Hulp gevraagd

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
pawi

Hulp gevraagd

Bericht door pawi » di mei 31 2011 3:01 pm

Ik was gisteren aan 't fotograferen (Nikon D7000) en opeens werd de laatste foto niet meer opgeslagen.
Ik heb daarna 'n paar keer geprobeerd, maar de foto's werden niet meer opgeslagen.
Ik kreeg 'n foutmelding, maar doordat ik even uit 't lood geslagen was, weet ik niet meer wat er stond.
Wat wel vreemd was, was 't feit, dat toen ik de camera uitzette, alles in 't bedieningspaneel te zien bleef.
Thuisgekomen heb ik de accu geladen, weer in de camera gedaan, maar dat was het niet.
Ik heb geprobeerd de foto's die wel opgeslagen waren, van het schijfje (SanDisk 32 GB ultra SDHC) op m'n computer te zetten, maar dat is een heidens karwei.
Het duurt nl. enorm lang voordat de gegevens van 'n foto in beeld staan, d.w.z. de tijd bij "afbeelding gemaakt" is niet te zien, maar komt wel in beeld, maar duurt per foto meer dan 'n minuut.
En tussendoor krijg ik steeds 'n time-out, waarbij ik dan klik op "doorgaan" en dat steeds moet blijven herhalen.
En ook duurt het lang eer ik 1 foto over kan zetten naar mijn computer, laat staan 'n aantal.
De tekst van de time-out is als volgt: de opgegeven I/O bewerking op /Device/Harddisk7/DR18 is niet voltooid bij het verlopen van de time-outperiode. De cijfers 7 en 18 variëren.
Maar dit is iets van Windows dacht ik, maar zoals gezegd had ik al 'n fout op de camera.
Wie kan me helpen dit te verhelpen of te zeggen wat ik fout gedaan heb of anders moet doen?

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Hulp gevraagd

Bericht door Patrick » di mei 31 2011 3:15 pm

Ik zou het als eerste zoeken in het kaartje. Temeer daar je PC er ook problemen mee lijkt te hebben.

32Gb is trouwens wel enorm groot. ga je veel filmen?
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

pawi

Bericht door pawi » di mei 31 2011 3:28 pm

Het ligt zeker niet aan de computer, omdat ik de foutmelding al op de camera had.
Maar weet iemand wat ik moet doen om m'n foto's veilig te stellen?

P.S. Dat is zeker groot, maar 't was 'n cadeautje en ook bedoeld om mee te filmen (sport).

Daniël

Bericht door Daniël » di mei 31 2011 3:30 pm

Groote zou niks uit moeten maken als het ondersteund wordt.

Reset je camera even door de accu er even uit te laten liggen.

Geheugenkaart moet gewoon nog je gegevens hebben. Even een cardreader halen voor 2 tientjes en je kan uitlezen. Wel de SDHC versie nemen!

Mocht het nog gebeuren even naar het bedrijf gaan waar je hem gekocht hebt.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mei 31 2011 3:33 pm

pawi schreef:Het ligt zeker niet aan de computer, omdat ik de foutmelding al op de camera had.
Dat heb ik ook helemaal niet beweerd. :roll:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

pawi

Bericht door pawi » di mei 31 2011 3:38 pm

Sorry Patrick, zo bedoelde ik het ook niet, het was voor de duidelijkheid.
Ik heb 'n cardreader (stick) waarmee ik gewoon de foto's overzette, maar nogmaals in principe is dat niet het probleem, het is 'n gevolg.
Het probleem wordt door iets veroorzaakt, wat ik niet snap: ik kon opeens geen foto meer op de camera opslaan en toen ik de camera uitzette, bleven alle gegevens nog in het bedieningspaneel zichtbaar.
Dus ergens klopt er iets niet. Maar wat???

Daniël

Bericht door Daniël » di mei 31 2011 3:42 pm

lek stroom misschien.

Ga er gewoon mee terug naar het verkoop punt en laat het zien.
Denk dat je dan gewoon een vervangend model krijgt. Anders ben je hem gewoon even een lange tijd kwijt.

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”