Ik heb geen ervaring met flitsers daarom vraag ik jullie raad!!
Ben al aan het zoeken en lezen gegaan maar isd het nu wel of niet mogelijk om met de D5000 draadloos te flitsen en zo ja met welke flitsers dan?
Zo nee welke flitsers zou ik naar moeten kijken ?? sb-700 su-800 sb-900?? ander optie??
Zal niet zo vaak gebruiken maar Maar voor de keren dat ik hem gebruik moet het wel een goede zijn
Hoor graag jullie meningen
draadloos met de D5000
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
draadloos met de D5000
nikon D750
nikor 18-85 af-s
nikor 70-300
nikor 50mm af 1:1.8
nikor 60mm micro
nikor 18-85 af-s
nikor 70-300
nikor 50mm af 1:1.8
nikor 60mm micro
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: draadloos met de D5000
Met de D5000 zelf kan je geen Nikon flitsers aansturen via het CLS systeem. Daarvoor had je iets meer geld aan een wat duurdere body moeten investeren...
Je hebt een flitser met commanderstand of een commander nodig om andere flitsers aan te kunnen sturen. Dus extra kosten ben ik bang.
Een "alternatief" zou zijn om een flitser van een lichtgevoelige cel te voorzien, maar dan moet je alles met de hand instellen.
Je hebt een flitser met commanderstand of een commander nodig om andere flitsers aan te kunnen sturen. Dus extra kosten ben ik bang.
Een "alternatief" zou zijn om een flitser van een lichtgevoelige cel te voorzien, maar dan moet je alles met de hand instellen.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: draadloos met de D5000
Natuurlijk kun je met een D5000 draadloos flitsen. Het actuele Nikon systeem heet CLS en werkt fabelachtig. Schaf een SB-700, SB-800 of SB-900 aan en plaats die op de camera. Zet de SB-700 of SB-900 met de schakelaar op "remote". Dan kun je met de camera en de flitser een andere CLS flitser draadloos aansturen. Desnoods 2 of 3 verschillende flitsers die je elk een andere instelling kunt geven.
Als je van plan bent de D5000 binnenkort te vervangen: schaf een iets duurdere camera aan, dan kun je met de ingebouwde flitser elke CLS flitser draadloos bedienen. Ben je uiteindelijk goedkoper uit.
Als je van plan bent de D5000 binnenkort te vervangen: schaf een iets duurdere camera aan, dan kun je met de ingebouwde flitser elke CLS flitser draadloos bedienen. Ben je uiteindelijk goedkoper uit.