Kan bestand niet weergeven * foutmelding d7000

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
Plaats reactie
A. Bouterse

Kan bestand niet weergeven * foutmelding d7000

Bericht door A. Bouterse » vr mei 13 2011 6:43 am

Als ik fotografeer met raw plus jpeg fine, worden de foto's niet altijd goed opgeslagen . Het lijkt dan alsof je foto goed is opgeslagen, hij is ook oproepbaar met de play knop. Kijk je naar de fotoreeks, dan blijken de laatste foto's gewoon niet te zijn opgeslagen. De laatste foto's zijn niet zichtbaar maar op het display vervangen door een rood kruisje op je display op de plek waar je kleine afbeelding verwacht.
Klik je erop, dan komt de melding ' kan bestand niet openen'. Ik heb dit verschijnsel incidenteel en met verschillende geformatteerde kaartjes. Hebben meer mensen dit gehad en hoe zijn ze er vanaf gekomen ? Het displaymenu staat op alles weergeven, dus daar ligt het ook niet aan.

:D :D

Dank aan allen die gereageerd hebben. Zelfs bij twee verschillende SDHC kaartjes die via een kabeltje tussen pc en camera werden overgezet, bleef de storing zich voordoen.

Inmiddels heb ik een derde SDHC - class 10 - kaartje met zeer hoge datatransmissie. Inmiddels lijkt de storing verholpen te zijn.

M.vr.gr.

André Bouterse
Laatst gewijzigd door A. Bouterse op di mei 17 2011 1:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ramon1990
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Kan bestand niet weergeven * foutmelding d7000

Bericht door Ramon1990 » vr mei 13 2011 7:50 am

Wat ik wel al heb meegemaakt is dat ik laatst op de autorai was, veel geschoten. Kwam ik thuis heb ik ze op me pc gezet maar nog niet van m'n geheugenkaartje afgehaald. En toen deed ik hem terug in me camera kreeg ik bij de helft van m'n foto's die melding..

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Kan bestand niet weergeven * foutmelding d7000

Bericht door Léon Obers » vr mei 13 2011 8:46 am

Wat voor geheugenkaartjes worden gebruikt, merk en type (beneden 2 Gb is dat SD, erboven SDHC) ?
Gebruik alleen kaartjes van een gerenommeerd merk in voldoende snelheid (bijv. Sandisk).
Goedkope witmerk kaartjes geven vaak problemen als continue veel data weggeschreven moet worden zoals in de modus bij continue opnamen en misschien ook wel bij het maken van filmpjes, maar met dat laatste heb ik geen ervaring.

Haal je de bestanden van de geheugenkaart via een kabeltje van camera naar computer over, of via een cardreader?
Als je een cardreader gebruikt is dat een oud model of weet je zeker dat het goed samenwerkt met SDHC geheugenkaartjes?
Cardreaders die niet zijn afgestemd op SDHC geven fouten bij uitlezen en maken kaartjes mogelijk corrupt bij communicatie.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”