Prijs occassion sigma 150mm

Discussies over macro/micro objectieven
Plaats reactie
Ramon

Prijs occassion sigma 150mm

Bericht door Ramon » di mei 31 2011 6:55 pm

Ik ben in de gelegenheid om een Sigma 150mm objectief van iemand over te nemen. Het objectief is in goede tot zeer goede staat. Nu vraagt de verkoper me wat ik wil bieden. Ik heb echter geen enkel idee wat een realistische prijs is. Wie kan me helpen? Alvast reuze bedankt!

Groet,
Ramon

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Re: Prijs occassion sigma 150mm

Bericht door Léon Obers » di mei 31 2011 7:01 pm

Hoe oud? Nieuw is de lens circa € 950 tot € 1050 (Camera.nu - Konijnenberg)
Begin met ongeveer de helft. Merk je vanzelf of de verkoper er meer voor wil hebben.
Vriendelijke groet, Léon Obers

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » di mei 31 2011 7:02 pm

wat voor objektief is het specificatie als je deze hebt.
misschien heb je hier iets aan
http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Ramon

Bericht door Ramon » di mei 31 2011 7:14 pm

Léon Obers schreef:Hoe oud? Nieuw is de lens circa € 950 tot € 1050 (Camera.nu - Konijnenberg)
Begin met ongeveer de helft. Merk je vanzelf of de verkoper er meer voor wil hebben.
Nee joh, nieuwprijs bij konijnenberg is €625. De nieuwste versie met os (sigma-variant van vr) is tegen de €1000.

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » di mei 31 2011 7:28 pm

Oh, dan heb ik aangaande die VR daar misschien overheen gekeken. Ik controleerde eerst de prijzen, en ik vond het al duurder dan ik verwachtte. :oohh: Sorry.
Is dat VR gedoe wel ineens behoorlijk duur aan dat objectief geworden. Misschien zakt de prijs nog wel binnen enkele maanden van die VR versie.
Maar start ongeveer met de helft. :wink2:

Wel aardige beschrijving bij Konijnenberg: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... nikon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sigma's SML (Super Multi Layer) lenscoating zorgt er voor dat inwendige reflecties en spookbeelden maximaal worden. :lol: :lol: :lol:
Vriendelijke groet, Léon Obers

Ramon

Bericht door Ramon » di mei 31 2011 7:40 pm

Léon Obers schreef:Oh, dan heb ik aangaande die VR daar misschien overheen gekeken. Ik controleerde eerst de prijzen, en ik vond het al duurder dan ik verwachtte. :oohh: Sorry.
Is dat VR gedoe wel ineens behoorlijk duur aan dat objectief geworden. Misschien zakt de prijs nog wel binnen enkele maanden van die VR versie.
Maar start ongeveer met de helft. :wink2:

Wel aardige beschrijving bij Konijnenberg: http://www.fotokonijnenberg.nl/product/ ... nikon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sigma's SML (Super Multi Layer) lenscoating zorgt er voor dat inwendige reflecties en spookbeelden maximaal worden. :lol: :lol: :lol:
Ok....toch maar niet die versie kopen dan :) (vals hoor, het woordje tussen maximaal en worden vergeten over te typen :lol:).

Tom
Forumlid
Forumlid

Bericht door Tom » di mei 31 2011 7:51 pm

Bij mij gaat het verder:
onderdrukt en zorgt tevens voor een neutrale kleurweergave. Verder zorgt de HSM (Hyper Sonic Motor) voor een stille en snelle autofocus. Dankzij de slipkoppeling is het zeer eenvoudig de scherpstelling handmatig te corrigeren. Verder heeft dit objectief een nieuwe finishing.

Dit objectief beschikt over een diafragma met 9 lamellen wat zorgt voor gedetailleerde en scherpe opnamen. Het is ook mogelijk om dit objectief met de optionele Sigma APO Tele Converters te gebruiken.
.
Op de site van Konijn inderdaad.

annoh

Bericht door annoh » di mei 31 2011 10:25 pm

In juli van dit jaar komt de OS versie uit. Dat kan tot gevolg hebben dat gebruikte niet-os exemplaren goedkoper worden.

Jasiu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jasiu » wo jun 01 2011 6:58 am

a vgastel schreef:wat voor objektief is het specificatie als je deze hebt.
misschien heb je hier iets aan
http://www.wissen.nikonpoint.de/?p=266" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert
Thxs bert :wink2:
>>> Mijn "KRITIEK" is altijd mijn eerlijke "MENING" en nooit mijn "COMMENTAAR" <<<

Plaats reactie

Terug naar “Macro/micro objectieven”