Beginneling!!

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
dee_x

Beginneling!!

Bericht door dee_x » za mar 26 2011 8:44 am

Ik heb sinds woensdag de D40x en ik heb eerder alleen een kleine Kodak camera gehad, dus ik ben nog aan het oefenen ;)
En ik ren natuurlijk de hele dag mijn katten achterna :lol:

Afbeelding
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.

Wat vinden jullie.. is het echt slecht? :oops:

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Beginneling!!

Bericht door JacTrum » za mar 26 2011 4:30 pm

Nee hoor, je gaat er dagelijks op vooruit :-) Poes ziet er al aardig uit, maar je kunt bij zo'n foto de camera ook dwars vasthouder, waardoor je wat wij noemen een staande foto krijgt en dat past beter bij het onderwerp.
Bij de foto's in het gras is het wel duidelijk dat het je om de waterdruppels gaat, maar verder gaan die in de veelheid van druppels verloren. Zo'n soort foto wordt eigenlijk alleen maar echt mooi wanneer je hem van heel dichtbij kunt maken en daarvoor heb je een speciaal objectief nodig voor macro-opnamen.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Daniël

Bericht door Daniël » za mar 26 2011 4:48 pm

Ik vind dat Jac het heel mooi verwoord.
Helemaal mee eens.
Ga zo door

roes
Forumlid
Forumlid

Bericht door roes » za mar 26 2011 10:29 pm

kijk weer eens iemand uit zuiden des lands hier :mryellow: 8) .
Voor de eerste plaatsing lang niet verkeerd en door veel foto's te maken en te beoordelen kom je vooruit :wink: .

groeten jos
D300 / MB-D10 / D60 / AF-S NIKKOR 18-200 mm VRII / 10-24 mm / 17-50 mm F/2,8 VC / AF-S Nikkor 70-300 mm VRII / SB 700 / Manfrotto statieven

dee_x

Bericht door dee_x » ma mei 16 2011 7:40 pm

Bedankt voor jullie reacties! :) Hier kan ik wat mee!
Ik moet echt nog veel leren, ik begin nu de diafragma te snappen, want daarmee heb ik eerst bij een automeeting best wat foto's verprutst :p
En nog een vraag, stel ik zou een nieuwe lens kopen voor erbij, wat zou ik dan het beste kunnen kopen voor mooie foto's?
Ik heb er namelijk geen verstand van, en jullie wel! :)

Goodje

Bericht door Goodje » ma mei 16 2011 7:54 pm

Vind de poes het beste en je kan hem ook lokken met een katte snoepje hoef je er niet achter aan te lopen :wink2: en twee oren er op vind ik ook mooier :ugeek:

dee_x

Bericht door dee_x » ma mei 16 2011 8:33 pm

Haha ja dat zijn dingen daar lette ik helemaal niet op! Dus het is goed dat jullie het zeggen :)

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » ma mei 16 2011 9:57 pm

Welkom op het forum dee_x !!
JacTrum heeft al het een en ander gezegd, en dat is voldoende voor de eerste keer.
Je wil mooie foto's maken, en wie niet :lol:
Een objectief zou ik niet te gauw aanschaffen, tenzij je nu al weet waar je interesse het meeste naar uitgaat.
Je hebt een nieuw speeltje, en die zou ik eerst wat doorgronden door veel foto's te maken en kritisch naar je opnamen te kijken.
Daarnaast kun je veel foto's van anderen bekijken, en de beoordelingen/commentaren daaraan te toetsen.
Dat is erg leerzaam.
Kijk ook naar de instellingen die gebruikt zijn.
Na verloop van tijd zul je merken dat je een bepaalde vorm van de fotografie leuk vind, en die springt er dan een beetje uit.
Dan kun je kijken welk objectief er het beste voor geschikt is, en dan pas kopen is mijn advies.
Verder ontwikkel je als het goed is een bepaalde kijk op de dingen, waar veel andere mensen zomaar aan voorbij gaan.
En dat merk je aan je foto's, en bij plaatsing op het forum aan de reacties.
Plaats gewoon regelmatig foto's bij beoordelingen, en ben blij met het commentaar wat je krijgt, het maakt je een betere fotograaf :D

Succes en veel plezier met de fotografie.

vrgr
Tiny

dee_x

Bericht door dee_x » wo mei 18 2011 12:16 pm

Ik ben ook erg blij met opbouwende kritiek! :) Daar kan ik veel van leren aangezien ik hier al heel wat mooie foto's heb gezien!
Zelf vind ik foto's gemaakt met een fisheye lens erg leuk! En zoiets zou ik wel graag voor erbij hebben.. Maar dan bijvoorbeeld een voorzetlens!
En wat is nou precies het verschil met een gewone lens en een groothoekzoom? Is daar ook een voorzetlens voor of moet je echt een hele lens kopen?
Bedankt voor de reacties allemaal!

Goodje

Bericht door Goodje » wo mei 18 2011 12:43 pm

dee_x schreef:Ik ben ook erg blij met opbouwende kritiek! :) Daar kan ik veel van leren aangezien ik hier al heel wat mooie foto's heb gezien!
Zelf vind ik foto's gemaakt met een fisheye lens erg leuk! En zoiets zou ik wel graag voor erbij hebben.. Maar dan bijvoorbeeld een voorzetlens!
En wat is nou precies het verschil met een gewone lens en een groothoekzoom? Is daar ook een voorzetlens voor of moet je echt een hele lens kopen?
Een voorzet lens is een goedkope oplossing voor macro en groethoek en volgens mij zijn er fisheye voor zet lenzen die schroef je op de bestaande lens en kosten maar een fractie van de prijs van een lens maar zijn ook minder als een lens, kost je vaak extra licht sterkte dus verlies van licht.
Zelf gebruik ik nu een zetje voorzet ringen voor macro en ik vind het niet slecht.
Voorbeeld foto:
Afbeelding
Het bloementje is maar plus minus 1 centimeter groot en uit de hand, zonder statief geschoten :wink2:

dee_x

Bericht door dee_x » vr mei 20 2011 6:58 pm

Goodje schreef:
dee_x schreef:Ik ben ook erg blij met opbouwende kritiek! :) Daar kan ik veel van leren aangezien ik hier al heel wat mooie foto's heb gezien!
Een voorzet lens is een goedkope oplossing voor macro en groethoek en volgens mij zijn er fisheye voor zet lenzen die schroef je op de bestaande lens en kosten maar een fractie van de prijs van een lens maar zijn ook minder als een lens, kost je vaak extra licht sterkte dus verlies van licht.
Zelf gebruik ik nu een zetje voorzet ringen voor macro en ik vind het niet slecht.
Voorbeeld foto:
Afbeelding
Het bloementje is maar plus minus 1 centimeter groot en uit de hand, zonder statief geschoten :wink2:
Dat ziet er echt heel goed uit!
En waarvoor is de macro lens precies? (in beginneling taal uitgelegd.. :p)
Kan ik zoiets ook kopen voor mijn Nikon D40x?

jdgraaf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door jdgraaf » zo mei 22 2011 10:36 am

Welkom!

Ik vind 1 en 3 het mooiste.
Een berg Nikon spullen....

dee_x

Bericht door dee_x » zo mei 22 2011 10:47 am

jdgraaf schreef:Welkom!

Ik vind 1 en 3 het mooiste.
Dankjewel! :)

Dreamlogic
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Dreamlogic » zo mei 22 2011 12:08 pm

Dee_x, ben het helemaal eens mert Tiny. Eerst je camera en de lens die je nu hebt doorgronden en daarna pas naar een nieuwe lens gaan kijken.
Op een gegeven moment weet je wat je graag fotografeert. Een fish-eye lens is leuk voor erbij, maar het is geen lens voor iemand die pas net fotografeert. Qua mogelijkheden is zo'n soort lens, naar mijn mening, wat beperkt. De meesten gaan volgens mij eerst voor een nieuwe zoomlens.
Of in mijn geval voor een prime met een vast brandpunt (omdat ik vrij veel mens/portret fotografie doe). Eerst maar eens aan de slag met je camera dus en dan verder kijken! Veel plezier! Je foto's zien er al leuk uit. Koop ook eens een goed boek over je camera om alle ins en outs te leren kennen!
Ik ben een ZIJ! Mijn Flickr-pagina Dreamlogic Design
D7000 D3000 Nikkor 18-55mm Nikkor 50mm 1.4G Tamron 17-50mm 2.8 statief Velbon Sherpa Yongnuo 460II

dee_x

Bericht door dee_x » zo mei 22 2011 12:18 pm

Dreamlogic schreef:Dee_x, ben het helemaal eens mert Tiny. Eerst je camera en de lens die je nu hebt doorgronden en daarna pas naar een nieuwe lens gaan kijken.
Op een gegeven moment weet je wat je graag fotografeert. Een fish-eye lens is leuk voor erbij, maar het is geen lens voor iemand die pas net fotografeert. Qua mogelijkheden is zo'n soort lens, naar mijn mening, wat beperkt. De meesten gaan volgens mij eerst voor een nieuwe zoomlens.
Of in mijn geval voor een prime met een vast brandpunt (omdat ik vrij veel mens/portret fotografie doe). Eerst maar eens aan de slag met je camera dus en dan verder kijken! Veel plezier! Je foto's zien er al leuk uit. Koop ook eens een goed boek over je camera om alle ins en outs te leren kennen!
Bedankt voor je reactie :)
Ik zou dan sowieso beginnen met een voorzetlens, en misschien over een hele tijd als ik er beter in ben, voor een goede lens.
Is er van een zoomlens ook een goede voorzetlens die ik voor mijn camera kan gebruiken?
En ik heb zo'n 40 tijdschriften van Zoom, die lees ik ook zo nu en dan eens door :)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”