Zomaar Gent en Brugge

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Zomaar Gent en Brugge

Bericht door JacTrum » za mei 21 2011 1:24 pm

Erg fraaie foto's, met die fish eye! Ik ben benieuwd hoe die er uitzien na correctie.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Remy2011
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remy2011 » za mei 21 2011 4:24 pm

Ik heb de bewerkte foto's er tussen gezet.
Van foto A vind ik het huis rechts te veel vertekend.
Van foto B lijken de bladeren links niet scherp.
Foto C wel verbeterd en zou met wat bijsnijden ook een betere compositie hebben.

Foto A heb ik vergeten recht te zetten, bijna al mijn foto's maak ik om wat voor reden scheef (ook bij verschillende camera's)
Misschien is een ander matglas met lijnen een uitkomst maar dat lijkt mij een kostbare investering

Patrick
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mei 22 2011 12:10 am

Zo'n fisheye is een moeilijk objectief om mee te werken. Er komt al snel te veel op je foto, en al die kromme lijnen. Het kan heel goed werken, maar hier vind het eerlijk gezegd niet zo geslaagd. Selectief inzetten dus!

Ik vind Brugge trouwens een hele mooie stad om te fotograferen. Als je in de buurt bent heb je een geweldig onderwerp om veel te oefenen. Ook als je portretjes wilt schieten; er lopen zoveel toeristen rond dat je makkelijk mensen kan fotograferen zonder echt op te vallen. Daar komt zo'n 70-300 mooi uit.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » zo mei 22 2011 12:49 am

Zoals Sjef van Oekel al zei,
'Beter geen geld dan helemaal geen geld'
Ik heb een beetje aan je uitsnedes zitten trekken en heb dit er van gemaakt.
Dat je niet de kudde volgt vind ik wel leuk eerlijk gezegd. Zorg er dan voor dat het in ieder geval niet per ongeluk lijkt! :wink2:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik wil niet zeggen dat het nu perfect is, maar naar mijn idee rammelt het nu minder.
Ciao.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Remy2011
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remy2011 » zo mei 22 2011 9:20 am

Eeuw schreef:Zoals Sjef van Oekel al zei,
'Beter geen geld dan helemaal geen geld'
Ik heb een beetje aan je uitsnedes zitten trekken en heb dit er van gemaakt.
Dat je niet de kudde volgt vind ik wel leuk eerlijk gezegd. Zorg er dan voor dat het in ieder geval niet per ongeluk lijkt! :wink2:

Ik wil niet zeggen dat het nu perfect is, maar naar mijn idee rammelt het nu minder.
Ciao.
Hoi ik vind (sommige) foto's wel opgeknapt!
Ik ben op deze manier wat ongeoefend gaan fotograferen, maar het is best een uitdaging om met een tele de stad in te gaan, zouden meer kuddes moeten doen.
Ik heb ook (portret)foto's gemaakt van ons gezin met die tele, en dat zijn de foto's die nog het meest geslaagd zijn, vooral de scherptediepte geeft een prachtig effect.

Met de fisheye vind ik de foto's al snel op vakantie kiekjes lijken, er zijn mooie resultaten mee te bereiken maar wel een (foto)vak apart.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » zo mei 22 2011 9:28 am

De opmerking van chip54 over 'portret' is waarschijnlijk anders bedoeld. Het gaat over 'staande' of liggende' foto's. Liggende foto's worden in het Engelstalige gebied 'landscape' foto's genoemd en staande foto's 'portret'.

Zo kun je natuurlijk ook een liggend portret maken :lol: :lol:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Remy2011
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remy2011 » zo mei 22 2011 9:57 am

Eeuw schreef:De opmerking van chip54 over 'portret' is waarschijnlijk anders bedoeld. Het gaat over 'staande' of liggende' foto's. Liggende foto's worden in het Engelstalige gebied 'landscape' foto's genoemd en staande foto's 'portret'.

Zo kun je natuurlijk ook een liggend portret maken :lol: :lol:
Oké bedank, ik snapte hem eigenlijk al niet, ik dacht dat hij de portret knopje op de camera bedoelde waardoor je wat met scherpte diepte kan goochelen.
Mijn voorkeur heeft het om de s.g. landscape te gebruiken, bij portret moet je ook anders kijken en gezien we de ogen ook naast elkaar hebben past het beter een foto in de breedte wijd te hebben dan in de hoogte.
Maar dat is maar een mening.

prachtige foto's zeg op http://www.ewald.fr" onclick="window.open(this.href);return false; !

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Eeuw » zo mei 22 2011 10:08 am

Dank!
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”