Grote CF geheugenkaarten

Overige onderwerpen op het gebied van fotografie in het algemeen
Plaats reactie
Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Grote CF geheugenkaarten

Bericht door Riemke » di jun 19 2007 12:36 pm

Ik werk met Sandisk Extreme IIII geheugen. Omdat ik tegenwoordig bijna altijd in RAW schiet, gebruik ik mijn 4GB kaartje het meest.
Nu zijn er ook grotere kaarten te koop, 8, 12 en zelfs 16GB.
Heeft iemand ervaring met kaarten groter dan 4GB? Als ik bij de gegevens voor de D2X kijk, staat 4GB niet eens bij de ondersteunde kaarten. Toch werkt hij goed :)
Wat is wijsheid in deze? Grotere kaarten kopen of simpelweg een of twee 4GB kaarten erbij? Tegenwoordig is het redelijk betaalbaar.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

vanson

Bericht door vanson » di jun 19 2007 12:52 pm

Juist omdat een 4GB redelijk betaalbaar is, zou ik er daar een paar extra van aanschaffen.

Hoe bevalt die Lowepro Toploader trouwens ?
(ben ook op zoek naar zoiets)

Robin

Bericht door Robin » di jun 19 2007 1:12 pm

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op di dec 08 2009 10:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » di jun 19 2007 1:26 pm

Ik heb diverse Extreme III's waaronder 2, 4 en 8 gb's. Werken prima !

Extreme IV heb je niet veel aan. Ht enige is dat als je het kaartje gebruikt met een kaartleze de data sneller van de kaart af is. Met foto's maken merkt je het vrijwel niet.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » di jun 19 2007 6:13 pm

vanson schreef: Hoe bevalt die Lowepro Toploader trouwens ?
(ben ook op zoek naar zoiets)
Die Toploader bevalt uitstekend. Mijn D2X met 70-200 erop past er goed in. Met de converter er ook nog tussen wordt het wel wat krap.

W.b. de geheugenkaartjes: Goed te lezen dat ook 8Gb in een D2X prbleemloos werkt. :) Als ik met vakantie ga heb ik overigens ook altijd een Imagetank mee. (Vosonic met een 20Gb HD)
Extreme IV heb ik niet. de III versie is voor mij prima.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

John Sentani

Bericht door John Sentani » di jun 19 2007 6:54 pm

Heeft iemand ervaring met 8GB in een D70s?

Factory
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Factory » di jun 19 2007 10:11 pm

Ik heb zelf een Sandisk Extreme 111 8gb in mijn Nikon D200. Werkt uitstekend en vind ik zelf ook erg makkelijk als je veel achter elkaar schiet in RAW. Ik heb trouwens als(niet opgevolgd) advies van een professionele natuurfotograaf gekregen om meerdere kleinere kaarten te kopen. Bij beschadiging of verlies ben je dan niet alles kwijt.
Als ik een langere reis maak heb ik ook nog 2 kleinere kaarten van 1 GB en een Vosonic 80 GB hard disk om de foto's over te zetten.

groeten

Leo

Myriad

Bericht door Myriad » zo jul 27 2008 7:47 am

Heeft iemand ervaring met 8GB in een D70s?
John,

Ik heb er wel eens een Sandisk 8Gb Extreme IV inzitten; werkt prima. Zou wel eens de grootst mogelijke kunnen zijn.

Op hun site hier iets over de compatibiliteit van Sandisk met de D70s:
http://www.sandisk.com/Compatibility/De ... -D70s.aspx
(neem de hele link; let op het rode driehoekige rode bordje bovenaan).

In de handleiding van de D70s vindt ik geen grotere kaarten dan 4Gb terug (omdat die er toen nog niet waren).
Voor Sandisk zelfs niet eens groter dan 2Gb

Vledder

Bericht door Vledder » zo jul 27 2008 8:10 am

Ik gebruik 2x een 8 GB Extreme 3 in de D3 en dit gaat goed. De hoeveelheid foto's die je schiet bepalen natuurlijk je benodigde capaciteit.

Zo zijn er voorstanders van meer kleine kaarten i.p.v. enkele grote kaarten vanwege het risico dat een kaartje het begeeft en dat je dan een kleiner gedeelte van je foto's mist bij gebruik van een grotere kaart.

De 8 GB krijg ik niet snel vol bij b.v. een modelshoot of een dagje op pad, ik hou bijna altijd iets over en heb nog nooit te weinig gehad.

Plaats reactie

Terug naar “Overig fotografie”