VR slaat af

Discussies over standaardzoom objectieven zoals de 18-70 mm, 28-80 mm of 24-120 mm
Plaats reactie
LeonPoels

VR slaat af

Bericht door LeonPoels » vr mei 13 2011 4:23 pm

Ik heb een tweedehands 16-85 3.5-5.6 DX VRII gekocht en hij bevalt me wel op één probleem na. Tot vandaag deed de VR het goed, ca. 100 opnamen gemaakt, maar nu slaat de VR af na circa 2 seconden geactiveerd te zijn; het beeld "valt" dan een stukje naar beneden en er is geen VR-activiteit meer. Daarna doet hij het niet totdat ik de lens van het toestel gehaald heb en weer erop heb gezet. Contacten schoongemaakt, accu geladen, geen effect. Doe ik iets fout? Mijn camera is een D300. Op mijn D70 gebeurt hetzelfde. Nee, ik heb de lens niet laten vallen. De autofocus werkt goed.
Leon

Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: VR slaat af

Bericht door Tom van Hell » vr mei 13 2011 4:48 pm

Begrijp ik het goed dat wanneer je de lens er opnieuw op doet de vr het dan 2 seconden doet zodra je de ontspanknop half indrukt
en daarna na niet meer ook niet wanneer je voor de 2e keer de ontspanknop indrukt.
Normaal is dat die idd uit gaat 2 seconden nadat je de ontspanknop los laat
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

LeonPoels

Bericht door LeonPoels » vr mei 13 2011 5:11 pm

Tom van Hell schreef:Begrijp ik het goed dat wanneer je de lens er opnieuw op doet de vr het dan 2 seconden doet zodra je de ontspanknop half indrukt
en daarna na niet meer ook niet wanneer je voor de 2e keer de ontspanknop indrukt.
Precies.
Tom van Hell schreef:Normaal is dat die idd uit gaat 2 seconden nadat je de ontspanknop los laat
Maar bij mij dus juist zonder dat ik de knop loslaat en daarna helaal niet meer. Het objectief eraf halen werkt als een soort resetten. Vreemd.
Leon

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ReneG » vr mei 13 2011 5:14 pm

Standaard zaken die je in ieder geval kunt checken:
1. Beweeg de VR schakelaar(s) (ook die van Active als die erop zit) op en neer om te checken dat ze in de juiste stand staan en niet 'halverwege' staan.
2. Maak je lenscontacten schoon, misschien zijn er communicatieproblemen door vuil op de contacten.
Spul waarmee je foto's maakt...

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mei 13 2011 6:14 pm

Tweedehands. Is bij mij tot nu toe altijd goed gegaan, maar het kan natuurlijk altijd dat.....

Wellicht denk ik te negatief, maar wellicht een kat in de zak?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Goodje

Bericht door Goodje » vr mei 13 2011 6:17 pm

LeonPoels schreef:Ik heb een tweedehands 16-85 3.5-5.6 DX VRII gekocht en hij bevalt me wel op één probleem na. Tot vandaag deed de VR het goed, ca. 100 opnamen gemaakt, maar nu slaat de VR af na circa 2 seconden geactiveerd te zijn; het beeld "valt" dan een stukje naar beneden en er is geen VR-activiteit meer. Daarna doet hij het niet totdat ik de lens van het toestel gehaald heb en weer erop heb gezet. Contacten schoongemaakt, accu geladen, geen effect. Doe ik iets fout? Mijn camera is een D300. Op mijn D70 gebeurt hetzelfde. Nee, ik heb de lens niet laten vallen. De autofocus werkt goed.
Leon
Wat is de leeftijd van de lens misschien nog garantie :wink2:

Plaats reactie

Terug naar “Standaardzoom”