijn budget is niet echt groot, dus ik denk dat deze ideaal zal zijn. Nu is mijn vraag: zal deze passen en correct functioneren op mijn oude Nikon D70s?

Bedankt voor jullie antwoorden!

Groetjes
Pieter
Natuurlijk past en werkt dat prima!
Kijk verder hier voor een test. Maar als je toch van plan bent om weer meer te gaan fotograferen dan kun je om geld te besparen beter meteen naar b.v. de 16-85 - of nog beter de 17-55 - grijpen, in plaats van later. Want dat gaat dan toch gebeuren!
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Pieter_België

Bericht door Pieter_België » do mei 05 2011 4:08 pm

Bedankt voor je reactie, Jaap! Ik ga het voorlopig toch even houden bij de goedkopere versie, zeer strak budget voor de moment. ;-)

Thanks!!

Haket
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Haket » do mei 05 2011 4:09 pm

Hallo Pieter,
Welkom op dit forum.
Gezien dat je aangeeft een beperkt budget te hebben, is de 18-105 een mooi objectief om je hobby weer op te starten.
Ja, er zijn betere objectieven (en camera's) maar die kosten dan ook wat. Met dit objectief kun je meteen aan de slag en in de loop van de tijd bepalen wat je precies wilt.

Pieter_België

Bericht door Pieter_België » do mei 05 2011 4:15 pm

Bedankt Hans! Ja, moest ik geen beperkingen hebben zou ik voor een Nikon D7000 of D3100 gaan (de professionele serie vind ik onnodig voor hobby-gebruik); maar ja, voorlopig zal ik het dus zo moeten oplossen. :-)

JaapV
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door JaapV » do mei 05 2011 8:54 pm

Pieter_België schreef:Bedankt Hans! Ja, moest ik geen beperkingen hebben zou ik voor een Nikon D7000 of D3100 gaan (de professionele serie vind ik onnodig voor hobby-gebruik); maar ja, voorlopig zal ik het dus zo moeten oplossen. :-)
Ik zie trouwens ook geen reden om je met een D70 "beperkt" te voelen voor wat betreft de body! We hadden het over het glaswerk. Dáár bestaat dat risico wel...
Groet, Jaap

Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”