Nikon 50mm f1.8D AF combineren met ...
Nikon 50mm f1.8D AF combineren met ...
ik ben me nog steeds aan het verdiepen qua lenskeuze. camera wordt normaal de D90.
door volgende link was ik bijzonder aangenaam verrast door bovenvernoemde lens:
http://www.pixel-peeper.com/adv/?lens=4 ... none&res=3" onclick="window.open(this.href)return false;
deze set bracht me extra aan het twijfelen:
http://www.digitalimagingwebshop.be/...0062unknown503" onclick="window.open(this.href);return false;
maar, met welke andere lens combineer je dan best om op reis te gaan (zoomfactor)?
sluit deze aan op bv een 55-200, of zie ik dit verkeerd???
(vergeef me mijn gebrekkige kennis)
door volgende link was ik bijzonder aangenaam verrast door bovenvernoemde lens:
http://www.pixel-peeper.com/adv/?lens=4 ... none&res=3" onclick="window.open(this.href)return false;
deze set bracht me extra aan het twijfelen:
http://www.digitalimagingwebshop.be/...0062unknown503" onclick="window.open(this.href);return false;
maar, met welke andere lens combineer je dan best om op reis te gaan (zoomfactor)?
sluit deze aan op bv een 55-200, of zie ik dit verkeerd???
(vergeef me mijn gebrekkige kennis)
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikon 50mm f1.8D AF combineren met ...
Beste Alfie,
Welkom op dit forum.
Zonder jouw links te kunnen lezen,
wil je een 50mm als enige lens op een DX kamera gebruiken?
Groeten, Gijs
Welkom op dit forum.
Zonder jouw links te kunnen lezen,
wil je een 50mm als enige lens op een DX kamera gebruiken?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Patrick
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De tweede link werkt niet. Dus ik weet niet wat je bedoelt...
2e link is een set van D90 + lens 50mm f1.8D AF in plaats van de gebruikelijke sets met 18-55 of 18-105 of 18-200.
oorspronkelijk idee was om een D90 body met sigma 18-200 OS lens te kopen.
maar als ik op pixel-peeper foto's zie met de 50mm 1.8 ben ik zeer onder de indruk. indien we die weg ingaan, zou ik normalerwijs de telezoom missen van de 18-200. daarom vraga ik me af of de 50mm combineerbaar is met een andere lens, bv 55-200, waarmee de 2 een normaal fotografiebereik beslaan...
oorspronkelijk idee was om een D90 body met sigma 18-200 OS lens te kopen.
maar als ik op pixel-peeper foto's zie met de 50mm 1.8 ben ik zeer onder de indruk. indien we die weg ingaan, zou ik normalerwijs de telezoom missen van de 18-200. daarom vraga ik me af of de 50mm combineerbaar is met een andere lens, bv 55-200, waarmee de 2 een normaal fotografiebereik beslaan...
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Wie gaat er nou op vakantie met een 50mm?? Niemand natuurlijk. Probeer op z'n minst een fatsoenlijke standaard zoomlens te vinden. Een Nikkor 18-70 heeft een hele goede reputatie en is inmiddels voor een prima prijs te koop. Misschien niet meer nieuw, maar zeker 2e hands. Beperk jezelf niet te veel, dat zou echt jammer zijn.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
- henkk
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Het is wel een DX-camera, dwz die 50 mm is tegen het tele-bereik aan. zou ik met een D90 niet mee starten, eerder met een 35 mm of nog minder als je met een vastbrandpunt wil starten (wat natuurlijk een prima idee is want zo zijn velen van ons begonnen). Vreemd dat men dit als startset aanbiedt ... tenzij het is om in te spelen op upgraders die al andere lenzen hebben en nu een kwaliteitsslag willen maken.
My 2 cts. worth. Henk.
My 2 cts. worth. Henk.
tja, F of Z? wat meenemen? Of de 1? Of iets analoogs zoals F4S of FA?
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
exif en/of hogere resolutie meestal via klikken op foto
https://www.flickr.com/photos/23578649@N07/albums
dank voor de info!
als starter lijkt het dus beter om een "reislens" te kopen, waarschijnlijk de sigma 18-200 OS ...
als starter lijkt het dus beter om een "reislens" te kopen, waarschijnlijk de sigma 18-200 OS ...
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
superzoom lenzen dan lever je wel weer een berg in op kwaliteit... Dus het hangt er ook een beetje vanaf wat je precies wilt. Een beetje inperken in mogenlijkheden is niet erg. Mijn laatste vakantie had ik enkel de 17-55 2.8 mee. Das niet echt groothoek, en nog minder echt tele. Maar wel een redelijk bereik om op de meeste plaatsten uit de voeten te kunnen. En dan heb ik liever binnen dit bereik goede kwaliteit dan op het gehele bereik iets minder... maar dat is een persoonlijke afweging. Aan de andere kant doet de halve wereld het met compacts en superzoom lenzen. Dus het is ook gewoon een beetje afhankelijk van je eigen wensen en eisen.ALFIrE schreef:dank voor de info!

50mm en een 10-20 lijkt me wel heel berperkend...
Fin.
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Dat zou ik niet weten, een Sigma..ALFIrE schreef:dank voor de info!

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
-
- Forumlid
Ik zou gaan voor een 18-70 of een 18-105 (met VR). Als je toch een 18-200 wilt, zou ik toch kiezen voor de Nikon.
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Je hebt veel meer creatieve mogelijkheden met een combinatie 10-20 en 50mm dan met enkel een 17-55!djunclesam schreef:Mijn laatste vakantie had ik enkel de 17-55 2.8 mee. Das niet echt groothoek, en nog minder echt tele. Maar wel een redelijk bereik om op de meeste plaatsten uit de voeten te kunnen. En dan heb ik liever binnen dit bereik goede kwaliteit dan op het gehele bereik iets minder... maar dat is een persoonlijke afweging. Aan de andere kant doet de halve wereld het met compacts en superzoom lenzen. Dus het is ook gewoon een beetje afhankelijk van je eigen wensen en eisen.![]()
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Contacteer:
eens, maar een 10-20 (mijn versie in elk geval) is aanzienlijk minder scherp dan mijn 17-55. Daarnaast ben ik groot fan van groothoek, maar niet van een album vol. En tenslotte zijn er genoeg situaties waar je liever geen objectief wisselt.Patrick schreef:Je hebt veel meer creatieve mogelijkheden met een combinatie 10-20 en 50mm dan met enkel een 17-55!djunclesam schreef:Mijn laatste vakantie had ik enkel de 17-55 2.8 mee. Das niet echt groothoek, en nog minder echt tele. Maar wel een redelijk bereik om op de meeste plaatsten uit de voeten te kunnen. En dan heb ik liever binnen dit bereik goede kwaliteit dan op het gehele bereik iets minder... maar dat is een persoonlijke afweging. Aan de andere kant doet de halve wereld het met compacts en superzoom lenzen. Dus het is ook gewoon een beetje afhankelijk van je eigen wensen en eisen.![]()
Voor mij 3 redenen om een zoomobjectief mee te nemen in dit bereik. Het bereik waar ik persoonlijk het beste mee uit de voeten kan op de meeste vakanties. Eerlijkheid gebiedt ook te zeggen dat ik genoeg vakanties heb gehad waar ik meer objectieven mee nam. Maar eigenlijk is de trend de laatste jaren dat ik steed sminder mee neem. Zit ook nog wel eens te twijfelen over bijvoorbeeld een 24-120 waar goede verhalen over gaan en die een stuk langer is dan mijn 17-55. Maar dan zou ik aan de korte kant een hoop missen.
Maar nogmaals, dat is allemaal persoonlijk en ook wel een beetje afhankelijk van locatie.

Dit jaar naar zuid afrika en dan moet ik ook wel wat meer tele mee

Fin.