Rozenstruik

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Stedz

Rozenstruik

Bericht door Stedz » zo mei 22 2011 2:31 pm

Op het moment staan er weer volop rozenstruiken in bloei en zo ook langs de vele grachtenpanden in de stad, deze groeide mooi langs het trapje richting een voordeur.
Laatst gewijzigd door Stedz op vr jul 22 2011 9:38 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Kika

Re: Rozenstruik

Bericht door Kika » zo mei 22 2011 2:43 pm

Prachtig!!!
Kan niet wachten tot ik mijn knoppen uit zie komen.
Helaas nog maar weinig, struikje begin dit jaar aangeschaft, vorige heeft t niet overleefd :cry:
Maarrr er zitten knopjes in, volgend jaar zal die wat meer doen dan een paar knopjes hoop ik.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » zo mei 22 2011 7:30 pm

De roos zelf is erg mooi, maar de achtergrond erg onrustig.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Stedz

Bericht door Stedz » ma mei 23 2011 9:05 pm

Bedankt Kika en JacTrum voor jullie reacties.
Ik hoop voor je dat je snel van je eigen rozen kan gaan genieten Kika.

@JacTrum, zelf ben ik een andere mening toegedaan wat betreft de achtergrond, doordat deze niet zodanig onscherp is dat er niks meer valt te identificeren voegt het naar mijn mening juist wat toe aan de totale foto.

jac49
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door jac49 » ma mei 23 2011 9:22 pm

@JacTrum, zelf ben ik een andere mening toegedaan wat betreft de achtergrond, doordat deze niet zodanig onscherp is dat er niks meer valt te identificeren voegt het naar mijn mening juist wat toe aan de totale foto.

Maar bedenk wel dat de onrustige achtergrond de aandacht van de prachtige roos wegneemt,en dat is toch het hoofd onderwerp?
Jac
Je ziet vaak wel iets honderd keer-duizend keer,voor je het de allereerste keer werkelijk ziet.

Stedz

Bericht door Stedz » ma mei 23 2011 9:31 pm

De roos is inderdaad het hoofdonderwerp en doordat de scherpte daarop ligt vind ik persoonlijk niet dat de achtergrond daar afbreuk aandoet, maar gelukkig hoeven we het niet met elkaar eens te zijn toch? :)

Kika

Bericht door Kika » ma mei 23 2011 9:36 pm

Ik vind het ook wel mooi zo met de achtergrond.
Alleen ik zelf had m iets meer gekaderd denk ik (iig dat vage blaadje rechtsbovenin eraf :wink: )

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”