Hallo,
Ik overweeg om na de zomer een cursus te volgen bij de Fotoschool in Rotterdam: Creatief Flitsen.
Mijn vraag is of er mensen zijn van dit forum die daarmee ervaringen hebben, dus zo'n cursus hebben gevolgd en er meer zelfvertrouwen door hebben gekregen als er geflitst moet gaan worden. Het is een tweewekelijkse cursus van 6 lessen. Er worden behandeld: o.a. combinatie bestaand licht - flitslicht; flitsen bij daglicht en beeldend gebruik van verschillende kleurtemperaturen.
Ik ga er wel van uit dat als je zo'n cursus volgt en je ook opdrachten moet uitvoeren je meer een stok achter de deur hebt om er iets mee te doen en je op de les dan weer feed back krijgt over de resultaten.
Ik weet dat er meerdere malen flitstips van Ale op het forum zijn verschenen en die heb ik ook uitgeprint. Maar ik blijf flitsen toch lastig vinden, vooral buiten bij hard licht met veel zon zoals bijvoorbeeld op Koninginnedag of binnen in een ruimte waar bijvoorbeeld veel ramen zijn en dus veel aanwezig omgevingsdaglicht.
Ik heb me ook opgegeven voor het uitje op 25 juni a.s. naar het Open Lucht museum in Arnhem, waar Ale ook aanwezig zal zijn om flitstechnieken uit te leggen.
Vast bedankt voor de eventuele reacties.
Groetjes,
Diana Sinclair
Ervaringen met cursus Creatief Flitsen Fotoschool
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Ervaringen met cursus Creatief Flitsen Fotoschool
Nikon D90; Nikon D700; lenzen Nikkor AF 50 mm F 1.4 G, Nikkor 24-85 VR f 3.5-5.6, Nikkor AF-S 35 mm F 1.8, Nikkor 70-300
F 4.5-5.6, SB-900
F 4.5-5.6, SB-900
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Ervaringen met cursus Creatief Flitsen Fotoschool
Dat is slim, want dan kost het niks.Diana Sinclair schreef:Ik heb me ook opgegeven voor het uitje op 25 juni a.s. naar het Open Lucht museum in Arnhem, waar Ale ook aanwezig zal zijn om flitstechnieken uit te leggen. Diana Sinclair
Er zal gemiddeld niks mis zijn met een cursus, maar er is maar één docent. En als die je net niet ligt, dan leer je niks. In m'n fictieve boekenkast staan
Hagen, Mike The Nikon Creative Lighting System, Using the SB-600, SB-800, SB-900, and R1C1 Flashes
Hogan, Thom The Nikon Flash Guide
Lee, Edward AF Speedlight Flash System
McNally, Joe The Hot Shoe Diaries: Big Light from Small Flashes: Creative Applications of Small Flashes
en dan heb je al meer keuze aangaande de docent. En je kunt je eigen tempo bepalen.
Op de NCN bijeenkomsten heb ik veel geleerd van Lars Soerink en Pieter van Leeuwen. En helaas, beiden zijn dit jaar al een keer geweest.