Adapter

Discussie over foto-apparatuur die niet aan Nikon is gerelateerd
Plaats reactie
Aldrik

Adapter

Bericht door Aldrik » do mei 12 2011 11:52 pm

Hallo ik heb een vraag over een adapter voor canon waar sony Alpha lenzen op passen.
Bestaat zoiets? Ik probeerde het te googelen maar ik weet niet precies waar ik naar zoeken moet ivm hoe het heet enzo.

Alvast bedankt.

Aldrik

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Re: Adapter

Bericht door emdeklerk » vr mei 13 2011 12:58 am

Je bedoelt een adapter waarmee Sony objectieven kunnen worden gebruikt op een Canon body?
Heb ik ook niet kunnen vinden. Bestaat waarschijnlijk (nog) niet.
Als zo'n adapter op de markt komt heb je een heel goede kans dat Fotoshop Aalten hem zal verkopen:

http://www.fotoshopaalten.nl/adapters-v ... 0_181.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Aldrik

Bericht door Aldrik » vr mei 13 2011 4:51 am

Bedankt! Voor de link! Ik zie er minolta tussen staan, ga een mailtje doen of dat hetzelfde is als Alpha.

Groet Aldrik

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » vr mei 13 2011 7:11 am

Voor zover ik weet is Minolta MD sowieso een andere vatting dan Minolta AF, om te beginnen,
dus de MD-objectieven kunnen niet op een Sony-camera of Sony-adapter.
Als je Minolta AF-objectieven hebt: dan vraag ik me ook af of Sony de Minolta AF-vatting ongewijzigd heeft gehandhaafd.

Ik weet wel dat een prachtig 1,4/50mm Minolta MD-objectief dat ik zelf heb, niet past op een Alpha...

Maar bij Fotoshop Aalten zullen ze het wel weten, prima, snel en betrouwbaar bedrijf.
Ik heb er laatst een adapter besteld om M39-objectieven op de Nikon-balg te gebruiken: binnen 24 uur in huis.

Plaats reactie

Terug naar “Niet aan Nikon gerelateerde foto apparatuur”