Nikkor 70-300 VR vs oude Sigma 70-300 APO
Nikkor 70-300 VR vs oude Sigma 70-300 APO
Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik mijn oude Sigma 70-300 APO niet moet vervangen. Ik heb hem nooit echt haarscherp gevonden en hij is nogal onrustig in de af.
Nu heb ik een aanbieding gezien voor een Nikkor 70-300 VR voor nog geen 500 euro. Is de Nikkor echt een hele verbetering en is het dus die 500 euro waard?
Nu heb ik een aanbieding gezien voor een Nikkor 70-300 VR voor nog geen 500 euro. Is de Nikkor echt een hele verbetering en is het dus die 500 euro waard?
Ik heb een paar jaar geleden (wel op een minolta) een nieuwe sigma 70-300 apo lens gehad maar deze kon mij absoluut niet bekoren.
Ik heb nu een aantal maanden de nikon 70-300 VR en de resultaten van deze lens hebben mij aangenaam verrast wat betreft scherpte en kleur.
Weliswaar wordt het tussen de 200 en 300 mm wat minder maar een beetje het diafragma dicht knijpen helpt dan wel.
Als bonus heb je dan de VR en de AFS natuurlijk nog t.o.v. de sigma.
Of het je het geld waard is kan je natuurlijk alleen zelf uitmaken!
m.v.gr.
Marcel
Ik heb nu een aantal maanden de nikon 70-300 VR en de resultaten van deze lens hebben mij aangenaam verrast wat betreft scherpte en kleur.
Weliswaar wordt het tussen de 200 en 300 mm wat minder maar een beetje het diafragma dicht knijpen helpt dan wel.
Als bonus heb je dan de VR en de AFS natuurlijk nog t.o.v. de sigma.
Of het je het geld waard is kan je natuurlijk alleen zelf uitmaken!
m.v.gr.
Marcel
Laatst gewijzigd door Marcel vd K op za jun 16 2007 6:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat mij ook een beetje tegen houdt om de sigma te vervangen, is het feit dat ik aan de onderkant wat mis. Mijn "groothoek" is nog steeds de oude vertrouwde 28-80. Ik denk dat ik eerder deze lens zal gaan vervangen (bijv. tamron 17-50) dan de 70-300. Maar dit leek me wel een leuke aanbieding (bij Cameranu voor degene die ook geintresseerd zijn, aanbieding geldt zolang de voorraad strekt).
- HenkG
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Nikkor 70-300 VR vs oude Sigma 70-300 APO
[quote="tepami"Ik heb hem nooit echt haarscherp gevonden en hij is nogal onrustig in de af.[quote]
De 70-300 VR is, voor zover ik kan beoordelen, wél scherp, de AF is behoorlijk trefzeker en de VR werkt écht. Ik heb er inmiddels redelijk wat foto's mee gemaakt en vind het een fijne lens om mee te werken...
Groet,
Henk
De 70-300 VR is, voor zover ik kan beoordelen, wél scherp, de AF is behoorlijk trefzeker en de VR werkt écht. Ik heb er inmiddels redelijk wat foto's mee gemaakt en vind het een fijne lens om mee te werken...
Groet,
Henk
-
- Forumlid
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
S of N
Leeuwarden is die lens die jij te leen hebt een Sigma of een Nikkor.
Groetjes George
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Forumlid
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
dus een N
Persoonlijk denk ik dat de Nikkor inderdaad scherper is dan de Sigma en die VR zou voor mij de doorslag geven.
Groetjes George
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
-
- Forumlid