In mijn vakantie ben ik bezig geweest om het sterrenspoor te fotograferen, had een mooie heldere avond en een mooie locatie gevonden vond ik zelf en ben als volgt te werk gegaan:
De locatie was aan een doorgaande weg met lantaarnpalen, die gaven mooi geel ligt wat je ook ziet op de foto dat het hooi en het schuurtje een gele kleur hebben. Dat wilde ik ook zo laten overkomen, dus dat is goed gelukt al zeg ik het zelf

Ik ben op ongeveer 15 meter van de lantaarnpalen gaan staan om schaduwen te ontwijken.
Vervolgens heb ik de de camera op statief gezet met afstandsbediening met de volgende instellingen:
ISO: 100
18 mm
f/8
Sluitertijd van een half uur
Ruisonderdrukking had ik uitstaan i.v.m. weergave foto
Met onderstaande foto als resultaat……. nu…. daar heb ik een aantal vragen over hahahaha
Foto is niet bewerkt!

1) Waarom stopt de sluiter vanzelf na een tijd van 1799,9 seconden?
2) Wat zijn die rare paarse vlekken in de hoeken, zal vast een fotografische naam voor zijn denk ik…
3) Al die rode puntjes, wat zijn dat?
4) Ik denk dat ik het nog een keer ga proberen, maar dan met bijvoorbeeld 10 foto's van 5 minuten sluitertijd, wellicht geeft dat een mooier beeld.
Zou dat een betere manier zijn?
Verder hoor ik natuurlijk graag tips van jullie, maar eerlijk gezegd hoor ik ook graag wat ik goed heb gedaan, daar leer ik ook weer van

Was erg leuk om te doen in ieder geval, dat wel!

Dank voor het kijken...
Groeten Niels