Jac49 en Hans1956,
dank om deze opname te evalueren,
ik ben leek, en kan dus best wat goeie raad gebruiken.
1- Wat de spin betreft:
'De gewone komkommerspin (Araniella cucurbitina) is een in Nederland en België algemeen voorkomende spinnensoort uit de familie wielwebspinnen.
Ze heeft de naam te danken aan het glanzende, geelgroen gekleurde achterlijf.
Bron Wikipedia.'
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_komkommerspin" onclick="window.open(this.href);return false;
2- wat betreft F22.
fotograferen is keuzes maken, ik heb in deze gekozen voor zo veel mogelijk scherpte diepte.
F16 zou te weinig scherptediepte hebben gegeven, de uiteinden van de pootjes, zijn nu reeds onscherp.
Heb beelden op F16 geschoten, maar niet bruikbaar, wegens poten spin te onscherp.
3- wat betreft ISO6400.
had ervoor gekozen om de camera de ISOwaarde te laten bepalen.
Om verschillende redenen, namelijk:
a- wou het diafragma niet verder openen, om de hierboven aangehaalde reden.
b- wou de sluitertijd 1/320" niet langer maken, omdat er behoorlijk wat wind stond, hetgeen zou resulteren in bewegingonscherpte.
c- wou genoeg lichtgevoeligheid, om de opname niet te verknoeien.
Vooral bij opnames van dichtbij, is het compromissen maken, tussen sluitertijd, diafragma en ISO gevoeligheid,
ben op zoek naar een zo goed mogelijk compromis, in de gegeven omstandigheden, maar dat is niet altijd voor de hand liggend,
er zijn veel factoren die het uiteindelijk resultaat van de opname bepalen, de wind is in deze een niet te onderschatten factor.
Wat raden jullie mij aan, om in de toekomst tot betere resultaten te komen?