Filmen met de D3100

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Plaats reactie
Goodje

Filmen met de D3100

Bericht door Goodje » ma mei 02 2011 5:38 pm

Even een vraag over de D3100 en nee ik heb niet gekeken in de handleiding, (niet bij mij op vakantie locatie Houten / t'Goy) als ik een filmpje maakt en ik de handel van livevieuw overhaal en dan de rood/oranje knop indrukt gaat hij filmen. Als ik nu de knop weer indruk stop die en als ik dan weer de rood/oranje knop indruk filmt hij weer. Maar als je later kijkt heeft hij niet door gefilmt maar een nieuw lossen filmpje op de kaart gezet.
Maar wat ik eigenlijk wil is filmen verplaatsen van positie en dan weer door filmen en dan 1 film zien op de kaart. :?:

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Filmen met de D3100

Bericht door Patrick » ma mei 02 2011 5:55 pm

Waarom zou je dat willen? Je kan het zo achter elkaar plakken in een van de vele programma's. EN dan weet je direct waar de knipjes (hoe heet dat in jargon?) zitten...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Goodje

Bericht door Goodje » ma mei 02 2011 8:27 pm

Patrick schreef:Waarom zou je dat willen? Je kan het zo achter elkaar plakken in een van de vele programma's. EN dan weet je direct waar de knipjes (hoe heet dat in jargon?) zitten...
Omdat als je filmt moet je in principe niet lopen met de camera want dat geeft een onrustig beeld, dat je beter kan in of uit zoemen en dan van uit veranderde positie weer verder filmen zo werkte ik met een normale film camera die ik vroeger had ook. :wink2:
Dus ik vroeg mij af of het met mijn foto camera ook zo kon en natuurlijk kan je alles aan elkaar gaan plakken met een programma maar als je het op mijn mannier doet scheelt dat een hoop plak en knip werk.

kaj180

Bericht door kaj180 » wo mei 04 2011 9:04 pm

Ik ken geen een camera die dat doet en het lijkt me persoonlijk ook heel erg onhandig.

Goodje

Bericht door Goodje » do mei 05 2011 9:16 am

kaj180 schreef:Ik ken geen een camera die dat doet en het lijkt me persoonlijk ook heel erg onhandig.
Is jammer als het niet werkt een soort pause knop om je positie te wisselen en weer verder te filmen, maar ik begrijp uit de reacties dat er geen mensen bij zijn die nog hebben gefilmt met VHS videobanden, want daar werkte het zo echt mee, maar nogmaals jammer zou het wel makkelijk gevonden hebben. :ugeek:
Ik ben nog steeds bij met mijn D3100 en wil hem niet meer missen. :mryellow:

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mei 05 2011 11:27 am

Goodje schreef:Is jammer als het niet werkt een soort pause knop om je positie te wisselen en weer verder te filmen, maar ik begrijp uit de reacties dat er geen mensen bij zijn die nog hebben gefilmt met VHS videobanden, want daar werkte het zo echt mee, maar nogmaals jammer zou het wel makkelijk gevonden hebben. :ugeek:
Dat is helemaal niet gezegd. Maar vind je nou zelf dat je een camera met videobanden met een moderne camera met een SD kaart kan vergelijken? :shock:

Ik zeg niet dat het niet handig zou kunnen zijn zo'n pauzeknop, maar strikt genomen heb je 'm niet nodig; je plakt gewoon alles achter elkaar in een of ander videoeditingprogramma en exporteert het naar het gewenste formaat.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Goodje

Bericht door Goodje » do mei 05 2011 1:07 pm

Oké je kan het niet geheel vergelijken dat klopt Patrick.
Maar nu moet ik mij gaan verdiepen welk programma daar dan weer makkelijk voor is, welk liefst gratis Nederlands programma kan ik daar voor gebruiken?
Om dus de filmpjes aan elkaar te plakken en met een bewerking er tussen beetje plakken en knippen en stukjes er tussen uit halen.
Ik bedenk mij ineens kan die ook niet met Nero dat brand programma?

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do mei 05 2011 11:40 pm

Er is vast van alles te vinden. Volgens mij heeft Windows zelfs standaard een programma ervoor. Welke hangt meen ik af van de versie die je hebt. Op de Mac heb je iets van iMovie of zo.

Onder Linux heb je er ook diverse en die zijn zo'n beetje per definitie gratis.

noodel

Bericht door noodel » za mei 07 2011 5:18 pm

Volgens mijn kon je ook wat beeldbewerking doen met bijgeleverde software van Nikon. Anders wordt er ook tools bij je OS bijgeleverd.

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”