Dank je wel Patrick.
Ik heb gisteren nog wat fora bekeken met foto's die met de 300 zijn gemaakt, en dat ziet er inderdaad zeer goed uit. Ik realiseer me wel dat de 300 geen 'makkelijke' lens is, althans, dat ik er mee moet gaan leren werken, en veelal op statief zal moeten gaan werken. Geen probleem, maar er zit wel een leercurve aan.
Een heleboel mensen prijzen dit objectief ook, alhoewel ik een reactie ben tegengekomen waarin beweerd werd dat zelfs met een goede tripod en een kirk colar bijvoorbeeld het nog lastig is om een plaatje echt superscherp te krijgen. Nu weet ik niet of dit laatste echt het geval is, maar het is dan in ieder geval een uitdaging. Misschien dat gebruikers van dit objectief hier nog wat gebruikerstips kunnen geven?
Ik neig in ieder geval naar de 300 F4 en inderdaad de 105 F2.8 erbij (nu ik tóch met statief in de weer moet

) en de kirk colar in combinatie met de 300mm. Alhoewel de 70-200 natuurlijk een topobjectief is.....misschien dan maar over een paar jaartjes, blijft er in ieder geval wat te dromen over
Een schommelkop, zou dát nog noodzakelijk zijn? Er is al een keer gezegd van niet, maar zou toch graag wat meer bevindingen willen horen. Alvast bedankt!
PS: wat de 1.4 converter betreft..... is de Kenko aan te raden, of is de Nikon een stuk beter.?