En ik ren natuurlijk de hele dag mijn katten achterna

1.

2.

3.

4.
Wat vinden jullie.. is het echt slecht?

Een voorzet lens is een goedkope oplossing voor macro en groethoek en volgens mij zijn er fisheye voor zet lenzen die schroef je op de bestaande lens en kosten maar een fractie van de prijs van een lens maar zijn ook minder als een lens, kost je vaak extra licht sterkte dus verlies van licht.dee_x schreef:Ik ben ook erg blij met opbouwende kritiek!Daar kan ik veel van leren aangezien ik hier al heel wat mooie foto's heb gezien!
Zelf vind ik foto's gemaakt met een fisheye lens erg leuk! En zoiets zou ik wel graag voor erbij hebben.. Maar dan bijvoorbeeld een voorzetlens!
En wat is nou precies het verschil met een gewone lens en een groothoekzoom? Is daar ook een voorzetlens voor of moet je echt een hele lens kopen?
Bedankt voor de reacties allemaal!
Dat ziet er echt heel goed uit!Goodje schreef:Een voorzet lens is een goedkope oplossing voor macro en groethoek en volgens mij zijn er fisheye voor zet lenzen die schroef je op de bestaande lens en kosten maar een fractie van de prijs van een lens maar zijn ook minder als een lens, kost je vaak extra licht sterkte dus verlies van licht.dee_x schreef:Ik ben ook erg blij met opbouwende kritiek!Daar kan ik veel van leren aangezien ik hier al heel wat mooie foto's heb gezien!
Zelf vind ik foto's gemaakt met een fisheye lens erg leuk! En zoiets zou ik wel graag voor erbij hebben.. Maar dan bijvoorbeeld een voorzetlens!
En wat is nou precies het verschil met een gewone lens en een groothoekzoom? Is daar ook een voorzetlens voor of moet je echt een hele lens kopen?
Bedankt voor de reacties allemaal!
Zelf gebruik ik nu een zetje voorzet ringen voor macro en ik vind het niet slecht.
Voorbeeld foto:
Het bloementje is maar plus minus 1 centimeter groot en uit de hand, zonder statief geschoten
Bedankt voor je reactieDreamlogic schreef:Dee_x, ben het helemaal eens mert Tiny. Eerst je camera en de lens die je nu hebt doorgronden en daarna pas naar een nieuwe lens gaan kijken.
Op een gegeven moment weet je wat je graag fotografeert. Een fish-eye lens is leuk voor erbij, maar het is geen lens voor iemand die pas net fotografeert. Qua mogelijkheden is zo'n soort lens, naar mijn mening, wat beperkt. De meesten gaan volgens mij eerst voor een nieuwe zoomlens.
Of in mijn geval voor een prime met een vast brandpunt (omdat ik vrij veel mens/portret fotografie doe). Eerst maar eens aan de slag met je camera dus en dan verder kijken! Veel plezier! Je foto's zien er al leuk uit. Koop ook eens een goed boek over je camera om alle ins en outs te leren kennen!