Welkom in het jaar 1742
- JacTrum
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Welkom in het jaar 1742
Je hebt een geweldig leuk spektakel heel fraai weten vast te leggen ALE. Complimenten! Ik zal toch de activiteitenkalender eens wat beter gaan volgen, want zoiets wil ik ook graag eens meemaken en vastleggen.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910
- Robert
- Clublid
- Contacteer:
Prachtige foto's!
Ik heb al een aantal keren een dergelijk slagveld in het "echt" meegemaakt.
Bij de Slag om de stad Grolle (Groenlo in de Achterhoek).
Wordt in oktober 2012 weer georganiseerd als ik het goed begrepen heb en duurt enkele dagen.
Naast de slag die dagelijks herhaald wordt kunnen de kampementen bezocht worden (in 2010 waren er 800 re-enactors).
Verder staat de hele binnenstad in het teken van die tijd en lopen velen in klederdracht.
Uniek is ook de (Tjechische) cavelarie dus soldaten te paard en het speciaal ingerichte slagveld.
Had toen helaas mijn huidige fototoestel nog niet maar reken maar dat ik de volgende keer paraat ben.
Meer info op deze site http://www.slagomgrolle.nl/nl/nieuws.html
Erg mooi om te zien en ik ruik het buskruit als ik de foto's zie.
Ik heb al een aantal keren een dergelijk slagveld in het "echt" meegemaakt.
Bij de Slag om de stad Grolle (Groenlo in de Achterhoek).
Wordt in oktober 2012 weer georganiseerd als ik het goed begrepen heb en duurt enkele dagen.
Naast de slag die dagelijks herhaald wordt kunnen de kampementen bezocht worden (in 2010 waren er 800 re-enactors).
Verder staat de hele binnenstad in het teken van die tijd en lopen velen in klederdracht.
Uniek is ook de (Tjechische) cavelarie dus soldaten te paard en het speciaal ingerichte slagveld.
Had toen helaas mijn huidige fototoestel nog niet maar reken maar dat ik de volgende keer paraat ben.
Meer info op deze site http://www.slagomgrolle.nl/nl/nieuws.html
Erg mooi om te zien en ik ruik het buskruit als ik de foto's zie.
groeten Robert
Bedankt beste mensen voor de leuke reacties.
En yep, waarom niet het hele geweer erop bij #3. Voor mij simpel te verklaren omdat ik de situatie in het begin verkeert had ingeschat. Het weer was afgelopen zondag prachtig echter er stond een behoorlijke wind te waaien. Vanwege de droogte werden werden we regelmatig gezandstraald. Ik had voor aanvang van de strijd mijn 70-200 VR II inclusief de TC-III op mijn body gedraaid in een "kroeg". Ik dacht nl dat het schouwspel verder van mij opgevoerd zou worden. Niet dus
Ik kon m'n TC er tussen uithalen echter wilde dat niet meer vanwege de wind / zand. En stappen achteruit ging ook niet vanwege het publiek. Tough luck.
Nogmaals dank,
ALE
En yep, waarom niet het hele geweer erop bij #3. Voor mij simpel te verklaren omdat ik de situatie in het begin verkeert had ingeschat. Het weer was afgelopen zondag prachtig echter er stond een behoorlijke wind te waaien. Vanwege de droogte werden werden we regelmatig gezandstraald. Ik had voor aanvang van de strijd mijn 70-200 VR II inclusief de TC-III op mijn body gedraaid in een "kroeg". Ik dacht nl dat het schouwspel verder van mij opgevoerd zou worden. Niet dus

Nogmaals dank,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
- hans1956
- Regiocoördinator
- Ervaringsniveau: *****
Wow Thuur!!!! Mooie plaatjes!! Ik ben nog lang niet zover dat ik mijn foto's kan plaatsen
Komt goed. Mag ik ze hier posten, als ze klaar zijn uiteraard?

Uiteraard mag dat, geen enkel probleem. Bedankt voor het compliment en zie jouw serie met belangstelling tegemoet.
Groet,
ALE
Groet,
ALE
- Frans Hofstede
- Forumlid
- Contacteer:
Een fraaie en levendige actie serie. Mooi in beeld gebracht. Leuk om naar te kijken.
Niet zoveel te zien, totdat je het ziet.
He Frans, thanks!!
ALE
ALE
geef mij foto 9 maar, net of je er bij stat.
Beetje jammer dat die 2 rechtse mensen arbij staan of het een toneelstukje is en niet met de strijd meedoen.
Beetje jammer dat die 2 rechtse mensen arbij staan of het een toneelstukje is en niet met de strijd meedoen.
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Nicole & Kees, bedankt voor jullie reactie. Altijd leuk om te lezen!
Groet,
ALE
Groet,
ALE