Bericht
door Tjeerd88 » vr mei 20 2011 8:48 pm
Peter, Jettiny, Matthieu, bedankt voor jullie reacties.
Leuk dat jullie de foto kunnen waarderen en dat die oproept tot bespiegeling.
Nog even ter toelichting: ik heb niet de ambitie kopieën te maken van die wereldberoemde foto's van C-B hoor. Wel vind ik ze heel erg mooi. Voor de foto die ik hier presenteer is het ook niet zo dat ik met voorbedachte rade aan de gang ging. Zo van 'laat ik hier nu eens die ene foto van C-B gaan namaken'. Daar ben ik veel te chaotisch voor. Ik heb ook de dames niet uit de auto gesleurd met de opdracht: 'En nu poseren!' Het was puur toeval. Iedereen stond het uitzicht te bewonderen en toen ik naar achteren liep, zag ik opeens dat tafereel van de dames die met de rug naar de fotograaf naar de diepte stonden te mijmeren en toen dacht ik: 'hé dat, dat doet me ergens aan denken'. Ik heb toen positie gekozen zodat zowel de lucht, het water van het stuwmeer, als de dames goed in beeld waren en 'knip'. Thuis zag ik pas dat de gelijkenis met die foto van C-B, zeker als je 'm in zwart-wit afdrukt, sterker is qua idee dan ik had vermoed bij het maken van de foto. En ik was er content mee. Dat is toch ook het plezier van fotograferen?
Overigens goed gezien dat ze het ook wel koud hadden daar op die heuvel.
De foto in kleur houden, Jettiny, vind ik niet zo. Dit soort vergezichten vallen (bij mij tenminste) op foto vaak tegen i.v.m. de mooie werkelijkheid. En dat is hier ook het geval.
vr.gr.,
tjeerd
Nikon D90; AF-S Nikkor 18-55 mm VR; AF-S Nikkor 55-200 mm VR; AF Nikkor 50 f 1/1,8 D; SB-700 Flitser