Voor onze vrijheid ...

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Voor onze vrijheid ...

Bericht door Ruud Engels » zo mei 08 2011 11:51 am

De dodenherdenkingen en bevrijdingsfestival zijn welliswaar achter de rug, toch zijn er her en der in Europa locaties die herdenken aan de mensen die hun leven hebben gelaten voor de vrijheid van Europa tijdens WOII

Amerikaans Begraafplaats Henri Chapelle in Hombourg is een van deze plaatsen die hier aan herdenkt en waar ik inmiddels 3x heb bezocht en telkens een paar foto's heb kunnen maken.

Graag hoor ik wat jullie van onderstaande foto vinden, ben je nieuwsgierig naar de overige foto's dan staan ze zoals gewoonlijk op mijn website http://www.ruphoto.nl

Afbeelding
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910

Tom
Forumlid
Forumlid

Re: Voor onze vrijheid ...

Bericht door Tom » zo mei 08 2011 11:55 am

Wat te hoog standpunt naar m'n smaak. Technisch: volop plekjes die net geen FFFFFF zijn, waardoor detail verloren gaat. Zonde. Half stopje onderbelichten had dat wel opgelost.

Ruud Engels
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ruud Engels » zo mei 08 2011 12:16 pm

Tom schreef:Wat te hoog standpunt naar m'n smaak. Technisch: volop plekjes die net geen FFFFFF zijn, waardoor detail verloren gaat. Zonde. Half stopje onderbelichten had dat wel opgelost.
Thanks voor je reactie.
Standpunt is (helaas) een bewuste keuze gezien het feit dat ik anders aan de bovenzijde op de achtergrond weer een rij kruizen op de foto kreeg en dit wilde ik vermijden.
Wat betreft de details, je hebt gelijk, ik heb in de nabewerking de foto's zelfs lichter gemaakt, iets donkerder maken zou geen kwaad kunnen.
Bij deze al een aangepaste versie.

Afbeelding
Groeten Ruud

Nikon D3X | Nikon 24-70 F/2.8 | Nikon 70-200 VR I F/2.8 | Nikon 50mm F/1.8 | Nikon 85mm F/1.8 | Nikon 105mm F/2.8 | Nikon SB 910

Bak
Clublid
Clublid

Bericht door Bak » zo mei 08 2011 1:43 pm

Zo vind ik hem inderdaad beter. Het kruis was in de eerste versie wel erg wit. De compositie bevalt mij wel. Boven en onder ongeveer evenveel ruimte en de lijn van de schaduw loopt mooi de hoek linksonder in.
Vind hem mooi zo.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 08 2011 7:16 pm

Kan beamen dat het vaak lastig is om maar 1 enkel kruis te fotograferen. Ondervonden tijdens een weekendje Ieper. Dit soort Engelse (of in ieder geval Commonwealth) militaire begraafplaatsen zijn niet zo netjes geordend als Amerikaanse, Franse of Duitse, maar het zijn heel wat rijen om rekening mee te houden. Kan me goed voorstellen dat lager niet gekund had.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dicktrum
Forumlid
Forumlid

Bericht door dicktrum » zo mei 08 2011 8:00 pm

Patrick schreef:Kan beamen dat het vaak lastig is om maar 1 enkel kruis te fotograferen. Ondervonden tijdens een weekendje Ieper. Dit soort Engelse (of in ieder geval Commonwealth) militaire begraafplaatsen zijn niet zo netjes geordend als Amerikaanse, Franse of Duitse, maar het zijn heel wat rijen om rekening mee te houden. Kan me goed voorstellen dat lager niet gekund had.

Je hebt helemaal gelijk met je verhaal Patrick... Alleen is dit soort kruisen typisch amerikaans. :huh:

Commonwealth heeft een opstaande plaat met afgeronde bovenkant, Frankrijk heeft geelwitte kruizen en Duitsland ruw kruisvormige opstaande platen, grijze betonnen kruizen dan wel grondplaten. Belgie heeft AVV-VVK standaards (vrij zeldzaam) of opstaande platen of paaltjes met de belgische driekleur.

Kan me voorstellen dat je de vergissing maakt; je was in Ieper, da's WW1. De foto is van Henri Chapelle, da's WWII....

groeten,

Dick

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”