ik heb net een tweedehands 17-55 DX gekocht; Ik was eigenlijk niet van plan nog DX lenzen te kopen maar dit was wel een uitzonderlijk goede deal.

Natuurlijk wel alles ter plekke gecontroleerd en goed bevonden; Glas OK, AF is accuraat (ook geen front/backfocus), de motor reageert snel, geluidloos en soepel, zoom- en scherpstelringen lopen soepel etc.. De lens lijkt prima in orde te zijn m.u.v. het rubber van de zoomring dat wat gebruikssporen vertoont (al schijnt dat vaak voor te komen).
Het enige wat me opviel is dat de lens bij het zoomen een soort 'schuivend' geluid maakt. Nu is dat niet zo vreemd, de lens verlengt en verkort iets bij het zoomen. Het is hoorbaar (net genoeg dat het me opviel) maar het klinkt niet zorgelijk; Het klinkt heel 'soepel' en 'gelijkmatig' (bij gebrek aan een beter woord). Beste geluid wat ik erbij kan verzinnen is het geluid dat je hoort als je de vlakke kant van 2 plastic tupperware schalen over elkaar schuift maar dan iets subtieler...
Ik vroeg me echter af of dat normaal is? Kan een eigenaar van een 17-55DX dat misschien bevestigen of ontkennen? Hoort dat geluidloos te zijn of hoor je altijd wel iets?
Ik snap overigens wel dat ik nu redelijk kritisch bezig ben maar ja wat wil je met zo'n aankoop. Al ben ik er tot nu toe heel erg blij mee.