Gemaakt met een Nikon D7000 met een AF Zoom-Nikkor 70-300mm f/4-5.6D ED
(1)
(2)
(3)
(4)
(5)
(6)
(7)
(8)
(9)
Questie van smaak? of deskundigheid, ik zie het niet als kritiek maar sta open voor verbetering,JacTrum schreef:Ik ben eerlijk gezegd niet zo onder de indruk. Ik vind de uitsnedes hier en daar wat rommelig. In elk geval wat willekeurig lijken. Dat had beter gekund, of kan misschien nog beter als je de oorspronkelijke opnamen nog kunt bewerken?
De beide series zijn kort na elkaar geplaatst en kon ik de s.g. Molentips niet gebruiken bij deze foto’s gewoonweg omdat die tips nog niet gegeven waren.JacTrum schreef:Nee, geen kwestie van smaak (zei hij arrogant:-)
Ik neem even zomaar 3 voorbeelden: foto 2,3 en 4.
2: de uitsnede is tamelijk willekeurig. De toren links staat er niet helemaal en niet helemaal recht op. De voorgrond is rommelig.
3: je zorgt er voor dat de klokketoren er helemaal op staat of niet.
4: de uitsnede lijkt opnieuw tamelijk willekeurig. Van de gevel ontbreekt de top. De heks staat er nét niet helemaal op.
Dat mag allemaal gezeur lijken en misschien is het dat voor velen ook wel, maar je zult zien dat je foto's er een stuk beter wanneer je op dat soort details let. Ik geef je dit commentaar niet om je te pesten, (welk belang zou ik daarbij hebben?) maar om je te laten zien dat het beter kan, zodat je er een volgende keer wel op let. Succes.
Nou ik was wat terughoudend om de foto's kritisch te laten beoordelen en heb ze daarom bij presentaties gezet, achteraf vind ik het wel opbouwend om van anderen te horen wat ze wel of niet goed aan een foto vinden.jettiny schreef:Sportief opgepakt remy2011.![]()
Een tip nog voor een volgende keer, plaats je foto's bij beoordeling als je echt wil weten wat er goed is aan je foto's of wat de verbeterpunten zijn.
De mensen die dat onderdeel bezoeken, gaan dan kritisch kijken naar je foto's, en dat is wat je wil, toch?!
Als je foto's bij presentatie plaatst, loop je meer kans dat er geen feedback op komt, wat je eigenlijk wel zou willen.
vrgr
Tiny
Prima, en wat het leren betreft dat is wel geluktJacTrum schreef:Hallo Remy,
JacTrum schreef:
Nee, geen kwestie van smaak (zei hij arrogant:-)
en jij schreef:
Het is niet mijn bedoeling om arrogant over te komen
Wat zijn we nederigIk bedoelde jou niet hierboven, maar mezelf, omdat ik kritiek had op jouw foto's.
Maar het is nu allemaal weer opgelost, mag ik hopen. Het is niet de bedoeling van dit forum dat we elkaar of wie dan ook de les lezen in de negatieve betekenis van het woord, maar wel van elkaar leren.
Groeten,
Jac
Hallo Patrickpalone schreef:Remy,
Ik denk dat je met een een telezoom niet echt goed uit de voeten kunt als je in een stad loopt. Heb je behalve de 70-300 ook nog een ander objectief ?
Kijk hier een, allemaal gemaakt met een 17-55.
http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 34&t=29412" onclick="window.open(this.href);return false;
gr.,
Patrick