Aanschaf tweedehands d70

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
BasL

Aanschaf tweedehands d70

Bericht door BasL » do jun 21 2007 3:55 pm

Hallo allemaal,

Na een tijd op dit forum te hebben meegelezen post ik hierbij mijn eerste berichtje.. Ik ben al enige tijd op zoek naar een goede DSLR. Vanuit een oude minolta XG9 (welke nog prima werkt) dus een stap verder.

Nu zie ik op internet regelmatig d50's en d70's voorbijkomen. Beiden inclusief een bepaalde lens voor rond de 500 euro. Een heel ander bedrag dan wat je voor een nieuwe d80 betaald.

Nu is mijn vraag, hoe denken jullie hierover, is zo'n tweedehands koop via marktplaats) aan te bevelen? Gaat de voorkeur uit naar een d0 of d70 of wat is een eventueel alternatief? Waar moet ik juist op letten bij de aanschaf?

Alvast hartelijk dank,

Met vriendelijke groet,
Bas

BUG322

Bericht door BUG322 » do jun 21 2007 4:08 pm

Ik zou zeggen bepaal eerst wat je wilt lees Dpreview bekijk de tests.
Overweeg evnt een nieuwe D40 tov een 2e hands want je weet natuurlijk niet wat je in handen krijgt.

Met een nieuwe weet je bv dat er in iedergeval 0 foto's mee gemaakt zijn
En de sluiter heeft nu eenmaal een bepaalde levens duur.

Als je een 2e hands wilt aanschaffen moet je dus goed weten wat je doet.
Je moet de werking kunnen controleren plus achterhalen hoeveel foto's ermee gemaakt zijn.

Hou een camera vast en bepaal vooral zelf wat je het beste vind.

Groetjes

paparazzi

Bericht door paparazzi » do jun 21 2007 4:18 pm

Een nieuwe D70s met kitlens kost ook zoveel niet meer en je hebt dan tenminste nog garantie. Overigens, kies als kitlens niet de 18-55, die is 'n stuk minder van kwaliteit dan de 18-70.

dragon2

Bericht door dragon2 » do jun 21 2007 4:19 pm

Met een beetje zoeken zijn er nog wel nieuwe D70s camera's te vinden, bv bij office centre lagen er recent nog.

Let op bij 2e hands camera's: een d70 die is geupgrade aar een d70s is geen cent MEER waard dan een d70, en is ook GEEN d70s. Dat upgraden kun je zelf ook doen dus vraag bij een 2e hands of het een ECHTE d70s is.

Ik zou zelf liever geen d40 kopen, weet voor je die koopt waar je aan begint. 2e hands zou je kunnen overwegen bij een fotozaak te kopen, konijn bv heeft zo af en toe d70(s) 2e hands. Heb je toch wat meer zekerheid.

Robin

Re: Aanschaf tweedehands d70

Bericht door Robin » do jun 21 2007 4:30 pm

--- removed, because I'm unable to delete my account ---
Laatst gewijzigd door Robin op di dec 08 2009 10:45 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do jun 21 2007 5:14 pm

idd 500 euro is belachelijk duur ik heb de mijne met plm 1950 opnames voor 299,-- excl btw gekocht. lenzen had ik al :D

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » do jun 21 2007 6:50 pm

Op www.fotoapparatuur.nl vindt je diverse D70's aangeboden. Kijk daar eens.

BasL

Bericht door BasL » do jun 21 2007 6:50 pm

Bedankt voor de reacties. Had via nikkonpoint tweedehandsprijzen gezien. Stond 360 voor een tweedehands d70. Deze heeft 15.000 kliks gemaakt maar,ik kan dat met mijn huidige kennis niet controleren en zoals te lezen is ie nieuw ook al bijna voor dat geld te koop.

Een d40 is idd geen optie omdat ik alle instellingen handmatig wil kunnen controleren. Internet goed in de gaten houden dus en eens op zoek naar een nieuwe d70s of toch doorsparen voor de d80...
Bas

evertfoto

Bericht door evertfoto » do jun 21 2007 7:05 pm

Bij de gewone, wat oudere D70 loop je kans dat de belichtingsprint het begeeft. Produktiefout die kosteloos werd (wordt??) hersteld.
Niet meer dan 250 Euro is de marktwaarde, lijkt mij.

BUG322

Bericht door BUG322 » do jun 21 2007 7:07 pm

Een d40 is idd geen optie omdat ik alle instellingen handmatig wil kunnen controleren.
Wat bedoel je daarmee?

Til

Bericht door Til » do jun 21 2007 7:42 pm

evertfoto schreef:Bij de gewone, wat oudere D70 loop je kans dat de belichtingsprint het begeeft. Produktiefout die kosteloos werd (wordt??) hersteld.
Bij mij gebeurde dat afgelopen augustus. De camera was meer dan twee jaar oud en het is zonder kosten hersteld.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

nieuw is het mooiste

Bericht door George Fennes » do jun 21 2007 7:54 pm

Hallo Bas,

Ik heb tot 2x toe een gebruikte D70s gekocht en er vele duizenden foto's mee geschoten, zonder problemen.

Maar via MP legde ik de eerste contacten een goed telefoongesprek, dan kan je al een indruk krijgen hoe de eigenaar is en hoe er met de camera is omgegaan.

Bij een handelaar op MP koop ik in principe niet, dan weet je nooit wat er met de camera gebeurd is.

Als het gesprek me aanstaat en we kunnen het eens worden over de prijs, ga ik persoonlijk langs bij de verkoper en zie de camera.

Aan de buitenkant kan je vaak al zien hoe de camera gebruikt is en of men er zuinig op is geweest.

Probeer de camera en desnoods maak je met je eigen memoriecard een paar proefopnames en bekijk die op de computer.

Ik ben eens een keer met iemand bezig geweest die bood ook een D70s aan en moest niet veel gebruikt zijn.

Via wat gezoek kwam ik op een website van die persoon, bleek het een professioneel fotograaf te zijn, maar wist niet hoeveel kliks die camera had gemaakt.

Dan hoeft het voor mij niet meer, als een professioneel fotograaf niet eens weet hoeveel kliks dat toestel heeft gemaakt, zit er voor mij een luchtje aan en kan je het beter niet doen, ondanks dat het zo mooi lijkt.

Dus voorzichtigheid is geboden.

Maar kan je een nieuwe D70s kopen voor rond de 380 euro, zou ik het altijd doen, zal je geen spijt van hebben.

Succes met je zoektocht.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

BasL

Bericht door BasL » do jun 21 2007 9:32 pm

De d70 die ik op MP gezien heb kan ik na wat onderhandelen voor 450 euro inclusief nikkor af-d 50mm f1.8d objectief kopen.

Het is echter geen d70s.. Het toestel zou twee jaar oud zijn, in zeer goede staat en 15000 kliks mee gemaakt. Moeilijke keuze als je een d70s body voor ongeveer 380 euro kan kopen...

rik6230

Bericht door rik6230 » do jun 21 2007 9:38 pm

Dat 50 mm 1.8 objectief (super overigens) koop je nieuw voor ongeveer 140 euro.
Een nieuwe D70s body plus een nieuw 50 mm 1.8 objectief voor 70 euro meer ? Lijkt mij niet zo moeilijk toch ? Al deed je het alleen maar voor de garantie.

groet,
Rik

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » do jun 21 2007 9:40 pm

ik zou daar niet zoveel geld voor uitgeven er zijn genoeg d70 camera's die minder kliks hebben en minder kosten die van mij was kort van een pro geweest die fotografeerde eerst analoog daarna kort met mijn d70, zo verslaafd aangeraakt dat hij een professioneel peperduur toestel kocht en zijn d70 weer inruilde , toevalig zag ik het op www.fotokleinprofessional.nl staan bij occaissions en heb het toestel laten reserveren in 10 minuten gekocht en nog geen seconde spijt eindelijk een goede digitale camera

je moet soms een lange adem hebben en goed kijken met wie je zaken doet omdat niet iedereen 100% betrouwbaar is

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”