Dunya Festival

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Bozewolf28

Dunya Festival

Bericht door Bozewolf28 » ma mei 30 2011 10:23 pm

Beste iedereen,

Gisteren was het een mooie dag om foto's te schieten en was er Dunya Festival in Rdam.

De afgelopen tijd heb ik me (ook mede dankzij dit forum) verdiept in de Picturesettings van de D5000 aangezien ik vind dat sommige foto's "Soft" overkomen in bepaalde PS.

Ik merk na wat aanpassingen licht verschil maar weet niet of ik "tevreden" mag zijn...

Ik heb geprobeerd vrij hoge sluitertijden te hanteren met Shutter Priority mode maar merk toch nog enige onscherpte(?).
Doe ik iets verkeerd of heb ik een nieuwe body nodig?

* Foto's zijn gemaakt met Nikon D5000 met 35 mm 1.8
* Scherpte van picturesetting "Portrait" opgeschroevd naar + 4/5.
* Contrast opgeschroefd naar +1

Als e.e.a. niet juist is aan de foto, hebben jullie dan enig idee wat ik beter kan doen?

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

Groetjes,

Clayton
Laatst gewijzigd door Bozewolf28 op di mei 31 2011 7:51 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Dunya Festival

Bericht door jettiny » ma mei 30 2011 11:06 pm

Op zich zie ik eigenlijk niks vreemds hoor.
Wel een erg hoge ISO-waarde 640, maar verder niets aparts.
Is het wel bekend dat je altijd wat moet verscherpen in je fotobewerkingsprogramma?
Zo uit de camera hebben de foto's die ik maak met de D80, ook een wat jij noemt een "soft" uiterlijk.
Daarom wordt er standaard door mij verscherpt in Photoshop.

vrgr
Tiny

Bozewolf28

Bericht door Bozewolf28 » ma mei 30 2011 11:24 pm

Dank voor je reactie Tiny, ik waardeer het :D

Maar heb ik gedaan.

Ik heb bewust de scherpte OOK in viewNX2 de scherpte aan moeten passen anders zagen ze er inderdaad softer uit..

Nu ik de foto´s zelf ook wat beter bestudeer merk ik dat de gekozen sluitertijd 1/320 in Shutter Priority, gemiddeld een diafragma van 3.2 koos, misschien is dat iets te "wijd"...

Maar goed ik wou beweging bevriezen dus vond Shutter Priority i.c.m AF-C en 3D Matrix de meest geschikte instellingencombinatie voor deze situaties...
Laatst gewijzigd door Bozewolf28 op di mei 31 2011 7:53 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

bmwm4but

Bericht door bmwm4but » di mei 31 2011 10:14 am

:mrgreen: :mrgreen: hahahahah Bozewolf je zat vlak naast mij hahahahaha die zelfde foto's heb ik ook leuk he :mrgreen: :mrgreen:

Bozewolf28

Dunya Festival

Bericht door Bozewolf28 » di mei 31 2011 10:34 am

@ bmw4but

Wat grappig dat je dr vlak naast stond. Zo zie je maar hoe klein de wereld, maar hoe groot de Nikon-Club community is : )

Ps Ben benieuwd naar je foto's ze mogen wat mij betreft in dit draadje.

Groetjes.
Laatst gewijzigd door Bozewolf28 op di mei 31 2011 7:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

bmwm4but

Bericht door bmwm4but » di mei 31 2011 10:37 am

:mrgreen: is goed doe ik thanks :mrgreen: :mrgreen:

bmwm4but

Bericht door bmwm4but » di mei 31 2011 8:14 pm

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

D.Sauer
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door D.Sauer » di mei 31 2011 9:42 pm

@bmwm4but
Voor mij foto 3 en 4 qua kleuren favoriet.
Bij foto 3 zou ik de man met blauwe shirt links op de foto weggecropt hebben. (hou je hand er maar eens voor dan zie je dat de foto sterker wordt)
had je dat "canon" niet weg kunnen shoppen? (grapje)

nummer je foto's als je meerdere op het forum plaatst dat is makkelijker voor anderen om te reageren.
http://picasaweb.google.nl/Dick1273" onclick="window.open(this.href);return false;
Nikon D300s met wat NAS-bevredigende toebehoren.

JacTrum
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JacTrum » di mei 31 2011 10:55 pm

@Bozewolf Ik vind je foto's te druk. Ik zou in zo'n setting vol van kleur en details kiezen voor close-ups van karakteristieke mensen en momenten, waardoor de foto's rustiger worden maar ook spannender omdat je je niet op 100 dingen tegelijk hoeft te concentreren.
Nikon D700 / Nikon 1.4/50 / NikonAF-S Nikkor 24-70mm 2.8 G ED / Nikon AF-S Nikkor 70-200mm 2.8GII / Micro Nikkor 2.8/105G ED / Nikon Speedlight SB910

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”