D50+nikkor 18-55mm af-s VR verkoop prijs
D50+nikkor 18-55mm af-s VR verkoop prijs
Ik wil mijn D50 verkopen maar weet niet wat ik er voor zou kunnen krijgen.
Iemand een idee wat ik ervoor zou kunnen vragen.
Camera is in prima conditie.
Geen gebruikers sporen.
De nikkor 18-55mm is weinig gebruikt omdat ik er een 18-200 mm meestal op heb gebruikt.
Heb er ongeveer 2500 fotos mee gemaakt dus dat is zeer weinig.
Alles is nog aanwezig,zoals doos en doppen.
Lader en kabeltjes.
Wil denk ik een nikon D7000 ervoor in de plaats gaan aanschaffen.
Iemand een idee wat ik ervoor zou kunnen vragen.
Camera is in prima conditie.
Geen gebruikers sporen.
De nikkor 18-55mm is weinig gebruikt omdat ik er een 18-200 mm meestal op heb gebruikt.
Heb er ongeveer 2500 fotos mee gemaakt dus dat is zeer weinig.
Alles is nog aanwezig,zoals doos en doppen.
Lader en kabeltjes.
Wil denk ik een nikon D7000 ervoor in de plaats gaan aanschaffen.
Re: D50+nikkor 18-55mm af-s VR verkoop prijs
Kijk maar eens op MP wat ze daar doen.
Dat geeft wel een indicatie. Ik heb er ook eentje en die houdt ik er gewoon bij.
Als een backup body.
Dat geeft wel een indicatie. Ik heb er ook eentje en die houdt ik er gewoon bij.
Als een backup body.

ok dan heb ik een idee,was ongeveer wat ikzelf ook al dacht.
iemand nog ander adviezen over welke camera ook nog een optie is.
iemand nog ander adviezen over welke camera ook nog een optie is.
Waarom wil je upgraden? Ik kan allerlei redenen bedenken, maar ben benieuwd naar de jouwe.
En heb je objectieven die je wil blijven gebruiken?
En heb je objectieven die je wil blijven gebruiken?
waarom,nou wat denk je van betere kwaliteit fotos,van 6.1 mp naar meer dus.
Wil de fotos die ik ga maken te koop op internet zetten.
hogere iso waardes zodat ik ook minder gauw de flitser hoef te pakken.
Maar de grootste is natuurlijk dat ik een betere camera wil hebben.
Wil sowieso bij nikon blijven want heb ook een flitser die ik wil blijven gebruiken,weet zo niet de naam ervan.
En ja ik wil mijn 18-200 mm AF-S VR II houden.
Als dat niet zo was ging ik misschien voor fullframe,maar dat word te duur.
Wil de fotos die ik ga maken te koop op internet zetten.
hogere iso waardes zodat ik ook minder gauw de flitser hoef te pakken.
Maar de grootste is natuurlijk dat ik een betere camera wil hebben.
Wil sowieso bij nikon blijven want heb ook een flitser die ik wil blijven gebruiken,weet zo niet de naam ervan.
En ja ik wil mijn 18-200 mm AF-S VR II houden.
Als dat niet zo was ging ik misschien voor fullframe,maar dat word te duur.
Laat ik het dan anders vragen: wat verwacht je van een camera? Met de D50 kun je tot ISO800 ook echt prima platen schieten, die ook op nog 30x45cm uiterst zuiver af te drukken zijn. Voor plaatsing op internet is het helemaal ruim voldoende.
Verwacht dus, buiten wat gebruiksgemak en betere prestaties bij hoge ISO's, niet al te veel wonderen.
Verwacht dus, buiten wat gebruiksgemak en betere prestaties bij hoge ISO's, niet al te veel wonderen.
Wil in ieder geval ook binnenshuis wat meer zonder flitser werken,dus met hogere iso.
Verder heeft de D50 in verband met iso waarde vrij grote sprongen 200/400/800/1600.
Verder heeft de D7000 meer scherpstelpunten,en zoals ik al zij dacht ik wil ik de fotos die ik maak op internet te koop aanbieden via een cite.
Die cites accepteren vaak pas foto's vanaf 7 MP dus val ik dus buiten de boot.
Verder heeft de D50 in verband met iso waarde vrij grote sprongen 200/400/800/1600.
Verder heeft de D7000 meer scherpstelpunten,en zoals ik al zij dacht ik wil ik de fotos die ik maak op internet te koop aanbieden via een cite.
Die cites accepteren vaak pas foto's vanaf 7 MP dus val ik dus buiten de boot.
Die grote sprongen voor de ISO is geen nadeel. Dat zijn de 'hoofdwaarden', de tussenwaarden zijn afgeleid van deze: kwaliteitsverschil is er nauwelijks.
Scherpstelpunten: waarom wil je er meer? Ik zou er liever 5 hebben dan de minimale 11 die ik nu ingesteld heb in de camera. Anders blijf je toch drukken op dat 'joypad' om een punt te selecteren?
Wat betreft internet: Tsja. Ik zou upscalen.
Scherpstelpunten: waarom wil je er meer? Ik zou er liever 5 hebben dan de minimale 11 die ik nu ingesteld heb in de camera. Anders blijf je toch drukken op dat 'joypad' om een punt te selecteren?
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Een voordeel wordt door jou als nadeel gebracht. Apart...Tom schreef:Scherpstelpunten: waarom wil je er meer? Ik zou er liever 5 hebben dan de minimale 11 die ik nu ingesteld heb in de camera. Anders blijf je toch drukken op dat 'joypad' om een punt te selecteren?

Wie dwingt je al die punten te gebruiken? Je kan het in veel gevallen prima doen met slechts het middelste scherpstelpunt. En volgens mij kan je de punten trouwens groeperen. Dan heb je nog maar 5 (?) punten om te kiezen.
Voor sportfotografie, snel bewegende objecten (vliegende vogels, sport, etc.) is meer gewoon een heel groot voordeel.
De overstap van de D50 naar een D7000 is een enorme grote stap. In kwaliteit van de foto's en het beschikbaar hebben van een 3" scherm met 920.000 pixels is zeker een upgrade waard!
Minimaal instelbare is 11 als ik mij niet vergis. Groeperen weet ik niks van, ik wil uiterste controle hebben.Patrick schreef:Wie dwingt je al die punten te gebruiken? Je kan het in veel gevallen prima doen met slechts het middelste scherpstelpunt. En volgens mij kan je de punten trouwens groeperen. Dan heb je nog maar 5 (?) punten om te kiezen.
Dank je heb je toch overtuigd.Tom schreef:Die grote sprongen voor de ISO is geen nadeel. Dat zijn de 'hoofdwaarden', de tussenwaarden zijn afgeleid van deze: kwaliteitsverschil is er nauwelijks.
Dank je voor de steun, dacht toch ook echt dat het een hele stap voorwaarts is om de D7000 te nemen.Patrick schreef:Een voordeel wordt door jou als nadeel gebracht. Apart...Tom schreef:Scherpstelpunten: waarom wil je er meer? Ik zou er liever 5 hebben dan de minimale 11 die ik nu ingesteld heb in de camera. Anders blijf je toch drukken op dat 'joypad' om een punt te selecteren?![]()
Wie dwingt je al die punten te gebruiken? Je kan het in veel gevallen prima doen met slechts het middelste scherpstelpunt. En volgens mij kan je de punten trouwens groeperen. Dan heb je nog maar 5 (?) punten om te kiezen.
Voor sportfotografie, snel bewegende objecten (vliegende vogels, sport, etc.) is meer gewoon een heel groot voordeel.
De overstap van de D50 naar een D7000 is een enorme grote stap. In kwaliteit van de foto's en het beschikbaar hebben van een 3" scherm met 920.000 pixels is zeker een upgrade waard!
Even of toppic als je het niet erg vind,ik heb een speedlight SB-800 en af en toe zonder dat ik ergens op drukt gaat de flitser af.
Is dit iets wat meerdere mensen herkennen?
Optical slave geactiveerd?frans 1966 schreef:Patrick schreef: Even of toppic als je het niet erg vind,ik heb een speedlight SB-800 en af en toe zonder dat ik ergens op drukt gaat de flitser af.
Is dit iets wat meerdere mensen herkennen?
Ja, je hebt me overtuigd.frans 1966 schreef:Dank je heb je toch overtuigd.Tom schreef:Die grote sprongen voor de ISO is geen nadeel. Dat zijn de 'hoofdwaarden', de tussenwaarden zijn afgeleid van deze: kwaliteitsverschil is er nauwelijks.