Ik ben in het bezit van een D3100 met de kit lens 18-55. Daar ik nu zoom bereik begin te missen wil ik mij een andere lens aanschaffen echter zie als leek door de bomen het bos niet meer. De camera wordt vnml gebruikt voor fotografie op vakantie, binnen, kinderen, speeltuin dierentuin en actie. Het liefst wil ik overstappen naar een lens waarbij ik de "kleine" lens niet meer behoef mee te nemen dus geen wissel. Zelf al bekeken maar geen idee wat het beste schikt: Budget +- €500max
Tamron 18-270
Tamron 18-200
Nikon 55-200
Nikon 55-300
Een goed advies is welkom
Advies voor nieuwe lens
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Advies voor nieuwe lens
Alleen de laatste twee komen wat mij betreft in aanmerking...
Een interessant alternatief is een Sigma 70-200 f2.8. Een objectief van een hele andere orde. Kost je iets meer dan 500 Euro denk ik, maar is enorm veel kwaliteit voor het geld.
Of natuurlijk de Nikon AFS 70-300 VR. Daar kan je ook niet mis mee.
Een interessant alternatief is een Sigma 70-200 f2.8. Een objectief van een hele andere orde. Kost je iets meer dan 500 Euro denk ik, maar is enorm veel kwaliteit voor het geld.
Of natuurlijk de Nikon AFS 70-300 VR. Daar kan je ook niet mis mee.
-
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Wat dacht je van de 16-85? Daarmee heb je meer groothoek (landschappen) en meestal voldoende tele. Kost 519,-- maar uitstekende lens. 

groeten Henk.
Henk Melenhorst Fotografie
Henk Melenhorst Fotografie
-
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Denk ook aan de nieuwe Tamron 70-300 vc usd. Die kost zo rond de 400 euro. Vooral het bereik tussen de 200 en 300 wordt vaak slechter bij dit soort objectieven, maar de Tamron schijnt daar minder last van te hebben en is zo op 300mm beter dan de budgetzooms van Nikon.
Dan heb je ook nog eens geld over voor iets anders leuks, een 50/1.8 ofzo.
Dan heb je ook nog eens geld over voor iets anders leuks, een 50/1.8 ofzo.
Genoeg om over na te denken. Iemand ervaring met 18-270 Tamron of de 18*200 Tamron?
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Gelukkig niet. Wel genoeg over gelezen.chris86 schreef:Genoeg om over na te denken. Iemand ervaring met 18-270 Tamron of de 18*200 Tamron?
Er is een soort regel. Liever geen objectieven met een zoomfactor van meer dan pi (3.1415926536 uit m'n hoofd)

Samengevat ben je beter af met je 18-55 i.c.m. de goedkoopste Nikon 55-200 (kies liever de VR versie!) dan met dat soort megazooms.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Ik heb helaas ervaring met de Tamron 18-200 gehad en ik moet zeggen: Mijn ergste vijand zou ik die lens nog niet aanraden.chris86 schreef:Genoeg om over na te denken. Iemand ervaring met 18-270 Tamron of de 18*200 Tamron?
Deze is echt slecht, koop liever de Tamron 17-50mm 2.8 i.c.m. de Nikkor 70-300mm VR of de nieuwe Tamron 70-300mm die schijn ook goed te zijn.
Maar een 18-200 of meer is te veel zoom en zijn te veel compromissen.
Blijf het objectief bekijken
- robcctje
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Hallo Chris
Ik heb ook de D3100 ,maar met de tamron 18-270.
Daar ik net begin met fotograferen kan ik je alleen zeggen,dat die lens mij zeer goed bevalt,maar ik heb verder ook geen ervaring met andere lenzen.
Ik zelf vind als voordeel dat ik niet hoef te wisselen,maar kan zijn dat ik er later,lees meer ervaring heb,er anders over denk.
Ik vind het daarom ook zeer interesant wat anderen schrijven.
Veel succes verder met het uit zoeken van een lens.
Gr Rob
Ik heb ook de D3100 ,maar met de tamron 18-270.
Daar ik net begin met fotograferen kan ik je alleen zeggen,dat die lens mij zeer goed bevalt,maar ik heb verder ook geen ervaring met andere lenzen.
Ik zelf vind als voordeel dat ik niet hoef te wisselen,maar kan zijn dat ik er later,lees meer ervaring heb,er anders over denk.
Ik vind het daarom ook zeer interesant wat anderen schrijven.
Veel succes verder met het uit zoeken van een lens.
Gr Rob