Eerste post met foto's, van alles wat

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
IAMsterdam
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Eerste post met foto's, van alles wat

Bericht door IAMsterdam » di mei 10 2011 9:09 pm

Aangezien ik me net heb voorgesteld in het daarvoor bedoelde sub-forum maak ik maar gelijk van de gelegenheid gebruik om een aantal foto's te plaatsen. Ze geven een beetje een indruk van mijn stijl en vaardigheden en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Spaar me wat dat betreft niet, ik ben hier juist om wat te leren.

Ik heb ze meestal geschoten in RAW en later hooguit de witbalans aangepast. Kader e.d. zijn meestal dus nog origineel zoals het geschoten is, juist op dat vlak ben ik ook wel op zoek naar extra tips en trucs om ze af en toe wat spannender te maken. Mijn valkuil is duidelijk dat ik het onderwerp toch snel in het midden zet, vooral als ik snel iets wil schieten.

Enfin, hier gaan we.

1. New York, Columbus Day Parade (lijkt me duidelijk dat hier wél de kleur (wat ruw) is aangepast :) )
Afbeelding
Columbus Day Parade by Co-Axial, on Flickr

2. New York, openingswedstrijd NHL dit seizoen. "Sport" heeft absoluut mijn interesse
Afbeelding
Rangers vs Maple Leafs by Co-Axial, on Flickr

3. New York, pre-season NBA
Afbeelding
Knicks vs Celtics by Co-Axial, on Flickr

4. New York, Bryan Park, tafeltennis (hoe zou ik hier achteraf nog meer actie in kunnen krijgen mbv de uitsnede?)
Afbeelding
Bryant Park by Co-Axial, on Flickr

5. New York, op straat (vraag blijft hetzelfde, hoe krijg ik hier meer focus in?)
Afbeelding
New York by Bike by Co-Axial, on Flickr

6. Jonge toeschouwer bij de Bosbaan (wat mij betreft gewoon goed gelukt met de spiegeling van het water e.d.)
Afbeelding
Spectator by Co-Axial, on Flickr

7. Ook boeren doen aan roeien :D
Afbeelding
Wooden Shoes by Co-Axial, on Flickr

8. Deze wilde ik jullie niet onthouden. Ook een forumlid misschien? Top rolstoel in elk geval!
Afbeelding
No need for a tripod by Co-Axial, on Flickr

9. Bosbaan, kanowedstrijd (klein beetje bijgesneden)
Afbeelding
Edging in front by Co-Axial, on Flickr

10. Brainpower (beetje vergane glorie :P ), Vondelpark Openluchttheater
Afbeelding
Brainpower by Co-Axial, on Flickr

11. Bij mij voor de deur, Museumplein
Afbeelding
Skater by Co-Axial, on Flickr

12. Natuur in het Vondelpark
Afbeelding
Blauwe Reiger by Co-Axial, on Flickr

13. Nog meer natuur in het Vondelpark
Afbeelding
Swan by Co-Axial, on Flickr

14. Bosje Macro
Afbeelding
Flowers from Hattem by Co-Axial, on Flickr

15 Tot slot, raad mijn andere hobby
Afbeelding
Omega Seamaster 300 GMT by Co-Axial, on Flickr

Bedankt voor het bekijken, zoals gezegd, ik stel het op prijs als jullie aangeven wat je ervan vindt.

Paul
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11
http://www.flickr.com/photos/co-axial/

Marj0

Re: Eerste post met foto's, van alles wat

Bericht door Marj0 » di mei 10 2011 9:54 pm

nou ik ben ooknog niet zolang hier moet ik toegeven,
maar moet je zeggen dat ik het een hele mooie reeks fotos vind.
ben zelf helemaal weg van die foto van die skater, vind het wel wat hebben vooral met de achtergrond erbij :D

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » di mei 10 2011 10:05 pm

Het is geen serie, maar een aantal sterk verschillende foto's. Dat maakt het wat lastig commentaar te geven. Maar ik bekijk de foto's nu op mijn laptop, zodat ik niet steeds op en neer hoef te schakelen.
1. Een heel fraaie foto. Ik zou ongeveer 3/4 van de foto hebben gebruikt. Trek maar eens een (denkbeeldige) lijn vanaf de kruin van de besnorde man links tot de linkerschouder van de man die op de rug gefotografeerd is en dan weer naar beneden. Dat zet die fraaie mevrouw wat uit het midden en maakt de hele compositie veel sterker.
2. Hier zou ik de actie wel in het midden zetten, dus rechts en boven er wat af halen.
3. Ik vind het publiek hier niet zo veel toevoegen. Het gaat om de grijns op het gezicht van nummer 5 en de interactie met nr. 7.
4. Iets meer contrast had me fraaier geleken en hij lijkt me niet helemaal recht te staan.
5. Met deze foto heb ik niets.
6. Aardig.
7. Zegt me niet veel
8. Aardige foto, maar geen kunstwerk.
9. Erg aardig, met veel actie door het opspattende water en extra leuk door de ingespannen gezichten van de dames.
10. Gewoon een goeie foto.
11. Door een te kleine lensopening een te grote scherptediepte, waardoor de bebouwing op de achtergrond hinderlijk scherp blijft. De scater stoot bovendien zijn hoofd tegen de hijskraan. Jammer!
12. De reiger is te donker. De fietsen op de achtergrond zijn erg hinderlijk, dus die kunnen er prima af.
13. Had die nog maar iets verder uitvergroot. Nu stoort het blad erg.
14. Dit soort foto's kun je beter OF helemaal in de zon OF helemaal in de schaduw maken.
15. Zegt me niet veel.

Nou, dat was een hele rits zeg! :-)
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

george013

Bericht door george013 » di mei 10 2011 10:10 pm

Nog een Amsterdammer. Heb lopen zoek naar je "even voorstellen", blijk je ingelogd te moeten zijn. Nooit geweten.
Die straatfoto's zijn wel de dingen die mij aanspreken. Jammer dat bij die pingponger de actie niet in de persoon zit.
Laatst in het GrandCafe aan de Bosbaan een bijeenkomst gehad, zag de roeiers naar buiten komen en bespeurde daar mooie plaatjes tussen voor een ander keer.
Googlen op GMT, co axial, chronometer en sport doet mij uitkomen bij duiken. Prijsje gewonnen?
George

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid

Bericht door IAMsterdam » wo mei 11 2011 9:52 pm

Bedankt Jac dat je de tijd hebt genomen bij elke foto wat te vermelden. Ik ga van het weekend eens kijken hoe ik een aantal van je tips in de praktijk kan brengen.
george013 schreef:Googlen op GMT, co axial, chronometer en sport doet mij uitkomen bij duiken. Prijsje gewonnen?
George
George, een geweldige gok maar eigenlijk is het wat eenvoudiger. Ik verzamel gewoon Omega horloges. Ik ben dus meer een deskdiver dan een echte duiker :mryellow:
Nikon D7000, D5000, Nikon AF-S 17-55mm F/2.8 G DX iF ED, Nikon AF-S 18-105mm F/3.5-5.6G VR ED DX, Nikon AF-S 70-300mm F/4.5-5.6G iF VR, Nikon AF-D 85mm F/1.8, Nikon AF-S 35mm F/1.8G DX, Sigma 150mm F2.8 EX APO DG HSM Macro, Nikon SB700, Nikon MD-B11

george013

Bericht door george013 » wo mei 11 2011 10:58 pm

Geen prijs?
George

EvH
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door EvH » do mei 12 2011 10:15 am

foto 8, ik kan me vergissen tuurlijk, maar t lijkt er verdacht op dat deze meneer fotografeert met een Canon.... zal wel geen lid zijn van het Nikon Forum....

maar zoals elk mens kan ik me vergissen.
Gr. Erwin

IAMsterdam
Forumlid
Forumlid

Bericht door IAMsterdam » do mei 12 2011 9:18 pm

george013 schreef:Geen prijs?
George
Als je het goed had geraden had je natuurlijk een horloge van me gekregen, toch jammer :cry: :mryellow:

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”