Nieuw de f/1,8 AF-S Nikkor 50 millimeter
Re: Nieuw de f/1,8 AF-S Nikkor 50 millimeter
Meer foto's..
Ik vind het erg mooie foto's!!!
http://www.flickr.com/photos/nikonfranc ... 6467084527" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is eigenlijk het verschil met de Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G
Alleen de dx en 15mm brandpunt verschil?
Ik vind het erg mooie foto's!!!
http://www.flickr.com/photos/nikonfranc ... 6467084527" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is eigenlijk het verschil met de Nikon AF-S DX NIKKOR 35mm f/1.8G
Alleen de dx en 15mm brandpunt verschil?
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Inmiddels een test van dit objectief online bij photozone.de: http://www.photozone.de/nikon_ff/631-nikkorafs5018ff" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht.
Wel wat betere hoeken dan het oudere model, maar meer vertekening, geen mooi bokeh, relatief veel LoCA (kleuromslag voor en achter het focuspunt bij grotere openingen), en een vrij behoorlijke mate van focus-shift afhankelijk van het gekozen diafragma.
Ik had er eerlijk gezegd wat meer van verwacht.
Wel wat betere hoeken dan het oudere model, maar meer vertekening, geen mooi bokeh, relatief veel LoCA (kleuromslag voor en achter het focuspunt bij grotere openingen), en een vrij behoorlijke mate van focus-shift afhankelijk van het gekozen diafragma.
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Niels
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
Heb vandaag de nieuwe 1,8 AF-S gereserveerd bij de fotowinkel. Prijs € 209'- dus dat viel me mee.
Wel waren ze bang dat de lens niet goed en snel leverbaar zou zijn....
Afwachten dus maar... Zal iig later dan vrijdag worden vrees ik.
Wel waren ze bang dat de lens niet goed en snel leverbaar zou zijn....

Afwachten dus maar... Zal iig later dan vrijdag worden vrees ik.
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Flickr
Nikon D7000, Nikkor 16-85 VRII, Nikkor 50mm 1.4G, SB-700, Fuji X20 en een hoop kleine rommel erbij...
Sinds vandaag in mijn bezit, afgehaald bij KE.
Nu maar hopen dat het eindresultaat er mag zijn. Ik ben benieuwd!
- Niels
- Forumlid
Dat ben ik ook, ik wacht nog steeds tot dat de mijne binnen is....Ronald1979 schreef:Sinds vandaag in mijn bezit, afgehaald bij KE.
Zou leuk zijn als je je bevindingen met ons deelt.
Veel plezier ermee!
Klikken is nog nooit zo leuk geweest met mijn Nikon...
Flickr
Flickr
Vrijdagmorgen heb ik deze lens gekocht bij CameraNU. Geweldige lens!
Ik heb er al een paar leuke foto's mee gemaakt.
- Gobert
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Frederike schreef:Vrijdagmorgen heb ik deze lens gekocht bij CameraNU. Geweldige lens!
Dan heb je in ieder geval genoeg practijkervaring om te bepalen dat het een geweldige lens is.
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale
Eroe Nazionale
Ik wilde net de Nikon 50mm f/1.8 D aanschaffen. Als ik de review lees http://www.photozone.de/nikon_ff/631-nikkorafs5018ff" onclick="window.open(this.href);return false; , ga ik met deze nieuwe versie er een klein beetje op vooruit en qua prijs en gewicht een beetje meer. Ze hebben de lens op een fx getest. Zou het nog verschil maken als er getest zou zijn op DX? Zou het kwaliteitsverschil dan wellicht nog minder zijn?
Zit te denken deze ook aan te schaffen. Heb zojuist een aanbod gekregen van Foka in ROtterdam...zij bieden hem aan voor € 189,00 met een speciale actiecode (je kon je destijds inschrijven bij Foka). Toch best wel interessant
Je betaalt dan 50 euri meer voor de G lens dan voor de D. Wat is de winst?
- JaapV
- Clublid
- Contacteer:
Kijk maar in de tests en probeer het droeve feit dat de G geen diafragmaring heeft te vergeten (winst voor wie?).Zico schreef:Je betaalt dan 50 euri meer voor de G lens dan voor de D. Wat is de winst?

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Volgens mij heeft de oude AFD versie ook geen zonnekap bij de levering, de AFS G wel!
Het gat van €50,- wordt hierdoor wel kleiner

Kijk voorlopig hier voor mijn foto's:
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/jimmyp_64/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frank Roelofs
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ach, heb de D versie bij MM Arnhem gehaald en de zonnekap in Apeldoorn, (Moest daar toch zijn, dus geen extra reiskosten) samen voor € 115.-Nikon-Jim schreef:Volgens mij heeft de oude AFD versie ook geen zonnekap bij de levering, de AFS G wel!

Wat leuk Fuji spul (X-T1 | X-T3, 14, 23, 35 en 56 mm) en geen Nikon meer. Toch weer een Nikon D700 en een Fijifilm S5pro in gebruik genomen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Een zonnekap op de 50mm f1.8D is leuk, maar in feite niet echt nodig; het eerste lensdeel ligt vrij diep.
Het voordeel van dit nieuwe objectief is dat ook mensen met goedkopere camera's nu zo'n lichtsterke prime kunnen kopen met behoud van autofocus. Ik heb de oude versie en zie niet zo in waarom ik 'm zou moeten ruilen... Maar als ik er nog geen een had, dan zou ik ook weer niet weten welke ik zou kiezen...
Het voordeel van dit nieuwe objectief is dat ook mensen met goedkopere camera's nu zo'n lichtsterke prime kunnen kopen met behoud van autofocus. Ik heb de oude versie en zie niet zo in waarom ik 'm zou moeten ruilen... Maar als ik er nog geen een had, dan zou ik ook weer niet weten welke ik zou kiezen...

Ik wil een 50mm aanschaffen, maar twijfel tussen deze nieuwe en de oudere en goedkopere 1.8d met manual focus. Hij gaat op een d7000 dus m focus is geen probleem. Is er verschil in kwaliteit tussen deze lenzen?